Iedereen maakt zijn eigen rekensommetje en zijn eigen afweging. Ik kom alleen niet op jouw cijfers. Als je een performance en een niet performance verder helemaal hetzelfde aankleedt kom ik op een verschil van zo'n 11K (performance is 14K duurder maar heeft al lederen bekleding en luchtvering). BTW teruggave pas je op beide alternatieven toe en maakt het verschil m.i. niet zoveel kleiner als jij beweert. Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek is gemaximeerd op 15400, dus daar heb je op een goedkopere variant relatief meer profijt van dan op een duurdere variant. De 136% aftrek is inclusief MIA. Hoe meer je het eerste jaar afschrijft, hoe minder er overblijft de jaren erna. Het is maar een kwestie van liquiditeit, maar over 5 jaar schrijft iedereen hetzelfde percentage af. Als ik alles doorreken kom ik uiteindelijk op een verschil van ruim 7k uit waar jij praat over 2,8k. Ik heb het gevoel dat je de performance iets te positief doorrekent om het te rechtvaardigen. Dat herken ik wel, dat heb ik namelijk zelf ook steeds gedaan om mezelf ervan te overtuigen om voor de performance te gaan, wat mij uiteindelijk niet gelukt is. Maar nogmaals, iedereen zijn eigen keuze, het is in elk geval een feit dat de prijsverschillen uiteindelijk een stuk minder zijn dan zoals het bij aanschaf lijkt, maar jouw sommetje lijkt me iets te rooskleurig, waarbij ik ook niet geloof dat de restwaarde een grote rol gaat spelen. Laten we over 4 a 5 jaar eerst maar eens kijken wat we uberhaupt nog voor deze auto's krijgen. Als de EV evolutie doorzet hebben we dan misschien wel veel efficiëntere accu's tegen veel lagere kosten, en wil geen hond die performance van jou nog kopen. Ik zelf schrijf dit beestje af tot nul, kan het ook niet tegenvallen.