Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afkopen service

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt duidelijk in je wachttijd dit forum niet doorgespit, maar je hebt nog een maand!

Als je dat gedaan zou hebben, dan had je er vast iets over kunnen vinden van die en gene. Ik heb de discussie deze week zelfs nog voorbij zien komen. Met de ervaringen die ik hier op dit forum gelezen heb, heb ikzelf het vorig jaar niet gedaan. Bij Tesla zeggen ze zelf dat het een wagen is die nagenoeg onderhoudsvrij zou moeten zijn, maar waarom dan toch een service-abonnement aanbieden? Daarbij vind ik het ook nog eens een boel geld.
 
Tesla_ServicePlanPricing20160219.jpg

Dit klopt van geen kanten.
3 jaar komt neer op €525,- per beurt
4 jaar komt neer op €612,50 per beurt
8 jaar komt neer op €584,38 per beurt
Een losse beurt kost ???

Ik zou toch denken, hoe langer vastgelegd, hoe goedkoper toch? https://www.teslamotors.com/nl_NL/support/service-plans legt een en ander nader uit.

Jaar 1
Jaar 2
Jaar 3
Jaar 4
Jaar 5
Jaar 6
Jaar 7
Jaar 8
Totaal na 8 jaar
Gem. kosten per jaar
20.000 km
40.000 km
60.000 km
80.000 km
100.000 km
120.000 km
140.000 km
160.000 km
160.000 km
per 20.000 km
Inspectie op meerdere punten (inclusief controle van de rolbeweging van de banden en controle van de uitlijning)
X
X
X
X
X
X
X
X
Vervanging cabineluchtfilter
X
X
X
X
X
X
X
X
Vervanging ruitenwisserbladen
X
X
X
X
X
X
X
X
Vervanging van de batterij van de sleutel met zender (set)
X
X
X
X
X
X
X
X
Vervanging remvloeistof
X
X
X
X
Onderhoud airconditioning
X
X
X
X
Vervanging koelvloeistof batterij
X
X
Afzonderlijke servicekosten
€ 475
€ 825
€ 475
€ 1.025
€ 475
€ 825
€ 475
€ 1.025
€ 5.600
€ 700
Servicekosten drie jaar vooruitbetaald
€ 1.575
€ 1.025
€ 1.575
€ 1.025
€ 5.200
€ 650
Servicekosten vier jaar vooruitbetaald
€ 2.450
€ 2.450
€ 4.900
€ 613
Servicekosten acht jaar vooruitbetaald
€ 4.675
€ 4.675
€ 584
 
Wat ik niet helemaal terecht vind, is dat ik voor beurt 1 €700 heb betaald en nu voor beurt 4 waarschijnlijk €1025 ga betalen. Volgens oude prijsstelling samen €1400 en volgens nieuwe €1500. Maar de combinatie 1 oud en 4 nieuw zou €1725 kosten...
 

Ligt het aan mij of barst die pagina van de onduidelijkheden/tegenstrijdigheden?

Kan ik op ieder moment een onderhoudsabonnement afsluiten?

Ja, u kunt het deel van uw onderhoudsabonnement van Tesla dat u niet hebt gebruikt, overdragen met de verkoop van uw Tesla. Bovendien maken we deze aanbieding nog aantrekkelijker: Tesla-eigenaren kunnen de overgebleven waarde van hun onderhoudsabonnement gebruiken bij het afsluiten van een onderhoudsabonnement voor hun nieuwe Tesla Model S of Model X. Bekijk voor meer informatie over uw onderhoudsabonnement de Algemene Voorwaarden.
U kunt de Algemene Voorwaarden bekijken als u bent ingelogd met uw Tesla-account. Klik op 'Aanmelden voor services' en volg de link voor het betreffende abonnement.

Dus ik kan "op ieder moment" een onderhoudscontract afsluiten? Of is die "Ja," hier verkeerd gezet?

Even later staat er:

Wanneer moet ik een onderhoudsabonnement van Tesla afsluiten, en wat dekt deze?

U komt in aanmerking voor het afsluiten van een onderhoudsabonnement van Tesla binnen 60 dagen na levering van uw Model S (of voor levering). U bent niet verplicht een onderhoudsabonnement van Tesla af te sluiten, en u kunt ook per afspraak voor uw jaarlijkse onderhoudsinspectie betalen. Met de onderhoudsabonnementen van Tesla kunt u enkel uw jaarlijkse inspecties vooraf met korting betalen. Zie de Algemene Voorwaarden van het Onderhoudsabonnement van Tesla voor meer informatie.

Dus alleen binnen 60 dagen na levering kan ik een onderhoudscontract afsluiten, opeens niet meer "op ieder moment", huh?

en vervolgens:

Kan ik mijn onderhoudsabonnement van Tesla overdragen aan de nieuwe eigenaar als ik mijn Tesla-voertuig verkoop?

Nee. U kunt uw onderhoudsabonnement opzeggen en restitutie aanvragen. Raadpleeg de voorwaarden van uw onderhoudsabonnement van Tesla voor meer informatie.

Eerder stond er nog "u kunt het deel van uw onderhoudsabonnement van Tesla dat u niet hebt gebruikt, overdragen met de verkoop van uw Tesla" , huh?
Ik denk dat ik wel begrijp wat ze proberen te zeggen maar de bewoording is m.i. echt extreem verwarrend en een aantal vragen/antwoorden zijn deels overlappend.

Disclaimer: ik heb bij mijn eerste S een onderhoudscontract gehad en daar slechts 3 keer gebruik van gemaakt, dus nog een 4e beurt tegoed (de duurste ook nog als ik de tabel lees). Auto is inmiddels verkocht dus ik ga maar eens vragen of ik voor de nieuwe S nu een gratis beurt krijg ofzo?
 
@luckyluke. Ik heb ook opgegeven een duidelijk antwoord van Tesla te krijgen. Er gaan zoveel verhalen rond van wel/geen km beperking op de contracten dat ik maar besloten heb het dit keer te laten. Nu hebben ze ook het beurtensysteem op de schop gegooid. Daarnaast is het mij bij de nieuwe ook nooit aangeboden. Ik zie t wel. Misschien dat ik m 1x jaar of 2 jaar een beurtje geef. Ook al om dat naar mijn mening de kosten veel te hoog zijn in vergelijking tot mijn ervaring met onze nieuwe X3 35i.
 
Ik heb dit letterlijk gevraagd aan Tesla alvorens ik het onderhoudscontract bestelde. Ik doe ongeveer 40.000 km per jaar, dus dat zou in mijn geval neerkomen op 2 onderhoudsbeurten. Door hun antwoord heb ik het onderhoudscontract toch genomen. Ik bebgin mij ondertussen wel af te vragen of ze gaan terugkrabbelen meer heb wel zwart op wit bewijs dat ze mij mailden dat de km's geen belang hadden.

Beste heer Joossens,

Dit is zeker interessant u krijgt dus eigenlijk “4 onderhouds tickets” (voor 2200€/4=550€ ) , waar we aanraden dus zeker 1keer per jaar binnen te komen. Indien u echt veel km’s zou doen met de wagen kunnen we met Service eens bekijken of u dan misschien beter iets vroeger binnenkomt. Maar u hoeft u zeker niet vast te pinnen op die km’s.

Met vriendelijke groet,


Willem Van Cleemput | Sales Advisor, Europe Sales
Boomsesteenweg 8 | 2630 Aartselaar | Belgium
tel: +32 3 877 19 64 | m: +32 492 72 80 66 | email: [email protected]
image001.gif@01D0827F.352B6C00