Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
In de Thread "WIE WAS/WAREN HET?" werd recent een boom opgezet over de 'gruwelijke neus' van de Tesla.
Aanvankelijk vond ik dit ook het minst geslaagde onderdeel van de wagen, maar geleidelijk ben ik dit gaan zien als een opgeheven middelvinger naar wagens met verbrandingsmotor, waar een grille gewoon noodzakelijk is om het bijproduct van de inefficiënte verbranding (warmte) te kunnen beheersen. Ik ga er nu van uit dat we gewoon door jarenlange socialisatie een "grille" quasi automatisch nodig vinden aan de voorkant van een auto. Maar opvattingen kunnen veranderen (en veranderen ook als er tijd over gaat : denk aan onze associatie met gebruinde huid, die vroeger aanvankelijk aan arme mensen toegeschreven werd -moesten buiten op het veld werken- en waar melkwit het toenmalige schoonheidsideaal was).
Dus ik koester de nose cone alsof het een "geuzennaam" is.

Voor wie echter toch valt over de esthetica van de voorzijde, is er nu een nieuw aanbod om uit het lijden verlost te worden: http://evannex.com/products/accente-carbon-fiber-exterior-accent-packages

het is idd niet het beste stukje ontwerp aan de S, heb veel bmw's gehad waarbij de achterkant vaak mwoah was, is het nu een keer de voorkant...
en die lelijke gele nummerplaat zit er toch ook op,...
valt me vooral op dat er twee verschillende nose cones zijn, dat wist ik niet.
 
Ik heb op P7 geladen.

laadpalen werken, maar strikt de richtlijnen volgen die op het schermpje komen.
Aanmelden door de kaart tegen het schermpje te houden, tot je aangemeld bent.

Kaart kan je afhalen bij de infobalie P3 tegen borg; ofwel bestellen bij Stadtwerke Dusseldorf. Dat laatste heb ik gedaan, snel en eenvoudig.

Helemaal juist. Ben er ook geweest. Ik heb de kaart inderdaad in het kantoortje opgehaald. Tip: rij eerst een rondje langs het kantoortje (begange grond ongeveer tegenover het midden van de terminal) Heel even parkeren kan 'illegaal' bij de politie, maar dat lijkt geen probleem.
Heen en weer lopen van p7 naar kantoor en terug is nog een aardig eindje stappen.

En verder: je moet het kaartje inderaad TEGEN het SCHERMPJE houden. De meest onlogische plaats die ik ook heb meegemaakt voor een RF reader.
Ik heb mijn kaart werkelijk waar langs de hele paal gehaald, op ieder hobbeltje/stickertje gehouden wat maar op de aanwezigheid van een RF scanner kon duiden. Plat tegen het schermpje bleek dus uiteindelijk de oplossing.

22kW en geheel gratis.
 
In de Thread "WIE WAS/WAREN HET?" werd recent een boom opgezet over de 'gruwelijke neus' van de Tesla.
Aanvankelijk vond ik dit ook het minst geslaagde onderdeel van de wagen, maar geleidelijk ben ik dit gaan zien als een opgeheven middelvinger naar wagens met verbrandingsmotor, waar een grille gewoon noodzakelijk is om het bijproduct van de inefficiënte verbranding (warmte) te kunnen beheersen. Ik ga er nu van uit dat we gewoon door jarenlange socialisatie een "grille" quasi automatisch nodig vinden aan de voorkant van een auto. Maar opvattingen kunnen veranderen (en veranderen ook als er tijd over gaat : denk aan onze associatie met gebruinde huid, die vroeger aanvankelijk aan arme mensen toegeschreven werd -moesten buiten op het veld werken- en waar melkwit het toenmalige schoonheidsideaal was).
Dus ik koester de nose cone alsof het een "geuzennaam" is.

Voor wie echter toch valt over de esthetica van de voorzijde, is er nu een nieuw aanbod om uit het lijden verlost te worden: http://evannex.com/products/accente-carbon-fiber-exterior-accent-packages

Ik moet bekennen dat een belangrijke reden om voor de kleur zwart te kiezen lag in de eveneens zwarte neus. Op deze wijze valt de ( in mijn optiek minder geslaagde) neus minder op.

Dezelfde redenatie heb ik destijds ook gevolgd voor de keuze van de kleur van de ampera. Met als belangrijk verschil dat bij die auto het gehele ontwerp minder geslaagd is ;-)

(Ampera bevalt verder wel hoor! Hij rijdt trouwens ook een stuk beter dan de Audi A3 e-tron! Ik heb een collega vergezeld bij een proefrit in die auto. Daarna nog even een proefrit in de tesla: ik geloof niet dat de Audi het gaat worden!)
 
Voor wie al eens bij Kaiserhof bij Salzburg is geweest, hier het plaatje van de SuC die op het parkeerterrein wordt gebouwd.

Verdiend!

Schermafbeelding 2014-08-28 om 15.08.58.png
Schermafbeelding 2014-08-28 om 15.09.30.png


Ik had vanmiddag een lunchafspraak bij Van der Valk in Uden. Natuurlijk helemaal geen lokatie maar kon het toch niet laten om even te kijken of er grote kisten lagen. Dat was dus niet zo :)
 
Last edited:
Waar leid je dat uit af? Op die Evannex site is er enkel sprake van een "old nose cone" (de originele, dus) en een "new nose cone" (de hunne, neem ik aan)...

1) *Because the shape of "old" nose cones (e.g., for the signature series and early cars) and "new" nose cones are slightly different, we have created accent packages for both. Please be certain to specify which type of nose cone you have when you place your order. Here are some guidelines to help you determine which nosecone you have -- note: the "old" Model S nose cone design was installed on early versions of the Model S delivered in late 2012 and early 2013. It has a raised plateau area (see photo below) differentiated by a ~1/2 inch wide "ridge" (see photo below on left) that spans the entire width of the nose cone. The "new" nose cone is installed on all cars delivered after early 2013 and has a more rounded, smoother appearance (see photo below on right), without any distinct step or ridge as you move from top to bottom. If you're not sure which nose cone you have, you may contact us and we can assist you.
 
In eerdere posts heb ik ooit iets gelezen over een automatisch alert aan Tesla bij een crash en dan een bezorgd telefoontje van Tesla naar de aan de auto gekoppelde telefoon. Ik meen dat daarover toen geen duidelijkheid was, of dat we het niet wisten.

In een amerikaans draadje over een vervelende crash kwam ik deze passage tegen.

"Minutes after the crash, Tesla called my cell and left a vmail inquiring about the alert that they received. Followed up with an email as well. They were really concerned for our well-being and I appreciated that."
Toch een prettig idee dat dit zo werkt.

link
 
Last edited:
morgen wordt in Aartselaar de SuC optie geactiveerd.
Deze avond werd ik opgebeld door een vriendelijke man van tesla. Er was een probleempje met de vervangwagen. Alle S-en waren weg! of ik het erg vond om een dagje met een roadster te rijden.
Alé dan, als het echt niet anders kan:smile:
Net al even naar het weerbericht gekeken... ik denk dat ik een half dagje vrij neem.:biggrin:
 
morgen wordt in Aartselaar de SuC optie geactiveerd.
Deze avond werd ik opgebeld door een vriendelijke man van tesla. Er was een probleempje met de vervangwagen. Alle S-en waren weg! of ik het erg vond om een dagje met een roadster te rijden.
Alé dan, als het echt niet anders kan:smile:
Net al even naar het weerbericht gekeken... ik denk dat ik een half dagje vrij neem.:biggrin:

super;
toch iets meer werk dan enkel software dus.

waar ga je laden, morgenavond ? oosterhout? nijvel ?


heb je trouwens de SuC-map 2015 al gezien ? Met de S via SuC al naar Istanboel.
Nog een jaartje verder (2016) en je raakt in SriLanka !
 
In eerdere posts heb ik ooit iets gelezen over een automatisch alert aan Tesla bij een crash en dan een bezorgd telefoontje van Tesla naar de aan de auto gekoppelde telefoon. Ik meen dat daarover toen geen duidelijkheid was, of dat we het niet wisten.

In een amerikaans draadje over een vervelende crash kwam ik deze passage tegen.

"Minutes after the crash, Tesla called my cell and left a vmail inquiring about the alert that they received. Followed up with an email as well. They were really concerned for our well-being and I appreciated that."
Toch een prettig idee dat dit zo werkt.

link

Tesla kan direct andere belangrijke informatie zien: hoeveel mensen zaten er in de auto, zijn deze allemaal uitgestapt (zitting sensoren), snelheid van de botsing, welke airbags er uitgeklapt zijn etc etc! Mooi om te zien hoe alle verzamelde informatie ook nuttig gebruikt kan worden.
 
super;
toch iets meer werk dan enkel software dus.

waar ga je laden, morgenavond ? oosterhout? nijvel ?


heb je trouwens de SuC-map 2015 al gezien ? Met de S via SuC al naar Istanboel.
Nog een jaartje verder (2016) en je raakt in SriLanka !

Er waren nog een paar kleine puntjes van bij het begin: deur die moeilijker sluit, deuren uitlijnen, vocht in lichtjes en de fix voor 16A te laden en de beschermplaat er onder.
Eerst eens naar Zwolle denk ik, met overnachting. op de terugweg, op bezoek bij iemand in Kralingen en de SuC in Oosterhout mee pikken.
In september of oktober misschien eens naar Genève. (voor die 2600 euro ga ik wat moeten rond rijden hé):wink:
 
In eerdere posts heb ik ooit iets gelezen over een automatisch alert aan Tesla bij een crash en dan een bezorgd telefoontje van Tesla naar de aan de auto gekoppelde telefoon. Ik meen dat daarover toen geen duidelijkheid was, of dat we het niet wisten.

In een amerikaans draadje over een vervelende crash kwam ik deze passage tegen.

"Minutes after the crash, Tesla called my cell and left a vmail inquiring about the alert that they received. Followed up with an email as well. They were really concerned for our well-being and I appreciated that."
Toch een prettig idee dat dit zo werkt.

link

Inderdaad prettig maar nieuw is het niet: in 1997 is dergelijke dienstverlening al door GM geleverd als Onstar op Cadillac modellen. Het internet bestond toen maar net :eek: http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=OnStar
 
Als ik op kantoor de auto aansluit op de 22kW paal, gaat ie soms 16A laden, en soms 26A.... op dezelfde paal, er zitten 2 aansluitingen op, ik weet niet of de een 16A en de andere 26A geeft, maar dat ga ik nog uitzoeken.
Hoe zit dat ook alweer met laden aan een 22kW laadpaal en het onthouden van de locatie instellingen? Ik ben aan het graven in de historie van het forum, maar kan het niet vinden.
Onthoudt de Tesla de laadstroom per locatie, en als je de locatie wist in de favorieten, "leert" ie dat een volgende keer opnieuw?
En wat wordt opgeslagen, de locatie, de aansluiting of de paal? Dus als een paal 2 aansluitingen heeft, kan het dan dat ie voor de eerste 16A onthoudt en voor de 2e 26A?
Ik begrijp er niets van wat er nu gebeurd, soms 26A, soms 16A. Ik heb de beheerder gevraagd of dit aan de paal kan liggen....

Overigens: Als ik op 32A wil laden heb ik de fix nodig van 26A naar 32A, ik heb van tesla begrepen dat deze ombouw 2 uur duurt, dus dat gaat bij de servicebeurt plaatsvinden.
 
Tesla kan direct andere belangrijke informatie zien: hoeveel mensen zaten er in de auto, zijn deze allemaal uitgestapt (zitting sensoren), snelheid van de botsing, welke airbags er uitgeklapt zijn etc etc! Mooi om te zien hoe alle verzamelde informatie ook nuttig gebruikt kan worden.
Da's mooi maar niet nieuw. Mijn BMW uit 2011 deed dit ook al. Tevens werd ook direct de locatie van de auto doorgegeven.