Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Geen Performance versie ?
Kun je een beetje toelichten wat je heeft geholpen te beslissen ?

Ik blijf maar heen en weer switchen, op maandag is het performace, dinsdag een gewone, woensdag weet ik niet en donderdag een performance, vrijdag weekend ...
Toen ik de S bestelde vond ik 5.5 seconde bizar snel voor zo'n auto! Nu kwam de Performance versie die 10k meer kost en dat is nogal wat.

Ik rijd ook nog motor en daar kan geen auto tegenop qua acceleratie. Die doet 0-100 in <3 seconde en die motor koop je voor het bedrag dat de upgrade van Non-Performance naar Performance kost.

Verder is mijn budget ook niet eindeloos, dus heb ik ergens een knoop door moeten hakken. Het wordt een 85kWh met alle opties, behalve de Performance.
 
Geen Performance versie ?
Kun je een beetje toelichten wat je heeft geholpen te beslissen ?

Ik blijf maar heen en weer switchen, op maandag is het performace, dinsdag een gewone, woensdag weet ik niet en donderdag een performance, vrijdag weekend ...


Martin, dit komt me heel bekend voor. Nog nooit in mijn leven ben ik zo'n twijfelaar geweest. Toen ik eerder deze week ineens de finalize knop zag heb ik in één klap de beslissing er doorheen geforceerd, en tot dusver geen spijt. Ik ben niet voor de performance gegaan. Ik twijfelde al een tijd. Moet ik 10K meer neertellen voor die ruime seconde acceleratie? Maar aan de andere kant natuurlijk het door PeterSZ verwoordde gevoel...als je het niet doet, dan heb je ook niet het summum gekozen. Maar er speelde bij mij meer mee. Ik vind de performance bekleding ronduit cheap. Dat alcantara vind ik echt lelijk. Daarentegen had ik graag voor het carbon gekozen, en dat kon nu niet. Toen de performance plus optie kwam was ik overtuigd. Ik heb het ervaren als een erkenning van Tesla dat je het zonder performance plus eigenlijk een niet optimaal controleerbare auto krijgt. Waarom geen performance en performance plus genomen? Dat was me financieel een brug te ver, dan wordt het verschil ineens 16k, en dat is me echt principieel te gortig voor een carbonnen inleg en een seconde acceleratie. Ik denk dat ik nu ook 99 van de 100 keer ga winnen voor het stoplicht, aan de buitenkant ziet niemand het verschil en het gros van de mensen weet bij god niet of ik een performance of niet heb, en een badge op mijn kont zal ze nauwelijks wijzer maken. Eigenlijk ben ik blij dat ik 'for once in my life' een beslissing met mijn verstand heb genomen en niet met mijn jongeheer. Als geld echt totaal geen rol bij me zou spelen dan had ik het nog moeten zien, dus ik begrijp de keuze van anderen best goed, maar nu is het voor mij goed zo en van het geld dat ik bespaar doe ik weer andere leuke dingen.
 
Toen ik de S bestelde vond ik 5.5 seconde bizar snel voor zo'n auto! Nu kwam de Performance versie die 10k meer kost en dat is nogal wat.

Ik rijd ook nog motor en daar kan geen auto tegenop qua acceleratie. Die doet 0-100 in <3 seconde en die motor koop je voor het bedrag dat de upgrade van Non-Performance naar Performance kost.

Verder is mijn budget ook niet eindeloos, dus heb ik ergens een knoop door moeten hakken. Het wordt een 85kWh met alle opties, behalve de Performance.

hmm, denk voer.
Ikzelf was aan het denken de wagen te kopen met 19" velgen en dan een extra set erbij kopen van 21".
Aangezien mijn auto ongeveer rond November waarschijnlijk zal worden geleverd, heb ik toch winterbanden nodig en die heb ik liever in 19" formaat.

De 21" is dan iets voor de zomer.

Ik ben altijd iemand geweest met een zeer agressief rijgedrag (ja ik ben de BMW idioot die op je achterbank is geparkeerd). Een performance spreekt mij erg aan, echter is het verschil van acceleratie enkel merkbaar van 0-30. Daarna is de versnelling zo goed niet merkbaar.

Ik hoop dat ze een non-performance model hebben waar ik een test-rit in kan maken. Denk dat dat voldoende is om mij een beslissing te laten maken...
 
hmm, denk voer.

Een performance spreekt mij erg aan, echter is het verschil van acceleratie enkel merkbaar van 0-30. Daarna is de versnelling zo goed niet merkbaar.

Ik hoop dat ze een non-performance model hebben waar ik een test-rit in kan maken. Denk dat dat voldoende is om mij een beslissing te laten maken...
Is dat zo? alleen merkbaar van 0-30. Ik reed van de week nog even in Eindhoven, bij 90 km/h volAmps...... wat een gevoel.
Als een "gewone" dat hetzelfde doet, laat ik de performance zeker schieten. Vol Amps (is dat wat? het woord gas wens ik niet meer te gebruiken) vanaf 0 in een performance is niet goed voor mijn gezondheid.

Heb het nog gevraagd: er komt geen non-perfomance testwagen.....helaas

- - - Updated - - -

Ik vind de performance bekleding ronduit cheap. Dat alcantara vind ik echt lelijk.
Waar zit dat alcantara eigenlijk?
 
Ik heb vandaag gebeld met Tesla en kreeg een dame uit de UK aan de lijn. Ik wilde weten wanneer de bevestigingen eraan komen, dit zal in de loop van volgende week zijn (zij kennen geen koninginnedag). Dus toch in de zon met een drankje tekenen op de iPad.
 
Kleine summery van Press Event:

Focus on service, best car and now best service.


4 Main topics
1. Loaners (when car comes into service) - Top specs and option to take a roadster
2. Valet service, take loaner and switch out the cars. No need to come in.
3. Annual Service contracts optional
4. Battery all incidents covered by warrenty (e.g. when completely empty the battery dies)

- - - Updated - - -

Andere zullen vast betere notes hebben maar for those interesten:

Question

Q. Why this focus, did customers feedback it is bad.
A. Not bad, not great ether. Best car deserves the best service.
Q. What do you mean with an unconditional warranty
A. There instances it would not apply, e.g. if you intentional try to destroy it. The goal is to give piece of mind. You should not need to think about it or read the manual. We will replace it with something as good or better. The warranty is transferable.
Q. How many cars build for service and will those be incremental to the production
A. Initial 100 and will be incremental to the 20K production. We will build whatever is needed to provide the service.
Q. When would the service loaners be rotated.
A. Will keep them fresh and new. Thinking about 2-3 months.


About warranty - but the main thing was there is never a question about who's fold it is...


Q. About keeping the loaners Car. How does this work.
A. If you like the loaner better you can keep it and pay the price difference.


Main thing is giving piece of mind. Service, Battery, Trade-in.


The message to the Tesla service devision is to never make a profit. It is about service.
Instruction is to operate at 0 dollar, no profits, no losses.
Stepping back and rethinking what is the best way to offer the best service experience.




Had Car for few months and want to trade in to loaner.
Prorate on milage and age. Fair value (e.g. automotive leasing quide).
Trade-ins will be resold.


Q. How about new batteries, larger range like 300 miles.
A. How About 500 miles.
Interval 4-5 years for technical major steps.
So more likely than not.
Pretty good likelihood that you can upgrade the battery to something bigger at that time.


<there were more but lot;s of the same and underline the same goal. Piece of mind.>
 
Iemand trouwens een idee wat later allemaal gefit kan worden?

Zijn het alleen de velgen? Ik neem aan dat de tech package niet geretrofit kan worden? Hoe zit het met performance?

Ik wil alles, maar ik wil geen risico's nemen wat betreft mijn inkomsten voor dit jaar =D
 
Performance of niet... als je "afstand" wil afleggen.... moet je op je zware voet letten: de Performance en de P hebben beide "maar" een 85kw batterij... dus door sneller op te trekken zal het verbruikt van de performance ook wel hoger liggen.. en dus minder ver rijden... :tongue:
En voor mij is de keuze gemakkelijk: ik heb het geld niet voor veel meer dan een gewone P ... met enkele opties...
:biggrin::wink:
 
Het is alsof Elon mijn gedachten heeft gelezen! Dit is namelijk hoe ik het onderhoud en de garantie van een elektrische auto voor ogen zag. Enkel binnen brengen wanneer jij het wil zonder impact op de garantie. Ik ben echt blij dat ze ingezien hebben dat het vorige onderhoudsprogramma onhoudbaar was!

Creating the World’s Best Service and Warranty Program Making Service Better Than Invisible

The best way to experience service is, of course, not to experience service. If your car does need service, then it should be swapped with a car that is ideally better in some or many ways. To this end, Tesla is building a fleet of top of the line Model S loaners. These will not be our basic model – they will be state of the art with all the best features and options.

Nor will this eventually become an aging fleet of overused cars. The Model S loaners will be available for immediate purchase at a price that is lower by 1 percent per month of age and $1 per mile. If you like the service loaner more than your other car, you can just keep it. This ensures that the service fleet is constantly refreshed and gives customers the best optionality.

For an added bit of fun, customers in most markets will have the choice of taking home one of our Tesla Roadster sports cars when their car is in for service. Few experiences are more sublime than driving a beautiful electric sports car on a road along the ocean or through a forest with the top down on a summer day and hearing only the sounds of nature.

Valet Service

Your time is valuable and should not be spent driving to or waiting at our service centers. Tesla is putting in place a valet service, so that your car is seamlessly picked up and replaced with a loaner and then returned as soon as we are done. There is no additional charge for this.

Annual Service Contract

Unlike gasoline cars, an electric car doesn’t need oil changes, fuel filters, spark plugs, smog checks, etc., which are only needed if the mode of locomotion involves burning oil derived products. For an electric car, you don’t even need to replace the brake pads, because most of the braking energy is regeneratively captured by the motor and returned to the battery.

As such, we are comfortable making the annual checkup entirely optional. There is still value to having Tesla look at the car once a year for things like tire alignment, to address a few things here & there and perform any hardware upgrades – our goal is not just to fix things, but to make the car better than it was. However, even if you never bring in the car, your warranty is still valid.

Battery Warranty

The battery pack in your car is obviously very important and expensive to replace. In developing the Model S, we took great care to ensure that the battery would protect itself, always retaining a few percent of energy. If something goes wrong, it is therefore our fault, not yours.

Except in the cases of a collision, opening of the battery pack by non-Tesla personnel or intentional abuse (lighting the pack on fire with a blowtorch is not covered!), all damage is covered by warranty, including improper maintenance or unintentionally leaving the pack at a low state of charge for years on end. The battery will be replaced at no cost by a factory reconditioned unit with an energy capacity equal to or better than the original pack before the failure occurred.

The intent is to provide complete peace of mind about owning your Model S even if you never read or followed the instructions in the manual.

Elon
 
Is dat zo? alleen merkbaar van 0-30.

- - - Updated - - -


Waar zit dat alcantara eigenlijk?
Sla de cijfers van de Car of The Year test van Motortrends erop na. Verschillen zijn verwaarloosbaar, zeker van pak m beet 80-120 is het minder dan 0,3 seconden. Nou, dat ga ik niet merken. 0-100 op een recht stuk is ie sneller, maar een goede chauffeur in een non-perf rijdt een perf eruit op een bochtigere weg (als er een gemiddelde chauffeur in de perf zit tenminste). Ik ben natuurlijk een goede chauffeur (haha). Dus voor mijn ook geen perf. En hoeveel stukken zijn er eigenlijk in Nederland waar je FF je gang kunt gaan. Moet je ook nog altijd vooraan staan, anders erger je je alleen maar.

Dat alcantra is inderdaad spuuglelijk. En als je zwarte bekleding overweegt: dat rode biesje.... Is dat echt door Franz verzonnen?
 
Martin, dit komt me heel bekend voor. Nog nooit in mijn leven ben ik zo'n twijfelaar geweest. Toen ik eerder deze week ineens de finalize knop zag heb ik in één klap de beslissing er doorheen geforceerd, en tot dusver geen spijt. Ik ben niet voor de performance gegaan. Ik twijfelde al een tijd. Moet ik 10K meer neertellen voor die ruime seconde acceleratie? Maar aan de andere kant natuurlijk het door PeterSZ verwoordde gevoel...als je het niet doet, dan heb je ook niet het summum gekozen. Maar er speelde bij mij meer mee. Ik vind de performance bekleding ronduit cheap. Dat alcantara vind ik echt lelijk. Daarentegen had ik graag voor het carbon gekozen, en dat kon nu niet. Toen de performance plus optie kwam was ik overtuigd. Ik heb het ervaren als een erkenning van Tesla dat je het zonder performance plus eigenlijk een niet optimaal controleerbare auto krijgt. Waarom geen performance en performance plus genomen? Dat was me financieel een brug te ver, dan wordt het verschil ineens 16k, en dat is me echt principieel te gortig voor een carbonnen inleg en een seconde acceleratie. Ik denk dat ik nu ook 99 van de 100 keer ga winnen voor het stoplicht, aan de buitenkant ziet niemand het verschil en het gros van de mensen weet bij god niet of ik een performance of niet heb, en een badge op mijn kont zal ze nauwelijks wijzer maken. Eigenlijk ben ik blij dat ik 'for once in my life' een beslissing met mijn verstand heb genomen en niet met mijn jongeheer. Als geld echt totaal geen rol bij me zou spelen dan had ik het nog moeten zien, dus ik begrijp de keuze van anderen best goed, maar nu is het voor mij goed zo en van het geld dat ik bespaar doe ik weer andere leuke dingen.

Ik zie regelmatig het getal van 10K langskomen als verschil tussen de Performance en non-Performance. Dat ligt er maar aan hoe je die non-Performance aankleedt. Vind je 19 inch velgen prima, zit je op stof ook lekker en vind je de standaard vering prima, dan is het verschil zelfs 14,4K. Maar persoonlijk wil ik toch echt niets anders dan de 21 inch (die de auto zoveel meer uitstraling geven), zweer ik al jaren bij leer en wil ik toch ook graag de luchtvering. En dan is het verschil 7,5K. Dat is voor een particulier.

Als ik hem op zaak zet (en dat doe ik) en dus de BTW terug krijg, is het 6,2K. Haal daar nog 136% afschrijving (incl. MIA) tegen een belastingdruk van 40% vanaf en je praat je nog over een verschil van 2,8K. En tenslotte zal een Performance over een aantal jaar toch wel meer restwaarde hebben dan een non-Performance, waarmee het verschil nog kleiner wordt.

Ik laat dan de gratis opties van spoiler en donkergrijze velgen nog even buiten beschouwing. Ik neem ze zelf niet, maar voor sommigen geven juist die de doorslag.
 
Ik zie regelmatig het getal van 10K langskomen als verschil tussen de Performance en non-Performance. Dat ligt er maar aan hoe je die non-Performance aankleedt. Vind je 19 inch velgen prima, zit je op stof ook lekker en vind je de standaard vering prima, dan is het verschil zelfs 14,4K. Maar persoonlijk wil ik toch echt niets anders dan de 21 inch (die de auto zoveel meer uitstraling geven), zweer ik al jaren bij leer en wil ik toch ook graag de luchtvering. En dan is het verschil 7,5K. Dat is voor een particulier.

Als ik hem op zaak zet (en dat doe ik) en dus de BTW terug krijg, is het 6,2K. Haal daar nog 136% afschrijving (incl. MIA) tegen een belastingdruk van 40% vanaf en je praat je nog over een verschil van 2,8K. En tenslotte zal een Performance over een aantal jaar toch wel meer restwaarde hebben dan een non-Performance, waarmee het verschil nog kleiner wordt.

Ik laat dan de gratis opties van spoiler en donkergrijze velgen nog even buiten beschouwing. Ik neem ze zelf niet, maar voor sommigen geven juist die de doorslag.

Iedereen maakt zijn eigen rekensommetje en zijn eigen afweging. Ik kom alleen niet op jouw cijfers. Als je een performance en een niet performance verder helemaal hetzelfde aankleedt kom ik op een verschil van zo'n 11K (performance is 14K duurder maar heeft al lederen bekleding en luchtvering). BTW teruggave pas je op beide alternatieven toe en maakt het verschil m.i. niet zoveel kleiner als jij beweert. Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek is gemaximeerd op 15400, dus daar heb je op een goedkopere variant relatief meer profijt van dan op een duurdere variant. De 136% aftrek is inclusief MIA. Hoe meer je het eerste jaar afschrijft, hoe minder er overblijft de jaren erna. Het is maar een kwestie van liquiditeit, maar over 5 jaar schrijft iedereen hetzelfde percentage af. Als ik alles doorreken kom ik uiteindelijk op een verschil van ruim 7k uit waar jij praat over 2,8k. Ik heb het gevoel dat je de performance iets te positief doorrekent om het te rechtvaardigen. Dat herken ik wel, dat heb ik namelijk zelf ook steeds gedaan om mezelf ervan te overtuigen om voor de performance te gaan, wat mij uiteindelijk niet gelukt is. Maar nogmaals, iedereen zijn eigen keuze, het is in elk geval een feit dat de prijsverschillen uiteindelijk een stuk minder zijn dan zoals het bij aanschaf lijkt, maar jouw sommetje lijkt me iets te rooskleurig, waarbij ik ook niet geloof dat de restwaarde een grote rol gaat spelen. Laten we over 4 a 5 jaar eerst maar eens kijken wat we uberhaupt nog voor deze auto's krijgen. Als de EV evolutie doorzet hebben we dan misschien wel veel efficiëntere accu's tegen veel lagere kosten, en wil geen hond die performance van jou nog kopen. Ik zelf schrijf dit beestje af tot nul, kan het ook niet tegenvallen.
 
Iedereen maakt zijn eigen rekensommetje en zijn eigen afweging. Ik kom alleen niet op jouw cijfers. Als je een performance en een niet performance verder helemaal hetzelfde aankleedt kom ik op een verschil van zo'n 11K (performance is 14K duurder maar heeft al lederen bekleding en luchtvering). BTW teruggave pas je op beide alternatieven toe en maakt het verschil m.i. niet zoveel kleiner als jij beweert. Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek is gemaximeerd op 15400, dus daar heb je op een goedkopere variant relatief meer profijt van dan op een duurdere variant. De 136% aftrek is inclusief MIA. Hoe meer je het eerste jaar afschrijft, hoe minder er overblijft de jaren erna. Het is maar een kwestie van liquiditeit, maar over 5 jaar schrijft iedereen hetzelfde percentage af. Als ik alles doorreken kom ik uiteindelijk op een verschil van ruim 7k uit waar jij praat over 2,8k. Ik heb het gevoel dat je de performance iets te positief doorrekent om het te rechtvaardigen. Dat herken ik wel, dat heb ik namelijk zelf ook steeds gedaan om mezelf ervan te overtuigen om voor de performance te gaan, wat mij uiteindelijk niet gelukt is. Maar nogmaals, iedereen zijn eigen keuze, het is in elk geval een feit dat de prijsverschillen uiteindelijk een stuk minder zijn dan zoals het bij aanschaf lijkt, maar jouw sommetje lijkt me iets te rooskleurig, waarbij ik ook niet geloof dat de restwaarde een grote rol gaat spelen. Laten we over 4 a 5 jaar eerst maar eens kijken wat we uberhaupt nog voor deze auto's krijgen. Als de EV evolutie doorzet hebben we dan misschien wel veel efficiëntere accu's tegen veel lagere kosten, en wil geen hond die performance van jou nog kopen. Ik zelf schrijf dit beestje af tot nul, kan het ook niet tegenvallen.
Ik probeer het ook continue rooskleurig voor mijzelf uit te rekenen, maar ik zie ook het verschil van 2.8k niet.

10k minder uitgeven betekend dat je gewoon alsnog bespaard. Nu zeg ik niet dat ik wil besparen, maar 3 jaar geleden toen ik de reservering maakte was er geen performance versie en was ik ook al weg van de Model S. Nu 3 jaar later nog steeds.

Afijn, ik ben er uit, het wordt een Non-P85kWh, snel zat en als ik écht snel wil jat ik de Roadster van mijn collega of pak ik de motor.