Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Toch blijft het apart dat ik onderstaande melding krijg, terwijl ik letterlijk naast mijn laadpunt op de oprit sta geparkeerd...

30ac8866f6dd8cd324e7f6b5ef2b9938.jpg


" known charging locations" zijn m.i. enkel superchargers.
 
ik heb sinds vrijdag een probleem met mijn Keba laadpaal. Tijdens een onweer is de algemene differentieel schakelaar van de zekeringkast afgesprongen. Bij het terug opzetten gaf de laadpaal continu brandende rode led aan en wou de S niet laden. Heb vandaag naar de installateur gebeld maar die was blijkbaar niet zeker wat het probleem zou kunnen zijn. Hier iemand een idee (en eventueel oplossing)?
 
Sinds eind 2013 heb ik met veel plezier mijn Keba gebruikt op 3x20A (op 3x25A) hoofdaansluiting.
We gaan later dit jaar verhuizen met een (momenteel) 3x63A hoofdaansluiting (jetstream, jacuzzi, sauna, etc).

Ik wil daar graag een 3x32A (22kW) laadpunt icm smart charging gaan aanleggen.
Mijn huidige Keba kan wel 22kW maar geen smart charging helaas, dus die zal ik verkopen.

Ik ben dus op zoek naar een 22kW smart charging laadpunt (muur) met vaste (krul) kabel en drukknop.
Wat is momenteel de juiste oplossing? De Maxim icm een Keba of EVBox? Maxim is nog wel een beetje prijzig, maar de enige non-DIY oplossing?
 
Sinds eind 2013 heb ik met veel plezier mijn Keba gebruikt op 3x20A (op 3x25A) hoofdaansluiting.
We gaan later dit jaar verhuizen met een (momenteel) 3x63A hoofdaansluiting (jetstream, jacuzzi, sauna, etc).

Ik wil daar graag een 3x32A (22kW) laadpunt icm smart charging gaan aanleggen.
Mijn huidige Keba kan wel 22kW maar geen smart charging helaas, dus die zal ik verkopen.

Ik ben dus op zoek naar een 22kW smart charging laadpunt (muur) met vaste (krul) kabel en drukknop.
Wat is momenteel de juiste oplossing? De Maxim icm een Keba of EVBox? Maxim is nog wel een beetje prijzig, maar de enige non-DIY oplossing?

Wellicht heb je de mogelijkheid gebruik te maken van de EIA/KIA/VAMIL regelingen bij aanschaf van de laadpaal indien je de auto zakelijk rijdt...? Dat verzacht de pijn toch alweer iets.
 
ik heb sinds vrijdag een probleem met mijn Keba laadpaal. Tijdens een onweer is de algemene differentieel schakelaar van de zekeringkast afgesprongen. Bij het terug opzetten gaf de laadpaal continu brandende rode led aan en wou de S niet laden. Heb vandaag naar de installateur gebeld maar die was blijkbaar niet zeker wat het probleem zou kunnen zijn. Hier iemand een idee (en eventueel oplossing)?

Deze leek denkt dat electronica in de paal bezweken is aan spanningspuls. Printplaatje vervangen?

ik denk het ook.
beste oplossing om dure elctronica te beschermen is een bliksembeveiliging installeren
 
Gisteren van Winterswijk naar Delft. Rechtstreeks en zonder opladen zou ik met 18% SoC aankomen. Stuurt de navigatie me langs SuC Amsterdam (!!!), terwijl de rechtstreekse route n.b. langs SuC Zevenaar gaat.... Uiteindelijk helemaal niet geladen en gewoon de A12 genomen, flink doorgereden en met 13% SoC aangekomen op bestemming. Zucht..... ik blijf maar hopen dat de rest van de software van de MS wat beter in elkaar zit....
 
Gisteren van Winterswijk naar Delft. Rechtstreeks en zonder opladen zou ik met 18% SoC aankomen. Stuurt de navigatie me langs SuC Amsterdam (!!!), terwijl de rechtstreekse route n.b. langs SuC Zevenaar gaat.... Uiteindelijk helemaal niet geladen en gewoon de A12 genomen, flink doorgereden en met 13% SoC aangekomen op bestemming. Zucht..... ik blijf maar hopen dat de rest van de software van de MS wat beter in elkaar zit....

Als je lange ritten rijdt dan geeft het systeem meerdere SuC's aan, had ik ook op een rit van 700 kms (Fredericia Denemarken naar Dongen)
Besloot bij trip de optie verwijder superchargers te gebruiken en dan de redelijk bereikbare SuC in te voeren, voerde als bestemming in de rit naar de oorspronkelijke als 3e SuC en ik was ruim 40 minuten eerder aan het laden, ik overweeg dan ook daar dan meteen te eten, bij elkaar was zelf plannen ruim een uur korter.
Soms plan ik zelfs een SuC die -5% aangeeft en rijd dan in eerste instantie rustig, als de range dan 0% wordt voer ik langzaam de snelheid op tot de negatieve waardes zich weer vertonen, het was zonder deze trip mode waarschijnlijk niet zo te doen, het is echt goed voorspelbaar.
Kwam wel leeg aan thuis, omdat ik thuis geen lader had ben ik die dag maar eerst gaan werken, drie uren later zat bij weer zo goed als vol.
 
Gisteren van Winterswijk naar Delft. Rechtstreeks en zonder opladen zou ik met 18% SoC aankomen. Stuurt de navigatie me langs SuC Amsterdam (!!!), terwijl de rechtstreekse route n.b. langs SuC Zevenaar gaat.... Uiteindelijk helemaal niet geladen en gewoon de A12 genomen, flink doorgereden en met 13% SoC aangekomen op bestemming. Zucht..... ik blijf maar hopen dat de rest van de software van de MS wat beter in elkaar zit....

Onder de 20% komt hij in de gele zone wat de start is van de "stress" zone voor de Li-Ion batterij. Volgens mij is dit de reden waarom de navigatie oplossingen voorstelt die je toelaat niet onder de 20% aan te komen. Het is aan de gebruiker om dit laadadvies te verwijderen en de tussenstop te negeren. Als je op de plaats van aankomst meteen kan bijladen is er geen probleem, anders is het beter wat extra te laden.
 
Onder de 20% komt hij in de gele zone wat de start is van de "stress" zone voor de Li-Ion batterij. Volgens mij is dit de reden waarom de navigatie oplossingen voorstelt die je toelaat niet onder de 20% aan te komen. Het is aan de gebruiker om dit laadadvies te verwijderen en de tussenstop te negeren. Als je op de plaats van aankomst meteen kan bijladen is er geen probleem, anders is het beter wat extra te laden.

Ik denk dat inderdaad ook, maar als de kortste route via Zevenaar loopt en hij je toch over Amsterdam van Winterswijk naar Delft loodst is er toch echt iets mis met het algoritme. Ik hoorde laatst dat Tesla nog een tijdje vast zit aan de licentie die ze hebben met deze navigatiesoftware. Zodra dat voorbij is hoop ik dat ze naar TomTom of iets vergelijkbaars gaan.
 
Ik denk dat inderdaad ook, maar als de kortste route via Zevenaar loopt en hij je toch over Amsterdam van Winterswijk naar Delft loodst is er toch echt iets mis met het algoritme. Ik hoorde laatst dat Tesla nog een tijdje vast zit aan de licentie die ze hebben met deze navigatiesoftware. Zodra dat voorbij is hoop ik dat ze naar TomTom of iets vergelijkbaars gaan.

Als TomTom intussen niet is gekocht door BMW of Daimler. Met die zelfrijdende wagens in aantocht is goede navigatiesoftware een key asset.
 
Iemand interesse in ALLEEN deze groene EV-box kast/BEHUIZING, dus niet de elektronica?
(Die ga ik overzetten naar een kleiner kastje.

Misschien interessant als je nu een blauwe op je oprit hebt, en je een groene minder vind opvallen tussen de plantjes, ofzo. Indien interesse, doe maar een leuk voorstel (Ik ben gek op wijn :)

Af te halen in centrum Den Haag. Kan hem dit weekend ook in Zwolle dumpen, mocht je in die contreien wonen.

f4eddca3eef6c7d497ab6d2308a3aaf9.jpg


148dbccda157e6626cf8707a83dbaee2.jpg
 
Iemand interesse in ALLEEN deze groene EV-box kast/BEHUIZING, dus niet de elektronica?
(Die ga ik overzetten naar een kleiner kastje.

Misschien interessant als je nu een blauwe op je oprit hebt, en je een groene minder vind opvallen tussen de plantjes, ofzo. Indien interesse, doe maar een leuk voorstel (Ik ben gek op wijn :)

Af te halen in centrum Den Haag. Kan hem dit weekend ook in Zwolle dumpen, mocht je in die contreien wonen.

kan je de andere zijde (van de componenten) ook eens op foto zetten ? thx