Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
".. van ver.." zou ik eerder zeggen.. -;)
Valt nog wel mee, E.
Was al met het iPad-in-de-middenconsole-concept bezig in 2011:
| www.porscheforum.nl | - Toon onderwerp - Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
upload_2018-11-4_19-20-40.jpeg
(Betrof een 1986 Mercedes Benz 560SL, trouwens.)
 
  • Like
Reactions: michelh and Edi99
Het is van de zotte om iedere auto uit te rusten met een herrie-maker. Waarom investeren ze niet in sensoren voor de mensen met een handicap. Beter de kleine groep voorzien dan de massa van (hulp-)middelen. Tevens ontlast je dan de fauna ook meer. Er komt dan weer rust in de natuur.

Eens. En wat te denken van electrische fietsen die met 20 km rossen? Ik wil graag rekening houden met blinden en slechtzienden, maar laten we met elkaar wel kijken hoe dat zo vorm gegeven kan worden dat we de geluidshinder ook meenemen...
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Eens. En wat te denken van electrische fietsen die met 20 km rossen? Ik wil graag rekening houden met blinden en slechtzienden, maar laten we met elkaar wel kijken hoe dat zo vorm gegeven kan worden dat we de geluidshinder ook meenemen...

vandaag is mij idd overkomen.
Hier in Grobbendonk-centrum liggen het fietspad en het voetpad naast mekaar.
Ik kom aangefietst, ruim 20km/u (electrisch), rechts loopt een voetganger op het voetpad... tot ik op zijn hoogte ben en dan steekt hij zonder aanleiding of kijken over. Er tegen ! Gelukkig zonder schade aan mijn fiets. Ah ja, ook de voetganger kwam er van af met (straks) een blauwe plek.
Nog even protesteerde hij, maar snel gaf hij toe.

Moet ik nu voortaan kaartjes aan mijn spaken bevestigen ?
 
vandaag is mij idd overkomen.
Hier in Grobbendonk-centrum liggen het fietspad en het voetpad naast mekaar.
Ik kom aangefietst, ruim 20km/u (electrisch), rechts loopt een voetganger op het voetpad... tot ik op zijn hoogte ben en dan steekt hij zonder aanleiding of kijken over. Er tegen ! Gelukkig zonder schade aan mijn fiets. Ah ja, ook de voetganger kwam er van af met (straks) een blauwe plek.
Nog even protesteerde hij, maar snel gaf hij toe.

Moet ik nu voortaan kaartjes aan mijn spaken bevestigen ?

Ik zie een markt voor dashcams bij electrische fietsen....
 
Verstandig, maar... je bent wel erg kwetsbaar in zo’n snelle banaan. Heb je ten minste zo’n leuk vlaggetje op steel gemonteerd? We willen je niet kwijt.
Een vlaggetje helpt niet tegen idioten die me bewust aanrijden of in gevaar brengen. Zij hebben me heel goed gezien. Het is gemiddeld ook geen groot probleem. Twee keer in 150.000 km is niet vaak.
En als je een knalgeel ding van één meter hoog en bijna drie meter lang niet ziet, dan ... moet je naar de ogendokter.
En zelfs dat helpt niet altijd. Ik werd een keer door een politieagente in haar auto op een volledig vrij en te overzien kruispunt van de weg gereden. Mevrouw reed met 50 km/u een centimeter voor me langs. Gelukkig kan ik bij een snelheid van 40 km/u binnen vier meter stilstaan.