Robipad
Member
Sinds kort is mijn EAP gratis omgezet naar FSD.
Zie: Vendor - Nieuwe Autopilot heeft geen Auto Lane Change
Zie: Vendor - Nieuwe Autopilot heeft geen Auto Lane Change
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vraagje... Model 3 HW 3 standaard Autopilot...
Mijn vrouw beweert vanmiddag dat Autopilot automatisch aanging toen ze voor het stoplicht stond te wachten (3 banen, zij stond op de middelste) en er rechts van haar een politie wagen met sirene en zwaailicht aankwam.
Opeens sprong Autopilot aan en reed weg (op dat moment sprong ook het stoplicht op groen) de kruising op.
Ze kan het niet zelf geactiveerd hebben want ze weet niet hoe dat aan moet.
Iemand zoiets wel eens meegemaakt? En nee.. ze had geen fles drank op
Nee.., de zon scheenProbeerde ze 2x achter elkaar de ruitenwisser aan te doen???
1x is voldoende om een politieauto te rammen, mits je timing een beetje OK isProbeerde ze 2x achter elkaar de ruitenwisser aan te doen???
Vraagje. Mijn auto pilot (Model S, FSD, NL, v 2020.24.6.11) wil sinds kort nogal vaak haperen bij een lane change. Bij het gebruik van knipperlicht maakt de auto aanstalten om van laan te wisselen, maar trekt de manoeuvre in op een nogal gevaarlijke manier. De auto gaat niet simpelweg terug naar de oude laan halverwege de manoeuvre maar slingert heen en weer waardoor ik zelf moet ingrijpen. Dit leidt tot gevaarlijke situaties met ander verkeer. Bij eerdere updates herstelde dit zich na verloop van tijd, het lijkt alsof elke update opnieuw voor problemen zorgt. Ik heb de advanced update al uitgeschakeld, ben eigenlijk bang voor de volgende update omwille van deze problemen.
bij navigate autopilot stuurt de auto some te scherp naar rechts bij het uitvoegen vanaf de snelweg, zo scherp dat het hele gezin in de stress schiet. Dus ook daar neemt de bruikbaarheid af.
Ik heb het getest in verschillende situaties, dag, nacht, druk, geen verkeer maar kom er niet achter wat de oorzaak is. Ook de camera
S schoongemaakt. Jammer vind ik het wel, die €6k blijken geen goed investering omdat juist de lane change blijkt te haperen en er geen echte verbeteringen komen.
Iemand anders die deze ervaringen heeft en oplossingen kent? Neemt Tesla de optie ook terug met een refund?
In de S en X moet je inderdaad enkel tikken tot het niveau dat je bij een klassieke auto 3 knippers krijgt. Je moet niet doordrukken zoals bij de Model 3.Bij een M3 moet je de richingaanwijzer helemaal "doordrukken" om ea goed te laten verlopen (dus niet aantikken maar 1 stapje verder)
Tik ik de richtingaanwijzer alleen maar aan dat wordt de lane change ook halverwege onderbroken. Mogelijk dat het bij een MS anders werkt.....
Iemand anders die deze ervaringen heeft en oplossingen kent?
New Nou laten we het hopen dat de FSD improvement een flinke stap vooruit is. Ergens in 2022?
Als aanvulling in dit artikel op de site van CleanTechnica de meest relevante tweets de afgelopen dagen/weken over FSD van Elon.Elon geeft aan dat de nieuwe opzet van de Autopilot-FSD een enorme sprong voorwaarts is:
View attachment 576682
Over een paar maanden (Elon tijd?) krijgen we deze, als Beta. Eerst natuurlijk in de USA.
Even nog wat uitleg van het taalgebruik (jargon):
Bleeding edge is defined as newer, more extreme, and even riskier than technologies on the cutting edge.
Cutting edge, a term used to describe a technology that is a step ahead of its competitors.
Niet noodzakelijk. Ik vind het positief dat Tesla nogal voorzichtig daarin is. Liever een keer teveel geremd, dan een keer te weinig, niet?Jouw en andere ervaringen met phantom braking laat zien dat de interne regressie testen niet toerijkend zijn.
Nee, dat hoeft ook niet. Dat programma verplicht je om wat gegevens errond bekend te maken, en je kan ervoor kiezen om dat niet te doen als je niet wenst dat de concurrentie kan meelezen. Tesla kan perfect in een grijze zone met chauffeur achter het stuur autonoom gaan rondrijden zonder dat ze dit moeten melden.Pas als Tesla In California's Autonomous Vehicle Deployment program een driverless testing permit heeft gekregen heeft het zin te beginnen met aftellen
Nee, dat hoeft ook niet. Dat programma verplicht je om wat gegevens errond bekend te maken, en je kan ervoor kiezen om dat niet te doen als je niet wenst dat de concurrentie kan meelezen. Tesla kan perfect in een grijze zone met chauffeur achter het stuur autonoom gaan rondrijden zonder dat ze dit moeten melden.