JoeNe
EU P 1662
ik vind het een goeie zet dat ze de technische complexiteit niet uit de weg gaan.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik vind het een goeie zet dat ze de technische complexiteit niet uit de weg gaan.
Dan ben ik héél benieuwd! Welkom is de adapter zeker weten, dus prima!
Als ik het goed heb is de file van mei (min of meer af te leiden uit de bestands-naam die te zien is in de originele post European Charging Info)Dus CHAdeMO is nu officieel :smile:
Helaas staan de EU superchargers op 90 kW.
We zouden toch 120 kW krijgen.....
Nee, dat verloopstuk wil je niet! De laadpaal moet direct met de auto kunnen communiceren en daar moet niets tussen zitten.Wido,
Op die pdf zie je dat de Tesla-kabel eindigt met eigen gemaakt connector om dan een verloopstuk te kunnen gebruiken naargelang een "domestic household outlet" of een 16A 3Fazen stekker aangesloten wordt. (en waarschijnlijk nog veel meer andersoortige stekkers in Europa)
Zou Tesla dan niet ineens ook een Mennekes-verloopstuk kunnen maken? Of zit "het kastje" op de UMC-kabel dan in de weg om via een Mennekes-stopcontact te kunnen opladen?
Ja, dit maakt het wat duidelijker. Lelijk buitenkastje tegen de gevel dus (in mijn geval), maar nog steeds mooi dat die 2e aansluiting kan.Q: Wat zijn globaal de kosten voor het stuk van de aansluiting tot en met/inclusief het laadpunt?
A: Kosten liggen voor de kabel aanleg en laadbox gemiddeld tussen de 2 en 3K.
Bij mij is de schouw al geweest. Zal de offerte wel posten.Ja, dit maakt het wat duidelijker. Lelijk buitenkastje tegen de gevel dus (in mijn geval), maar nog steeds mooi dat die 2e aansluiting kan.
Waar ik wel mee zit: zonder schouw geen offerte. Terwijl het toch heel duidelijk (en eenvoudig) is wat zij moeten doen. Laadstation en groepenkast leveren en monteren; laadstation aansluiten op de nieuwe groepenkast. Dat is toch alles.
Verder vind ik het een forse raming (uitgaande van die nieuwe "huisaansluiting"). Het laadstation (1.450) + klein groepenkastje (zeg ± 250,-) = 1,7 K. Dan blijft er voor arbeid over: 300,- tot 1.300,-. Das wel een hele brede range, en grof betaald. Ik denk dat ze in een uurtje klaar zijn. Of mis ik iets?
Ja, dit maakt het wat duidelijker. Lelijk buitenkastje tegen de gevel dus (in mijn geval), maar nog steeds mooi dat die 2e aansluiting kan.
Waar ik wel mee zit: zonder schouw geen offerte. Terwijl het toch heel duidelijk (en eenvoudig) is wat zij moeten doen. Laadstation en groepenkast leveren en monteren; laadstation aansluiten op de nieuwe groepenkast. Dat is toch alles.
Verder vind ik het een forse raming (uitgaande van die nieuwe "huisaansluiting"). Het laadstation (1.450) + klein groepenkastje (zeg ± 250,-) = 1,7 K. Dan blijft er voor arbeid over: 300,- tot 1.300,-. Das wel een hele brede range, en grof betaald. Ik denk dat ze in een uurtje klaar zijn. Of mis ik iets?
Ik hoop dat de brochure het een en ander duidelijk maakt. Anders zijn we ook te bereiken op 088 60 50 700 of via [email protected].
De stekker die ik daar zie zitten is een Type 2 stekker voor een laadkabel. Een laadstation heeft niet altijd een vaste laadkabel. Met andere woorden, dit laadstation kan een Tesla Model S met dubbele lader optimaal opladen. En de prijs is ook niet slecht. Iets duurder dan wat ik bij The Plugin Company betaald heb.Ik zie dat het Greenflux oplaadpunt een stopcontact heeft. Algemeen is hier de mening dat je wel 3 x 16A via een (rood) stopcontact kunt laden, maar dat er voor 3 x 32A een vaste kabel aan een laadpunt moet zitten met daaraan een Mennekes 2 stekker.
Wie heeft er gelijk?
Met de UMC van Tesla kan je ook overal tot 3x16A (10kW) laden.Stel dat de infrastructuur in mijn huis het toelaat om met meer dan 11Kwh te laden, dan heb ik niks aan de mobile charger, en heb ik dus een laadpaal nodig.
Zou het dan sowieso niet beter zijn om maar een mobiele lader zoals de crOhm box te kopen? Kost ongeveer hetzelfde als een normale laadpaal, je kunt hem thuis gebruiken, maar eventueel ook meenemen op vakantie om daar extra laadmogelijkheden te creëren (bijvoorbeeld op een camping of industrieterrein). Lijkt me dus altijd beter dan hetzelfde geld besteden aan een vaste laadpaal thuis. Toch?
Het ingaande vermogen de Model S in is helemaal afhankelijk van de laders in de S en die kunnen niet meer dan 20 ~22kW verwerken.ook interessant: hier beweert 'likeitgreen' dat hij met een betere oplossing dan de crOhm box komt...
(en in de tabel lijkt het alsof de EVSE1M40 fr MS zelfs op 28Kw kan laden?)
Wido: kijk jij daar eens naar aub...
http://www.crohm.ch/index.php/software-download/download-unserer-supports.html
http://www.crohm.ch/index.php/softw...ien/6-evse1h32-technical-specification/0.html
Maar al mijn klanten hebben wel 3*380. En daar zal ik wel kunnen bijladen in geval van 'PlatteBatterij'
Ja, met 3x32A 400V wel, maar ik denk zo maar dat het in 95% (al niet 99%) van de gevallen gewoon 3x16A is.Als deze 3x32 CEE zijn (wat ik me bij bedrijven/klanten voor zou kunnen stellen) dan zou die crOhm toch wel nuttig zijn?!
weet iemand wat de uitslag van dit kort geding (gisteren) is?
http://nos.nl/artikel/528206-kort-geding-om-oplaadpunten.html
De rechter doet over twee weken uitspraak
Als ik van jou was zou ik eens naar deze kijken:Kwestie van tijd te winnen, e.g. niet de hele thread te moeten lezen en uren op het web te moeten surfen naar product specifieke pagina's, vroeg ik me af welke laadpalen (voor thuis installatie) nu het beste uit de bus komen?
Wat ik zou overwegen/zoeken:
- 3 x 32A
- data interface, voor connectie naar domotica systeem van het huis (opvolgen verbruik, uitschakelen station bij afwezigheid,...), bv RS485, of zelfs via built-in webserver via ethernet, of KNX/EIB,...
- 2 stopcontacten voor 2 wagens