Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Autoblog is natuurlijk ook wel echt expert op het gebied van sensatie. Maar ze mogen wel hun huiswerk even doen. Ze schrijven dat een SuC ongeveer 120 kW kan leveren, wat 13 keer zoveel zou zijn als een gewoon stopcontact. Nou staat er natuurlijk geen definitie van 'gewoon stopcontact', maar zoals de meesten het denk ik zullen opvatten is een stopcontact zoals je in je woonkamer vindt. En die doet toch echt geen 1/13e van 120 kW.
 
Autoblog is natuurlijk ook wel echt expert op het gebied van sensatie. Maar ze mogen wel hun huiswerk even doen. Ze schrijven dat een SuC ongeveer 120 kW kan leveren, wat 13 keer zoveel zou zijn als een gewoon stopcontact. Nou staat er natuurlijk geen definitie van 'gewoon stopcontact', maar zoals de meesten het denk ik zullen opvatten is een stopcontact zoals je in je woonkamer vindt. En die doet toch echt geen 1/13e van 120 kW.
Viel me idd ook al op. Toch knap, ruim 9kW uit een gewoon stopcontact halen. Even een 40A zekering er in en kijken waar het het eerst licht gaat geven? [emoji14]
 
Bij mij wordt over 3 weken mijn aandrijfunit voor de eerst e keer vervangen. Milling sound, bij gas geven hoge toon, bij gas los is de toon weg. Zeer onaangenaam, rij er al maanden mee. Ik hoor zoveel mensen over diverse problemen dat ik me echt zorgen maak of Tesla het nu bij de nieuwe auto's wel onder controle heeft. Morgen 2 weken naar Frankrijk. Hoop dattie ut blijf doen.
Vandaag aandrijfunit vervangen, weer superservice van sec Den Haag. Mitchel had alles prima verzorgt, belde aantal keer op om me op de hoogte te houden. Nog wat kleine andere zaken ook geregeld en weer met een geruisloze auto naar huis gereden. Had als leenauto een 70D, wat een verschil met de stoelen tov mijn classic 85! Wordt tijd dat ze aftermarket beschikbaar worden. Rijd ook strak zo'n 70D met std vering. Tesla maakt duidelijk stappen in verbeterde kwaliteit en dito beleving.
 
Ik krijg eindelijk een brief van het openbaar ministerie in België dat ik wordt vervolgd. . 1 februari reed is rond middernacht 150 km/u op de E19, waar je 120 mag.

Verder in de brief staat dat ik strafvordering kan laten vervallen, voor een bedrag van 110 euro. Belgische vrienden, dat is een koopje! Er wordt mij ook nog geadviseerd om een advocaat te raadplegen, maar dat kost al snel meer geld dan dit.

Wat heeft dit voor zin? Op middernacht een lege snelweg controleren, bijna 6 maanden wachten op de afhandeling en een minimale boete. Het levert de overheid niets op, en of het nou bijdraagt aan de verkeersveiligheid vraag ik mij ook af....
 
Kreeg een vergelijkbare brief uit Kassel (D) met zelfs een foto van mij erop - om de rijder beter te kunnen indentificeren. 119 waar je 100 mocht, het zweet brak me uit.
Untitled.jpg


In goed NL werd me gewaarschuwd wat de gevolgen zouden zijn als ik niet zou meewerken aan de opsporing van de bestuurder, en als ik niet snel zou reageren....

Op de achterzijde stond dat ik het terugsturen van het formulieren ook kon vermijden, door de geldboete lichte overtredingen binnen 2 weken te voldoen ad EUR 30. Da's richtig billig - maar boven de 30 km/u overtreding schijnt je rijbewijs wel in het geding te komen las ik.
 
Ik krijg eindelijk een brief van het openbaar ministerie in België dat ik wordt vervolgd. . 1 februari reed is rond middernacht 150 km/u op de E19, waar je 120 mag.

Verder in de brief staat dat ik strafvordering kan laten vervallen, voor een bedrag van 110 euro. Belgische vrienden, dat is een koopje! Er wordt mij ook nog geadviseerd om een advocaat te raadplegen, maar dat kost al snel meer geld dan dit.

Wat heeft dit voor zin? Op middernacht een lege snelweg controleren, bijna 6 maanden wachten op de afhandeling en een minimale boete. Het levert de overheid niets op, en of het nou bijdraagt aan de verkeersveiligheid vraag ik mij ook af....

Zo snel mogelijk betalen en vergeten, René. Zo stopt het piekeren. En iCoyote gebruiken om het zo veel mogelijk te vermijden.