You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Leuk debat over elektrisch rijden met Maarten Steinbuch en Pieter Omzigt in het kader van de Auto8Daagse: Telegraaf
Ik heb mijn best gedaan...
Juist, ja! Die CC lijkt me zowat de meest nutteloze functie in een auto. En zeker in een auto als de MS!
In mijn omgeving hoor ik ook regelmatig dat stroom wordt opgewekt met kolen en dus ook CO2 uitstoten, en dat elektrisch rijden daarom ook vervuilend is.
Mijn antwoord lijkt zijn werk te doen: wat heb je liever? Een fabriek ergens ver buiten de stad die CO2 uitstoot, of een auto die bij het stoplicht staat te pruttelen en jij direct die CO2 inademt terwijl je als voetganger of fietser ook bij dat stoplicht staat te wachten? Of als bewoner van een woning aan een drukke weg?
In mijn omgeving hoor ik ook regelmatig dat stroom wordt opgewekt met kolen en dus ook CO2 uitstoten, en dat elektrisch rijden daarom ook vervuilend is.
Mijn antwoord lijkt zijn werk te doen: wat heb je liever? Een fabriek ergens ver buiten de stad die CO2 uitstoot, of een auto die bij het stoplicht staat te pruttelen en jij direct die CO2 inademt terwijl je als voetganger of fietser ook bij dat stoplicht staat te wachten? Of als bewoner van een woning aan een drukke weg?
Herkenbaar!
Kinderhandjes hebben vet uit dakraam rondgesmeerd. Iemand een idee wat het beste werkt?
CO2 mag ik graag inademen. Het fijnstof daarentegen vind ik minder fijn. ;-)
Oops? Ik adem toch liever O2 in, en CO2 uit...?
Zuurstof heb ik ook nodig, maar de CO2 is verder niet schadelijk om in te ademen volgens mij... De CO2 uitstoot van stad naar fabriek verplaatsen levert dus geen voordeel op. Het voordeel is de vermindering van fijnstof, zwaveldioxide, stikstofoxide e.d. in de stad. En daarnaast de verbeterde efficiëntie van de keten bron - wie (dus vermindering CO2 uitstoot).
Bovendien: zo'n grote kolenfabriek kan veel efficiënter (qua rendement) energie uit de brandstof/kolen halen dan een kleine automotor. Ook dat is milieuwinst.
Als je de hele keten meeneemt verbruikt een elektrische auto per afgelegde kilometer maar de helft van de hoeveelheid energie vergeleken met een auto met een verbrandingsmotor, en dus ook ongeveer de helft van de CO2 uitstoot. Dus ondanks dat de CO2 ergens anders wordt uitgestoten, is het maar de helft van de gebruikelijke uitstoot bij een ICE op dinosap.In mijn omgeving hoor ik ook regelmatig dat stroom wordt opgewekt met kolen en dus ook CO2 uitstoten, en dat elektrisch rijden daarom ook vervuilend is.
Mijn antwoord lijkt zijn werk te doen: wat heb je liever? Een fabriek ergens ver buiten de stad die CO2 uitstoot, of een auto die bij het stoplicht staat te pruttelen en jij direct die CO2 inademt terwijl je als voetganger of fietser ook bij dat stoplicht staat te wachten? Of als bewoner van een woning aan een drukke weg?
Anderen ook problemen om de Tesla te bereiken? Sinds vanochtend 9:30 uur lukt t niet meer.
Ik heb mijn best gedaan...
Nou Maarten fwiw ik vind dat je het erg goed gedaan hebt. Maar het moet toch moeilijk blijven om je in te houden als ze onzin vertellen, ach anders wordt het ook zo'n Tesla promo debat (familieauto) ...