Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gestrand!
MS heeft vanacht voor het eerst in een jaar de zekering/aardlek er uitgeblazen. Stroom er weer op -> blauw licht/laadprobleem.
Kabel eruit -> kabel lock valt er terug op (met kabel er uit).
Kan nu met geen mogelijkheid de kabel vergrendeling meer open krijgen. Charge port gaan wel open maar zonder de klik van de cable lock.

Iemand hier ervaring mee?
Heb net een nieuwe batterij gekregen. Kan ermee te maken hebben, maar ik mis de logica met de charge port (tenzij het zelfbescherming is; maar dat lijkt me te intelligent)


Tesla is ingelicht kunnen op afstand niets zien/doen. Ik heb te weinig charge om op mijn werk te komen. Service Center haalt hij nog wel.
Tesla gaat terugbellen.

Baal er voor het eerst echt goed van.

-----

Teruggebeld. Op weg naar Duiven voor de verlossing...
 
Balen! Heb je m net terug. Hoop dat ze t vandaag voor je op kunnen lossen.

Nu in Duiven. 'Gelukkig' doet het probleem zich nog steeds voor (niets zo irritant als ergens aankomen met een klacht die zich als je het wilt laten zien niet meer voordoet).

Wordt nu gekeken of het snel op te lossen is. Zo niet dan krijg ik een leenauto mee.
Service zoals vanouds weer prima. Maar kost me wel weer minimaal een halve werkdag.

Overigens staat er hier in Duiven wel een verdacht grote stapel batterijlkrattten.
Lelijk (kostbaar) pobleem voor Tesla lijkt me zo.
 
Op draadje Vakantie in Frankrijk meldde ik vanochtend al drie nieuwe SuC's online. Twee in Frankrijk waaronder ook die bij Parijs (lang op gewacht) en eentje in UK (Edinburg).
Nu de vierde erbij, daar komen we niet wekelijks maar westelijk van Londen bij Reading, met vier stalls.

Gaat crescendo, de 70e in Europa (of 72e als je Hamburg en Tilburg meetelt).
 
Op draadje Vakantie in Frankrijk meldde ik vanochtend al drie nieuwe SuC's online. Twee in Frankrijk waaronder ook die bij Parijs (lang op gewacht) en eentje in UK (Edinburg).
Nu de vierde erbij, daar komen we niet wekelijks maar westelijk van Londen bij Reading, met vier stalls.

Gaat crescendo, de 70e in Europa (of 72e als je Hamburg en Tilburg meetelt).

Tempo gaat inderdaad lekker door! Ik heb ze doorgegeven aan supercharge.info, zag ze daar nog niet staan.
 
Na 1 jaar heb ik met mijn Tesla S 13.757 km gereden.

Mijn Tesla dashboard geeft aan dat ik hiervoor 3181,2 kWh heb verbruikt.

Ik heb thuis een aparte aansluiting en meter laten aanleggen, die ik enkel gebruik om de Tesla op te laden, zodat ik heel precies weet hoeveel ik heb geladen. Op de meter kan ik aflezen dat ik 4226,2 kWh heb „getankt”. Voeg hieraan nog een beperkt aantal externe oplaadbeurten toe, en het wordt duidelijk dat meer dan 25% van de „getankte” elektriciteit verloren gaat in enerzijds de bekabeling van mijn installatie en anderzijds (en vooral) stroomverlies in de batterij tijdens het stilstaan.
Dit is toch een ontnuchterend cijfer.

Ik zette voorheen „Energy Saving” enkel aan bij dagenlang niet-gebruik, en sinds versie 6.0 staat dit ingesteld op „nightly”.
 
Na 1 jaar heb ik met mijn Tesla S 13.757 km gereden.

Mijn Tesla dashboard geeft aan dat ik hiervoor 3181,2 kWh heb verbruikt.

Ik heb thuis een aparte aansluiting en meter laten aanleggen, die ik enkel gebruik om de Tesla op te laden, zodat ik heel precies weet hoeveel ik heb geladen. Op de meter kan ik aflezen dat ik 4226,2 kWh heb „getankt”. Voeg hieraan nog een beperkt aantal externe oplaadbeurten toe, en het wordt duidelijk dat meer dan 25% van de „getankte” elektriciteit verloren gaat in enerzijds de bekabeling van mijn installatie en anderzijds (en vooral) stroomverlies in de batterij tijdens het stilstaan.
Dit is toch een ontnuchterend cijfer.

Ik zette voorheen „Energy Saving” enkel aan bij dagenlang niet-gebruik, en sinds versie 6.0 staat dit ingesteld op „nightly”.

Bij het converteren van AC naar DC (via Tesla charger) gaat sowieso minimaal een kleine 10% verloren.
En kan het kloppen dat deze efficiëntie bovendien afhankelijk is van de mate van belasting van deze charger?
Ik ben geen expert in die materie, maar uit de ervaring met zonnepanelen heb ik wel geleerd dat de efficiëntie van de inverter (DC naar AC) zeer hoog is bij volle belasting, maar in de wintermaanden een stuk(je) lager ligt.
Zelf laad ik steeds à 26A (32A upgrade moet nog gebeuren) op 3 fasen, ook via aparte meter. Het rendement is zowat 90% (dus zeker geen 25% verlies).
 
Bij het converteren van AC naar DC (via Tesla charger) gaat sowieso minimaal een kleine 10% verloren.
En kan het kloppen dat deze efficiëntie bovendien afhankelijk is van de mate van belasting van deze charger?
Ik ben geen expert in die materie, maar uit de ervaring met zonnepanelen heb ik wel geleerd dat de efficiëntie van de inverter (DC naar AC) zeer hoog is bij volle belasting, maar in de wintermaanden een stuk(je) lager ligt.
Zelf laad ik steeds à 26A (32A upgrade moet nog gebeuren) op 3 fasen, ook via aparte meter. Het rendement is zowat 90% (dus zeker geen 25% verlies).

Op hoger vermogen laden is wat dat betreft inderdaad beter.

Ik laad op 30A en zie ook waardes rond de 90%
 
Na 1 jaar heb ik met mijn Tesla S 13.757 km gereden.

Mijn Tesla dashboard geeft aan dat ik hiervoor 3181,2 kWh heb verbruikt.

Ik heb thuis een aparte aansluiting en meter laten aanleggen, die ik enkel gebruik om de Tesla op te laden, zodat ik heel precies weet hoeveel ik heb geladen. Op de meter kan ik aflezen dat ik 4226,2 kWh heb „getankt”. Voeg hieraan nog een beperkt aantal externe oplaadbeurten toe, en het wordt duidelijk dat meer dan 25% van de „getankte” elektriciteit verloren gaat in enerzijds de bekabeling van mijn installatie en anderzijds (en vooral) stroomverlies in de batterij tijdens het stilstaan.
Dit is toch een ontnuchterend cijfer.

Ik zette voorheen „Energy Saving” enkel aan bij dagenlang niet-gebruik, en sinds versie 6.0 staat dit ingesteld op „nightly”.

Is het zo dat de airco, verwarming, verlichting, radio, navigatie, etc... allemaal meegerekend wordt in het verbruik van 3181,2 kWh dat je kan aflezen?
Ik zal mijn S pas binnen een paar weken ontvangen maar een van de oefeningen die ik wil doen is het verlies tijdens het laden in kaart brengen in functie van het ingestelde vermogen. Ik ga er van uit dat de interne laders een 'sweet spot' hebben. Dat het verlies m.a.w. niet hetzelfde is bij laden aan 13A, 16A, 20A, 26A, 32A.