Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autostoel advies

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu een autostoel van Cybex, het is een meegroei stoel maar je moet altijd de autogordel gebruiken en dat blijkt met de Tesla enorm irritant.
Het stoeltje zelf zit praktisch op de gordelsluiting (geen idee hoe dat heet) en de gordel is maar net lang genoeg. Daarnaast blokkeert de gordel meteen als je deze er een stuk uittrekt en dan even stopt, je moet de gordel dan weer volledig in laten rollen en het opnieuw proberen. Al met al een stuk lastiger dan bij mijn volvo en reden genoeg om een nieuwe te kopen.

Dus graag jullie advies voor de perfecte autostoel die goed past in een tesla (2018), bij voorkeur een zogenaamde meegroei stoel (anders voor een kind van 2) waarbij je niet afhankelijk bent van de autogordel.
 
Een meegroeistoel maakt altijd op een bepaald moment gebruik van de gordel, want Isofix is maar geschikt tot 18 kg (groep 2). Maar tot 18 kg (een jaar of vier afhankelijk van de groei van je kind) kan je jezelf nog veel ergernis besparen door een groep 1 autostoel met Isofix te nemen.
 
Wij hebben een Britax Romer. Ik kan deze stoel met klem afraden in een Tesla!

Bij de Tesla zit bij deze stoel op een dusdanige manier vastgeklikt in de ISOFIX beugels dat de "ISOFIX release knop" in de bekleding drukt. Het gevolg is dat de stoel zichzelf los maakt van de ISOFIX bevestigingsbeugels.

Kortom, deze stoel klikt zichzelf los uit de ISOFIX beugels.
 
Wij hebben een Britax Romer. Ik kan deze stoel met klem afraden in een Tesla!

Bij de Tesla zit bij deze stoel op een dusdanige manier vastgeklikt in de ISOFIX beugels dat de "ISOFIX release knop" in de bekleding drukt. Het gevolg is dat de stoel zichzelf los maakt van de ISOFIX bevestigingsbeugels.

Kortom, deze stoel klikt zichzelf los uit de ISOFIX beugels.

Ook met isofix-geleiders?
 
Ook met isofix-geleiders?

Het probleem is dat de ISOFIX-haken in de auto zo laag zitten dat het ISOFIX-bevestigingsframe van het stoeltje behoorlijk in de bekleding wordt gedrukt. Dat frame kan ietwat draaien t.o.v. de stoel. Daardoor drukt eigenlijk de ontgrendelknop in de bekleding. Bij het juiste hobbeltje of bochtje is dat genoeg om de knop voldoende in te laten drukken dat de stoel zichzelf ontgrendeld.

Het probleem zit dus eigenlijk meer halverwege de stoel, waar de ontgrendelknop zit.

Een ISOFIX geleider zal hier derhalve niet helpen vrees ik.
 
De kleine (2) zit in maxi cosi pearl. De grote (4) in een rodi.
Beide met isofix vast aan de stoel.

Ik heb gisteravond laat een maxi pearl besteld en inmiddels al binnen, we hadden die FamilyFix nog liggen dus leek mij gemakkelijk.
Stoel past prima, maar het valt me wel op dat de base niet goed op de stoel rust maar alleen op de stang die op de grond van de auto staat. Deze uitschuifbare stang is dan volledig ingeschoven, heb jij hier ook last van?
 
Ik heb gisteravond laat een maxi pearl besteld en inmiddels al binnen, we hadden die FamilyFix nog liggen dus leek mij gemakkelijk.
Stoel past prima, maar het valt me wel op dat de base niet goed op de stoel rust maar alleen op de stang die op de grond van de auto staat. Deze uitschuifbare stang is dan volledig ingeschoven, heb jij hier ook last van?
Last is een te groot woord. Ik heb het gewoon ingeklapt onder de familyfix en doe het zonder het extra pootje.
Heb nu een X en daar kan het pootje al helemaal niet als je de stoel soms verplaatst ivm 3e zitrij.
 
Maxicosi 2-way fix, met autostoeltje en opvolgstoel. Isofix platform links en rechts.

De derde is in aankomst. Hoe doen jullie dat met drie kids, ik vraag me af of er een verhoger tussen 2 isofix platformpjes past achter in de model S
 
Bij 3 kinderen mag er wettelijk 1 kind (de oudste) zonder stoeltje worden vervoerd.

De stoelverhogers die wij hebben zijn van piepschuim met een stuk stof er overheen. Die zijn wel in de juiste vorm te smeden zodat het past :)
 
Maxicosi 2-way fix, met autostoeltje en opvolgstoel. Isofix platform links en rechts.

De derde is in aankomst. Hoe doen jullie dat met drie kids, ik vraag me af of er een verhoger tussen 2 isofix platformpjes past achter in de model S
Daar is de model X voor uitgevonden!:D
Hier 3x een cybex (2x Pallas m fix en 1x sirona) waarbij de laatste nu ook omgeruild wordt voor een Pallas m fix.
 
Daar is de model X voor uitgevonden!:D
Hier 3x een cybex (2x Pallas m fix en 1x sirona) waarbij de laatste nu ook omgeruild wordt voor een Pallas m fix.
Jaa, veel meer ruimte. Maar ik wilde het juist bij 3 houden om niet naar een X te "moeten" ;). Met een stoelverhoger in het midden moet het lukken, maar dit kan blijkbaar ook:
062212-tesla-testdrive-054edit.jpg