Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heel tegenstrijdig gevoel is dit: je hebt de overtuiging dat Tesla gaat slagen en verwacht op de lange termijn een hele dikke koers.
Dan is 86,- gisteren nog steeds een koopje.
Maar als je er voor gem. 49,- in zit, voelt 86,- zo duur.
Dat was gisteren (niet gedaan dus).
En dan kijk je nu voorbeurs alweer tegen dik 93,- aan.
Briljant Martijn, echt briljant.
Heb de dagelijkse gedachte "had ik gisteren nou toch maar bijgekocht / dan toch maar vandaag?" ingeruild.
De gedachte vandaag is "dat had ik vanmiddag voor 96,- niet moeten doen".
 
Bestelling definitief afgerond! :wink:
maar vind nergens iets van vermoedelijke leverdatum.. of kijk ik niet goed...???? Of moet ik dit met een bevestiging nog krijgen????
Leveringsdatum was beschikbaar tijdens het Finalize process in Step 1:
Screen Shot 2013-05-14 at 14.53.13 copy.png

En staat ook op mijn Pre-Delivery paperwork op de tweede pagina. Paperwork werd trouwens binnen het uur opgestuurd en heb ik digitaal getekend via hun DocuSign tool.
 
Right_Said_Fred heeft een interessante paragraaf ontdekt in het Earningsrapport , waarbij blijkt dat BatterijSwap er mogelijk zit aan te komen.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/16709-Proof-of-Tesla-s-plan-for-battery-swapping

Daarnaast is er de nieuwe batterij-technologie rond Metaal-Oxide batterijen. Onder andere de Aluminium-Lucht batterij

Mijn inschatting is dat er mogelijk in een nabije toekomst een optie komt om een Al-O2 batterij toe te voegen om het bereik sterk uit te breiden.
Deze batterijen zijn niet op te laden, moeten dus gewisseld worden.
Ik denk dat deze batterijen (voorlopig) enkel zullen dienen als een soort backup om het bereik te vergroten in geval van.

Zie oa. http://www.phinergy.com/ voor Alu-lucht.

Of met een ander metaal (Lithium) : http://www.ibm.com/smarterplanet/us/en/smart_grid/article/battery500.html


Open voor discussie uiteraard.

- - - Updated - - -

Paperwork werd trouwens binnen het uur opgestuurd en heb ik digitaal getekend via hun DocuSign tool.

Ik wacht al meer dan 26 uur op het paperwork. F5... niks....
opnieuw wachten.... wachten.... wachten....
 
Last edited:
Leveringsdatum was beschikbaar tijdens het Finalize process in Step 1:
View attachment 21983
En staat ook op mijn Pre-Delivery paperwork op de tweede pagina. Paperwork werd trouwens binnen het uur opgestuurd en heb ik digitaal getekend via hun DocuSign tool.
Ik heb vandaag ook getekend maar bij mij is de leverdatum "TBD" op de 2de pagina van het "Bestelformulier"
 
ik wil eerst de rode nog eventueel gaan bekijken volgende vrijdag.
Op extra inkomsten van de stock moet ik blijkbaar niet direct rekenen.:biggrin: dus het zal voor na het weekend worden.

Had vandaag Tesla aan de lijn ivm vrijdag. Ze gaan geen vaste wagen beschikbaar hebben, dus moet je proberen net op de wissel (om 30min) aanwezig te zijn. Het zal daar ook niet makkelijk zijn, Holiday straat is opgebroken, toegang enkel via mini afrit voor NATO tunnel. En laat dat nu net de plaats zijn waar je op een vrijdag namiddag enkel gezellig in de file kan gaan staan :-(
 
Bestelling definitief afgerond! :wink:
maar vind nergens iets van vermoedelijke leverdatum.. of kijk ik niet goed...???? Of moet ik dit met een bevestiging nog krijgen????
Ik krijg ook een TBD als datum indicatie in mijn contract. Op zich vreemd, aangezien ze hebben gegarandeerd dat de wagen nog vóór 2014 geleverd zou worden, dus ze zouden ook dat in het contract kunnen zetten.
 
Ik was wéér overtuigd van dat de ik P85 ga nemen, maar ga zo Finalizen en het wordt een normale 85kWh met 19", de 21" koop ik los er bij.

Ik ga voor de financial lease uiteindelijk en het is goedkoper om de 21" velgen + banden los te kopen dan ze er direct bij te nemen (ook met de MIA e.d.). Setje 21" velgen kost $3300,00 zonder banden en die banden haal ik lokaal.

De Performance ga ik toch vanaf zien. Volgens Motor Trend doet de P85 het in 4.0 sec naar 60mph en de Non-P85 het in 5.0. Mijn motor doet het in <3.0 en dat vind ik prima.

Met het bedrag wat ik uit spaar kan ik nog een motor voor mijn vriendin er bij kopen, maar het is ook eigenlijk dat ik het verschil beter kan gebruiken om mee in de zaak te investeren en het uit te geven aan een P85.
 
Ik was wéér overtuigd van dat de ik P85 ga nemen, maar ga zo Finalizen en het wordt een normale 85kWh met 19", de 21" koop ik los er bij.

Ik ga voor de financial lease uiteindelijk en het is goedkoper om de 21" velgen + banden los te kopen dan ze er direct bij te nemen (ook met de MIA e.d.). Setje 21" velgen kost $3300,00 zonder banden en die banden haal ik lokaal.

De Performance ga ik toch vanaf zien. Volgens Motor Trend doet de P85 het in 4.0 sec naar 60mph en de Non-P85 het in 5.0. Mijn motor doet het in <3.0 en dat vind ik prima.

Met het bedrag wat ik uit spaar kan ik nog een motor voor mijn vriendin er bij kopen, maar het is ook eigenlijk dat ik het verschil beter kan gebruiken om mee in de zaak te investeren en het uit te geven aan een P85.

Precies mijn gedachte. Ga ook voor een 85kWh met 19", de 21" koop ik later erbij.
Echter met die motor gaat voor mij niet op. Ik heb de fout gedaan mijn vriendin eens mee te nemen op de motor, voor een 'normaal' ritje.
Normaal was voor mij 200+ op de Autobahn in duitsland. Oops.
Nu heb ik geen motor meer en die komt er ook niet in volgens de vriendin, behalve een low-rider en daar..dat...een....NEE !

5.0 is snel genoeg en ik heb geen risico dat er alcantara vuil wordt oid.

Nog even afwachten op de offerte van de leasemaatschappij, alles officieel maken en dan finalizen.
 
Last edited:
Ik was wéér overtuigd van dat de ik P85 ga nemen, maar ga zo Finalizen en het wordt een normale 85kWh met 19", de 21" koop ik los er bij.

Ik ga voor de financial lease uiteindelijk en het is goedkoper om de 21" velgen + banden los te kopen dan ze er direct bij te nemen (ook met de MIA e.d.). Setje 21" velgen kost $3300,00 zonder banden en die banden haal ik lokaal.

De Performance ga ik toch vanaf zien. Volgens Motor Trend doet de P85 het in 4.0 sec naar 60mph en de Non-P85 het in 5.0. Mijn motor doet het in <3.0 en dat vind ik prima.

Met het bedrag wat ik uit spaar kan ik nog een motor voor mijn vriendin er bij kopen, maar het is ook eigenlijk dat ik het verschil beter kan gebruiken om mee in de zaak te investeren en het uit te geven aan een P85.

Ik heb echt een identieke situatie ;) heb ook de non-P genomen met 19" velgen, ik zal zelf ook later da 21" (of eventueel aftermarket als er iets goed in zit) halen en zelf de banden halen (ook een motor voor pure snelheid =p)