S-19910
Driving Model-S #19910
(zou er zo nog een bestellen...)
dàt vind ik nu eens een positief bericht ! LastNLSig, ondanks alle perikelen !
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
(zou er zo nog een bestellen...)
Vandaag de grote dag dat ik mijn auto ophalen mag
enjoy!!!!Vandaag de grote dag dat ik mijn auto ophalen mag
interessant... moet ik eens nakijken. ik wil ook wel een NL-nummerplaat... (ben wel Belg)
overigens, ik heb een tijdje bij 'de Zwan' gewerkt (nu Struyk Foods).
- - - Updated - - -
persoonlijk vind ik het algemene verhaal in de pers over de drie VurigeTesla's nogal ééndimenioneel. "Tesla vliegt In brand", that's it.
Een brand is evenwel een complex proces. In het kort zijn er vier belangrijke kenmerken bij een brand :
1. hoe groot moet de trigger zijn tot de kiem voor brand : duidelijk dat Tesla hier veel beter scoort dan eender welke ICE.
2. zodra de kiem er is : hoe snel ontwikkelt de brand zich ? Opnieuw duidelijk een voordeel voor Tesla. In alle drie de gevallen is de brand pas tot ontwikkeling gekomen ruime tijd na de impact. Geldt overigens voor alle mij bekende Li-batterij branden..
3. eens het vuur 'in de pan zit'; hoe hevig is de brand : Hier wordt het voor een batterij-pack zoals bij Tesla moeilijker. De brand is steeds hevig (alhoewel niet in het passagiers-compartiment), en zeer spectaculair. Goed voor internet.
4. hoe makkelijk is de brand de blussen. Opnieuw niet eenvoudig bij een brand van een batterij-pack.
samengevat : ik maak mij geen zorgen, en vind het jammer dat de vering (voorlopig?) is aangepast.
Ik mocht 'm donderdag ophalen maar ben zojuist gebeld dat ze een paar onderdelen missen!!
wordt het alsnog uitgesteld.....................grrr.
Hopelijk as. zaterdag maar dat is ook nog onzeker.
http://www.nietgrappig .nl
Wat is bruin toch een mooie kleur! Ik ben zo blij. Nog 7 nachtjes, maar mochten ze in Tilburg plek nodig hebben om de nieuwe stroom auto's te kunnen parkeren, ik sta in de pick-up stand, dus anytime when they're ready, I'm ready.Ik heb vandaag de auto gehaald. De grin is van mijn gezicht af te bikken, krijg mij mond niet meer normaal!!
heerlijke auto, goede uitleg van 1,5 uur. Gelijk wat dingen ingesteld en rijden maar. Hierbij wat foto's binnenkort meer ervaring en foto's
Misschien geen sound package genomen. (heb nog niet gekeken maar kan verschil nml zijn)Ik kan dat ook niet vinden.
Moeten we dat wellicht toevoegen?
Mijn tweede dag, vanochtend met grote omweg naar de praktijk gereden. Wat een machtige wagen. Ik denk allen dat ik maandelijkse nieuwe banden nodig heb...
Staat bij mij dus altijd op zo'n 350km als ik hem standaard oplaad tot 90%.
Dat charging rate wel 'typical range' gebruikt was me nog niet opgevallen, maar lijkt inderdaad wel te kloppen. Voor 11kW (3x16A) laden:
Rated/Ideal range: 480/(85/11)=62km/h
Typical range: 390/(85/11)=50km/h
(ongecorrigeerd voor kleine verliezen her en der)
Bedankt, heel verhelderend! Ik had al gemerkt dat ik er qua berekeningen nooit helemaal uitkwam (met name als ik de kWh waardes in "Trips" vergeleek met hoe ver de accu leeg was en hoeveel kilometers ik had gereden), maar ik had geen idee dat er zoveel reserve was voor "Zero Mile" en "Bricking Protection". Als een "daily charge" inderdaad maar 67.4kWh is, klopt alles veel beterHou er ook rekening mee dat we nooit 85kW kunnen vol laden. Hier is een overzicht:
Ik stond pas naast zo'n fiat bij de oprit van de A5, een hoop herrie en gerammel naast me maar ik heb hem niet meer gezien :smile:.Ik heb de update geweigerd om die reden. Wacht wel tot januari als de door Elon aangekondigde update komt waarin we het zelf kunnen instellen. Geen zin in een zwabberbak. Mijn P+ onderstel voelt juist zo strak aan! zou ik echt zonde vinden. Bijna net zo goed als de Fiat:wink:
Hey, @PeterSZ.. Noemde jij mijn Tessie (S85 met standard suspension) nou zojuist een zwabberbak? Pas op hoor! Ik ben vanavond in Deventer... :biggrin::tongue:Ik heb de update geweigerd om die reden. Wacht wel tot januari als de door Elon aangekondigde update komt waarin we het zelf kunnen instellen. Geen zin in een zwabberbak. Mijn P+ onderstel voelt juist zo strak aan! zou ik echt zonde vinden. Bijna net zo goed als de Fiat:wink:
Mijn G3 was redelijk en is nu niet echt beter. Nog steeds wel af en toe grijze vlakjes in m'n scherm. Ik kan me vergissen maar het lijkt dat DAB wel beter werkt. Valt bij mij eigenlijk nauwelijks meer uit. Maar goed ook want FM heb ik opgegeven :smile:.Wiebe, 3G is veel beter dan voorheen! Maar die update had ik al gekregen:biggrin:
Ik heb vandaag gebeld ivm de verlaging van de luchtvering op snelweg! Hij gaat pas bij 160 omlaag dan blijft hij tot 100 laag om vervolgens weer omhoog te springen! Met 140 een snelwegbocht nemen voelt aan als in een Hummer!
Dat is niet wat ik wil heb ik aangegeven! Ze kijken er naar! Heb het ook even getest. Met Tesla aan de lijn!
Vervolgens een foutmelding in de luchtvering! Wat na 1 telefoontje weer was verholpen
Maar nog steeds bij 160 pas zakken! Luck kun je filmen hoe je hem hebt verlaagd!?
Volgens sommige fora in de VS is de wegligging van de standard suspension zelfs beter. Ik ben heel blij met de luchtvering bij één verkeersdrempel waar ik alleen op de hoogste stand schadevrij overheen kom.Hey, @PeterSZ.. Noemde jij mijn Tessie (S85 met standard suspension) nou zojuist een zwabberbak? Pas op hoor! Ik ben vanavond in Deventer... :biggrin::tongue:
Ik heb de update geweigerd om die reden. Wacht wel tot januari als de door Elon aangekondigde update komt waarin we het zelf kunnen instellen. Geen zin in een zwabberbak. Mijn P+ onderstel voelt juist zo strak aan! zou ik echt zonde vinden. Bijna net zo goed als de Fiat:wink:.