Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Amsterdam supercharger / Taxi overbelasting

This site may earn commission on affiliate links.
Hier in Amsterdam kun je eigenlijk bijna nooit aan huis laden, dus parkeer je je auto in de straat, daar krijg je of geen stroom, of 35 cent per kWh aan de laadpaal, financieel maakt het dan dus geen bal meer uit of je aan die laadpaal zit of aan een supercharger.
Vaak staat er een dikke Mercedes of een halve jeep met een 5kWh accuutje erin (bij wijze van spreken) die dan die parkeerplaats inneemt.
Ik kan morgen wel even een rondje maken als jullie het leuk vinden, kun je zien waar de elektrische auto's geparkeerd staan en wat er op de elektrische plaatsen staan geparkeerd. Voor flatbewoners en stadsinwoners is het helaas een wereld van verschil ten opzichte van huiseigenaren.
Ik ben me daar van bewust, ik zit elke week wel 3 dagen in de grotere steden en zie het probleem met de Phev’s ook, zeker aangezien wij geen alternatief hebben, om nog even wat benzine erbij te tanken.

Er vanuit gaande dat de laadpaal de auto kan herkennen pleit ik dan ook voor een flinke toeslag voor het “parkeren” deze kan mooi in verhouding staan tot het aantal afgenomen Kw ( lager dus automatisch een hogere toeslag )

Samen lossen we alle problemen op :)
 
Wat meespeelt is dat het - zeker in het centrum - natuurlijk lastig is om een parkeerplek te vinden. Daar waar een laadpaal staat wil nog wel eens ruimte zijn - Phev's (maar ook gewone BEV's denk ik) maken daar dankbaar gebruik van. Net als laadpunten lekker dicht bij de ingang van een attractie bijvoorbeeld. En je kan via een app op afstand ook nog zien welke (waarschijnlijk) vrij is. Ik kom dagelijks in Amsterdam - moet daar ook parkeren. Maar heb vrijwel nooit een laadbehoefte. Moet niettemin eerlijk bekennen dat ik het afgelopen jaar ook 2 keer hier gebruik van heb gemaakt...geen plek te vinden en je moet naar een afspraak... Tsja, wie zo zonder zonde is werpe de eerste steen...
 
Het verhaal wordt gekker en gekker. Waarom is Tesla hier zelf ooit mee akkoord gegaan dat ze 22ct per kWh aan een derde partij laten?

Tesla is hiermee akkoord gegaan omdat ‘Schipholtaxi’ een vriendje heeft binnen Tesla heeft die hun belangen behartigd.

Als je als chauffeur niet meer mag komen bij
SUC Amsterdam dan dwingen ze je om stroom af te nemen bij de ‘Schipholtaxi mafia’.

Wat ik wel mezelf echt afvraag:

Ziet Tesla niet in dat ze echt fout bezig zijn?

* voor de geïnteresseerden de hele management van Tesla is hiervan op de hoogte.

SUC Amsterdam afsluiten voor een groep gebruikers terwijl ze daar gewoon recht op hebben , vervolgens deze groep op een hele sluwe manier een contract laten tekenen waarmee ze eigenlijk al hun rechten afstaan.(“leuk verzonnen door hun advocaten’’)

Oow ja een kleine detail; je ondertekend een contract schriftelijk en je krijgt TELEFONISCH de voorwaarden.
 
Alle auto’s die na 01 januari 2018 worden geleverd hebben geen onbeperkte gratis supercharger gebruik meer maar dan schrijf je een nieuwe fair use policy en die publiceer je op 15 dec 2017?

En de policy zegt alle taxi’s geleverd na 15 dec 2017 geen gratis supercharger meer ?

Ligt het aan mij of .....

Nee het klopt niet Tesla probeerde de blokkade te rechtvaardigen.
 
Ik ben nu aan het laden in Amsterdam. Slechts 3 stalls bezet. Varieert blijkbaar nogal.
(Binnen staat trouwens een hele rij met jaguars. Wat doen die daar?)

Januari en februari zijn rustige maanden voor de taxi branche en zoals ik al eerder zei in mijn Posts we gebruiken de laders enkel en alleen wanneer we deze nodig hebben.

Vanaf maart/april is het een hele andere verhaal.
 
Ik ben me daar van bewust, ik zit elke week wel 3 dagen in de grotere steden en zie het probleem met de Phev’s ook, zeker aangezien wij geen alternatief hebben, om nog even wat benzine erbij te tanken.

Er vanuit gaande dat de laadpaal de auto kan herkennen pleit ik dan ook voor een flinke toeslag voor het “parkeren” deze kan mooi in verhouding staan tot het aantal afgenomen Kw ( lager dus automatisch een hogere toeslag )

Samen lossen we alle problemen op :)

Sprak iemand die in 2017 een phev kocht, en die mij op het waarom antwoordde: ‘dan heb ik altijd een plek bij mijn huis (020).

Ik wil maar aangeven wat er allemaal kan meewegen bij een beslissing tot aanschaf. Het is de kunst om zoveel mogelijk redenen te vangen in je beleid, als je daarmee tenminste iets wil bereiken. Dat omvat dus ook de beweegredenen van petrolheads, 020 parkeerders, idealisten en koopjesjagers, het maakt niet uit.

Dus nudgen tot de binnensteden schone lucht hebben! Wat mi echt ontbreekt is subsidie voor particuliere aankopen. Die markt is zoveel groter dan de zakelijke markt.
 
Ik ben nu aan het laden in Amsterdam. Slechts 3 stalls bezet. Varieert blijkbaar nogal.
(Binnen staat trouwens een hele rij met jaguars. Wat doen die daar?)

Mooi gezicht zeker -;)
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2018-02-11 om 12.05.06 (1).jpg
    Schermafbeelding 2018-02-11 om 12.05.06 (1).jpg
    1 MB · Views: 82
Sprak iemand die in 2017 een phev kocht, en die mij op het waarom antwoordde: ‘dan heb ik altijd een plek bij mijn huis (020).

Ik wil maar aangeven wat er allemaal kan meewegen bij een beslissing tot aanschaf. Het is de kunst om zoveel mogelijk redenen te vangen in je beleid, als je daarmee tenminste iets wil bereiken. Dat omvat dus ook de beweegredenen van petrolheads, 020 parkeerders, idealisten en koopjesjagers, het maakt niet uit.

Dus nudgen tot de binnensteden schone lucht hebben! Wat mi echt ontbreekt is subsidie voor particuliere aankopen. Die markt is zoveel groter dan de zakelijke markt.
Ik ken het probleem van niet voor de deur kunnen parkeren gelukkig niet, maar snap wel dat iemand dat als reden gebruikt, ik kocht in 2013 ook een PHEV op basis van de alle financiële voordelen, ook het voordeel van stroom heb ik gebruikt, elke dag aan de lader met een volle accu vertrokken, indien mogelijk ook met een volle accu terug.

Er moet dus iets worden aangepast.
Als de niet zakelijke rijders ook overstappen maken we echts meters, dat ben ik zeker met je eens.
 
Het klopt, de jaarlijkse kosten netbeheerder zijn een stuk lager, je hebt nog 1 post vergeten en dat is het tarief voor maandelijkse opgetreden belasting wat nog eens EUR 16k is, dat is alles opgeteld dan EUR 60k per jaar. In plaats van de door mij geschatte EUR 250k. Dat is EUR 200k minder per jaar en dat is een flinke slok op een borrel: totale kosten ca. EUR 400k per jaar oftewel zo'n 13 cent/kWh excl. BTW.

Dat zijn de variabele kosten. Maar tel de investeringen bij elkaar. Ik schat dat het realiseren van een aansluiting voor 8 superchargers al snel een ton of 2 kost in de regio Amsterdam. Kopen van de grond om de parkeerplaatsen te realiseren, tel maar een miljoen. Dan nog de realisatie van de superchargers etc. Ik schat dat je het met 1,5 miljoen amper redt.

Daarom vind ik de getekende 30 CT nog helemaal niet zo gek. 10 CT energiekosten, 10 CT voor jaarlijkse kosten (netwerk, onderhoud etc) en 10 CT om de investeringen terug te verdienen. Daar loop je echt niet op binnen.
 
Dhr Boudewijn van Dijk (de taxi specialist medewerker bij Tesla #vage functie) en tevens een goede vriend van ‘de schipholtaxi mafia’ zorgt voor extra inkomen.

Er rijden inmiddels +/- 300 taxi’s op Schiphol dus een mooie aanvulling op de portemonnee van ‘de Schipholtaxi mafia’.

De winstmodel ziet er als volgt uit:

€0,30 ex btw waarvan 0,08 cent voor Tesla en de overige 0,22 cent naar Schipholtaxi.
De tijden van TCA onder leiding van Grijpink herleven....
 
  • Funny
Reactions: Faiz71
Wat mi echt ontbreekt is subsidie voor particuliere aankopen. Die markt is zoveel groter dan de zakelijke markt.

Dat roep ik al jaren! Zet 6% BTW op volledig elektrische auto's. Voor bedrijven maakt 6 of 21% niet uit, voor particulieren (en niet BTW plichtige bedrijven) wel. Met name particulieren pakken dan het voordeel, bedrijven trekken de BTW toch af.