Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn auto is van de week naar Antwerpen (dichste bij!) gegaan voor een lader probleem te fixen (laadde op 10A...) en kreeg een Model S loaner mee.

Standaard vering, geen sound system, geen pano dak en stoffen stoelen. Dat rijd toch wel even heel anders dan mijn eigen Model S zeg, wow.

Uiteraard tevreden dat er een loaner (vervangwagen, rare Belgen!) was, maar het was even een stapje terug.
 
En, Frank, krijg jij ook een loaner in het Service Center, als je ermee op repair of maintenance gaat, zodat je daarmee de delay kan overbridgen?

Op uwe tows gekicked "driving model S Zaventem Belgium?"

en
Model​
S P85+, 21", pano, cold, tech, sound, parking, twin, lighting, security, Opti Coat Pro AND THE PARCEL SHELF!!!
Ordered Aug 20th 2013 - Delivered Feb 21st 20
14 - First 21.000km @ 219Wh/km​


Moet dat dan niet zijn: glazen dak, techniek, parkeer, tweeling, verlichting, beveiliging, kijklaag???? EN DE PAKJES PLANK!!! Besteld aug 20ste 2013 - Geleverd feb 21ste 14 - eerst......


;)
 
Last edited:
Op uwe tows gekicked "driving model S Zaventem Belgium?"

en
Model​
S P85+, 21", pano, cold, tech, sound, parking, twin, lighting, security, Opti Coat Pro AND THE PARCEL SHELF!!!
Ordered Aug 20th 2013 - Delivered Feb 21st 20
14 - First 21.000km @ 219Wh/km​


Moet dat dan niet zijn: glazen dak, techniek, parkeer, tweeling, verlichting, beveiliging, kijklaag???? EN DE PAKJES PLANK!!! Besteld aug 20ste 2013 - Geleverd feb 21ste 14 - eerst......


;)

Doe eens <Ctrl>+<F5>...
 
Korte Boterdijk 9 heeft 22 kw verteld mij de Newmotion App
Kleine constatering: In Lemmer staan volgens de TNM app ook 2 23,0kW laadpalen. Deze week even geprobeerd, maar meer dan 11kW kreeg ik er niet uit (of 1 van mijn duo laders is kaduuk). Als je in de TNM app een filter aanzet om alleen de 22kW palen te tonen zijn ze ook opeens weg. Idem bij de laadpaal aan de Korte Boterdijk. Ik zou er dus niet zomaar blind van uitgaan dat het een 22kW paal is, tenzij iemand hier dit kan bevestigen.
 
Gestrand!
MS heeft vanacht voor het eerst in een jaar de zekering/aardlek er uitgeblazen. Stroom er weer op -> blauw licht/laadprobleem.
Kabel eruit -> kabel lock valt er terug op (met kabel er uit).
Kan nu met geen mogelijkheid de kabel vergrendeling meer open krijgen. Charge port gaan wel open maar zonder de klik van de cable lock.

Iemand hier ervaring mee?
Heb net een nieuwe batterij gekregen. Kan ermee te maken hebben, maar ik mis de logica met de charge port (tenzij het zelfbescherming is; maar dat lijkt me te intelligent)


Tesla is ingelicht kunnen op afstand niets zien/doen. Ik heb te weinig charge om op mijn werk te komen. Service Center haalt hij nog wel.
Tesla gaat terugbellen.

Baal er voor het eerst echt goed van.

-----

Teruggebeld. Op weg naar Duiven voor de verlossing...

Update: Vandaag de auto terug. Arnhem heeft nog wat onderdelen gevonden die Tilburg nog niet eerder vervangen had:
- loadport
- UMC
(ze had het over de 'lader'; dacht dus die onder de bank, maar thuis vond ik een nieuwee UMC achterin)

Eerste ervaring met Arnhem. Prima en vriendelijke service. Neemt dan toch wel weer veel van het chagrijn weg.
 
Kleine constatering: In Lemmer staan volgens de TNM app ook 2 23,0kW laadpalen. Deze week even geprobeerd, maar meer dan 11kW kreeg ik er niet uit (of 1 van mijn duo laders is kaduuk). Als je in de TNM app een filter aanzet om alleen de 22kW palen te tonen zijn ze ook opeens weg. Idem bij de laadpaal aan de Korte Boterdijk. Ik zou er dus niet zomaar blind van uitgaan dat het een 22kW paal is, tenzij iemand hier dit kan bevestigen.

Dat is mijn ervaring ook. Jammer dat die apps (of de databronnen erachter) nog zo onbetrouwbaar zijn...
Een feedback-knop erbij zou misschien kunnen helpen de data te verbeteren.
 
Hoop dat er meer gebruik gemaakt gaat worden van smart charging bij dubbele laadpalen. In Den Haag wordt daar nu een experiment mee gedaan. Het totale vermogen gaat iets omlaag (bijv. 17 kW ipv 22 kW) waardoor een behoorlijke besparing op de maandelijkse aansluitkosten gerealiseerd kan worden en wanneer er maar 1 auto aangesloten / aan het laden is, kan deze het volle vermogen krijgen. Maar daarbij scheen juist nog een storing op te treden bij het laden met een Tesla...
 
Update: Vandaag de auto terug. Arnhem heeft nog wat onderdelen gevonden die Tilburg nog niet eerder vervangen had:
- loadport
- UMC
(ze had het over de 'lader'; dacht dus die onder de bank, maar thuis vond ik een nieuwee UMC achterin)

Eerste ervaring met Arnhem. Prima en vriendelijke service. Neemt dan toch wel weer veel van het chagrijn weg.

Je hebt wel beetje pech auto vanaf begin, hopenlijk vanaf nu einde problemen.

Onze is vandaag voor beurt naar A'dam gegaan na 1 jaar en 21.000 km. Ook loner meegekregen, een witte, eens wat anders dan Sig red. Er wordt ook gekeken naar brom airco, verder niets. Bij de 1e lichting van de auto was het blijkbaar ook beetje geluk hebben gezien alle verhalen.
Na een jaar en oa trip naar Zwitserland nog steeds helemaal happy met de auto. Parkeergarages blijft lastig, dan wisselen met andere auto en wordt Tesla even boodschappenwagentje :).
 
Mijn auto is van de week naar Antwerpen (dichste bij!) gegaan voor een lader probleem te fixen (laadde op 10A...) en kreeg een Model S loaner mee.

Standaard vering, geen sound system, geen pano dak en stoffen stoelen. Dat rijd toch wel even heel anders dan mijn eigen Model S zeg, wow.

Uiteraard tevreden dat er een loaner (vervangwagen, rare Belgen!) was, maar het was even een stapje terug.

Na bijna een jaar heeft men na allerlei acties en onderzoeken waarschijnlijk door waardoor het trillen in de auto ontstaat: gecupte banden, dus uitlijning niet okay? Omdat te gaan fixen zou ik wegens drukte pas eind oktober geholpen kunnen worden. Echter wilde ik niet meer zo lang wachten, dus kon het eerder maar was er de hele maand bijna geen loaner (vervangwagen) beschikbaar.

Dus wees blij dat ze überhaupt nog een vervangwagen voor je hadden!

Wel mooi overigens dat je voor onderhoud net zo goed naar een Belgisch filiaal kan als naar een NL filiaal.
 
Op het energy scherm kun je zien:
Energy consumption: 10, 25,50
Projected range: average, instant

Nu begrijp ik dat je het gemiddelde energie verbruik kunt berekenen over 10, 25 en 50km
Dat op basis van dat gemiddelde een average projected range kan worden uitgerekend, snap ik ook.
Kan iemand mij uitleggen wat de instant projected range nu inhoudt?