Page 1 of 14 1234511 ... LastLast
Results 1 to 10 of 132

Thread: Service Pack: ja of neen en waarom?

  1. #1
    Member Patrick Claerhout's Avatar
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    Gent, België
    Posts
    185

    Service Pack: ja of neen en waarom?

    Nu er al meer dan een maand Tesla's op de Nederlandse en Belgische wegen rijden is de initiële beslissingsperiode over al dan niet onderschrijven van Service Pack voor veel leden al achter de rug. Graag had ik willen weten wat jullie uiteindelijk gekozen hebben. En welke documenten jullie eventueel ontvingen na onderschrijven van Service Pack

    In discussie hierover zijn er velen die vinden dat het Service Pack in feite toch wel duur is (zeker voor afwerken van eenvoudig checklijstje en in wetenschap dat EV in feite erg weinig onderhoud vergt). Maar er zijn evengoed mensen die wijzen op het feit dat het toch nog steeds een eerste generatie wagen is en dat monitoring en stipte opvolging door Tesla onderhoudscentrum om die reden een must is.

    Wat zijn de meningen nu vanuit de praktijk?
    Verzekeringsmakelaar met excellent aanbod voor Belgische Tesla Model S-eigenaars

  2. #2
    Driving Model-S #19910 S-19910's Avatar
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    Grobbendonk, België
    Posts
    1,425
    ik doe niet mee, wegens de km begrenzing.
    rij 50.000 km per jaar....

  3. #3
    Speedjunkie HWS's Avatar
    Join Date
    Mar 2013
    Location
    Zoetermeer
    Posts
    1,235
    Ik vind t nogal prijzig 700,- per jaar voor????
    EU P1904 S85, MC red, textile, 19", pano, tech, air, park, light, delivered 14 nov
    EU P2846 P85 performance, blue, tan, 21", pano, tech, air, sound, park, light, sub-zero, 3rd row, delivered: 29 nov

  4. #4
    Member PaulusdB's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    Grootenbosch
    Posts
    798
    Quote Originally Posted by S-19910 View Post
    ik doe niet mee, wegens de km begrenzing.
    rij 50.000 km per jaar....
    Toch is mij door Lester verzekerd dat het vier jaar ONGEACHT de kilometers betreft. Zelfs dan is het nog het uurtarief van een medisch specialist of advocaat voor het controleren van slijtage, vloeistofniveaus en een interieurfiltertje wisselen.

    Ik ga eens kijken of mijn Bosch specialist niet wat extra klandizie naast zijn Mercedes- en BMW-rijders kan gebruiken.
    Performance Plus VIN P21xxx, black, tan, 20" aftermarket summer wheels, 19" aftermarket winter wheels, panoramic roof, carbon spoiler, twin charger, trunk shelf + extra packages: tech, winter, parking, studio sound, light, security

  5. #5
    Member
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    Vreeland, The Netherlands
    Posts
    187
    Quote Originally Posted by PaulusdB View Post
    Toch is mij door Lester verzekerd dat het vier jaar ONGEACHT de kilometers betreft. Zelfs dan is het nog het uurtarief van een medisch specialist of advocaat voor het controleren van slijtage, vloeistofniveaus en een interieurfiltertje wisselen.

    Ik ga eens kijken of mijn Bosch specialist niet wat extra klandizie naast zijn Mercedes- en BMW-rijders kan gebruiken.
    Tesla heeft met succes de markt wakker geschut maar slaat nu helaas wat door in haar geluksroes. Pricingteam herwaardeert de velgen en banden naar $ 4.000,-, Elon meldt dat zijn EV weinig - geen onderhoudt nodig heeft maar komt met een van de duurste onderhoudscontracten, bagagetjes & tassen welke gemiddel 5-10x duurder dan wat je zou verwachten.. Heb sterk het idee dat men snel zoveel mogelijk $$ wil slaan uit het momentum wat er nu is (mede t.g.v. alle subsidies in NL / EU en VS). Met enige realteitszin of substraat heeft de pricing niets meer te maken. Hoeveel sympathie ik ook voor het merk, Elon en de 'eerste echte EV' ook heb, merk ik dat ik nu aversie begin te krijgen tegen deze gekte. Dit gecombineerd met slordige afwerking, matige lakafwerking, matige afleveringsniveau, (sommige auto's vies, krassen, schreve kleppen, fluitende rubbers, zoemde aandrijflijnen..) en rustig 2 maanden opschruiven van verwachte afleverdatum maar andere partijen weer 50 plekken toezeggen, niet beantwoorden van e-mails van mensen die auto's hebben gekocht van > € 120.000 heeft mij wel uit mijn roes gehaald en zelfs doen twijfelen of het wel een verstandige keuze is geweest om voor de MSP+ te gaan. Sta i.i.g geval weer met beide voetjes op de grond en ga waarschijnlijk de winterbanden/velgen, onderhoud niet via Tesla doen. Die hebben het nog te druk met het neerzetten van de organisatie, (over)pricing/marketing blabla etc. Klant en product staat even niet meer op nr. 1. Net als de opgeblazen koers is bij Telsa e.e.a. naar het koppie gestegen. M.i. overspeelt Tesla nu haar hand en kan Tesla het nog moeilijk gaan krijgen als de subsidies wereldwijd gaan opdrogen. Het overspelen van haar hand kan zelf nog schadelijk zijn als men later de pricing weer moet aanpassen, slechte reputatie van waardeloze afwerking moet gaan rechtzetten etc.

    Hoop dat ik er straks weer meer lol in ga krijgen als de bak ooit echt geleverd gaat worden als dat uberhaupt in 2013 nog gaat lukken. Heb er echt ongelooflijk de pest over in dat hij van laatste week okt naar de laatste week van dit jaar is uitgesteld. Levert me stress op merk ik. Ben bang dat ik straks met een mooie laadpaal van € 5.500 (extra hoofdaansluiting, veel graafwerk etc.) zit zonder MS in 2013 waarvoor ik extra heb betaald om de productie plek over tenemen. Ramp scenario zou zijn als ik eind dec voor een fait accomplis gesteld word en ik in 1 dag moet gaan besluiten of ik hem nog wel wil afnemen...

    Blijf s.v.p. de goed ervaringen en mooi foto's posten, excuus voor mijn sombere bui. Hoop snel weer positief te kunnen zijn over dit avontuur.
    MSP+ Blue, Tan, Obeche-glossy, alle vinkjes+. VIN 19233 mid augustus Exp Del window: 23.10-7.11.13 of laatste week dec of nee toch week mid nov oh nee sorry wordt toch weer laatste week december. Ik hoop iig 2013.

  6. #6
    Member Patrick Claerhout's Avatar
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    Gent, België
    Posts
    185
    SofaSogo,

    De meeste onder ons hebben in hun privéleven al kunnen ervaren wat The Pretenders, nou ja, ook pretendeerden: "It 's a thin Line between Love and Hate".
    Waarom zou het anders zijn met de passie voor een auto? Perfectie bestaat in dromen, maar niet in realiteit. Daarom volgend praktisch advies: Kies, en bemin je keuze !

    From scratch een dergelijk ambitieus project uitwerken kan niet anders dan met vallen en opstaan gebeuren. Maar bij blinde bewondering voel je je vaak achteraf ook bedrogen. Vandaar ook dat ik deze thread opstartte omdat Service Pack mij momenteel doet twijfelen en vanuit bedrijf m.i. niet echt duidelijk gemaakt wordt welke waar je krijgt voor je geld en wat de risico's zijn als je het aanbod aan je voorbij laat gaan.
    Verzekeringsmakelaar met excellent aanbod voor Belgische Tesla Model S-eigenaars

  7. #7
    Member
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    nuenen
    Posts
    805
    Quote Originally Posted by SofaSogo View Post
    Tesla heeft met succes de markt wakker geschut maar slaat nu helaas wat door in haar geluksroes. Pricingteam herwaardeert de velgen en banden naar $ 4.000,-, Elon meldt dat zijn EV weinig - geen onderhoudt nodig heeft maar komt met een van de duurste onderhoudscontracten, bagagetjes & tassen welke gemiddel 5-10x duurder dan wat je zou verwachten.. Heb sterk het idee dat men snel zoveel mogelijk $$ wil slaan uit het momentum wat er nu is (mede t.g.v. alle subsidies in NL / EU en VS). Met enige realteitszin of substraat heeft de pricing niets meer te maken. Hoeveel sympathie ik ook voor het merk, Elon en de 'eerste echte EV' ook heb, merk ik dat ik nu aversie begin te krijgen tegen deze gekte. Dit gecombineerd met slordige afwerking, matige lakafwerking, matige afleveringsniveau, (sommige auto's vies, krassen, schreve kleppen, fluitende rubbers, zoemde aandrijflijnen..) en rustig 2 maanden opschruiven van verwachte afleverdatum maar andere partijen weer 50 plekken toezeggen, niet beantwoorden van e-mails van mensen die auto's hebben gekocht van > € 120.000 heeft mij wel uit mijn roes gehaald en zelfs doen twijfelen of het wel een verstandige keuze is geweest om voor de MSP+ te gaan. Sta i.i.g geval weer met beide voetjes op de grond en ga waarschijnlijk de winterbanden/velgen, onderhoud niet via Tesla doen. Die hebben het nog te druk met het neerzetten van de organisatie, (over)pricing/marketing blabla etc. Klant en product staat even niet meer op nr. 1. Net als de opgeblazen koers is bij Telsa e.e.a. naar het koppie gestegen. M.i. overspeelt Tesla nu haar hand en kan Tesla het nog moeilijk gaan krijgen als de subsidies wereldwijd gaan opdrogen. Het overspelen van haar hand kan zelf nog schadelijk zijn als men later de pricing weer moet aanpassen, slechte reputatie van waardeloze afwerking moet gaan rechtzetten etc.

    Hoop dat ik er straks weer meer lol in ga krijgen als de bak ooit echt geleverd gaat worden als dat uberhaupt in 2013 nog gaat lukken. Heb er echt ongelooflijk de pest over in dat hij van laatste week okt naar de laatste week van dit jaar is uitgesteld. Levert me stress op merk ik. Ben bang dat ik straks met een mooie laadpaal van € 5.500 (extra hoofdaansluiting, veel graafwerk etc.) zit zonder MS in 2013 waarvoor ik extra heb betaald om de productie plek over tenemen. Ramp scenario zou zijn als ik eind dec voor een fait accomplis gesteld word en ik in 1 dag moet gaan besluiten of ik hem nog wel wil afnemen...

    Blijf s.v.p. de goed ervaringen en mooi foto's posten, excuus voor mijn sombere bui. Hoop snel weer positief te kunnen zijn over dit avontuur.
    in het kader van dit jaar nog leveren: ik heb een brief van tesla, ondertekend, waarin gegarandeerd wordt dat ie dit jaar op kenteken staat.... dat was de reden dat ik heb bijbetaald aan een investeerder... heb jij die garantie niet gekregen?

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by PaulusdB View Post
    Toch is mij door Lester verzekerd dat het vier jaar ONGEACHT de kilometers betreft. Zelfs dan is het nog het uurtarief van een medisch specialist of advocaat voor het controleren van slijtage, vloeistofniveaus en een interieurfiltertje wisselen.

    Ik ga eens kijken of mijn Bosch specialist niet wat extra klandizie naast zijn Mercedes- en BMW-rijders kan gebruiken.
    ongeacht, heb je dat op papier? punt is nl als dat zo is dat ik met mijn 50.000 km per jjaar zeer gunstig zit. 2.200 onderhoud voor vier afkopen voor 200k kilometers heb ik geen moeite mee...
    Donkerblauwe lak, Pano, 21" zilver, Tan interieur, piano black, performance+, Tech pack, Parkeersensoren, Subzero winterpakket, Sound studio package, Verlichtingspakket, Hoedenplank, duochargers, 21" pirellis sottozero 3 245/35 96 w XL winterbanden. Delivery appointment op 16 december 14.00

  8. #8
    *****Driver PaulW5's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    Uithoorn
    Posts
    532
    Quote Originally Posted by pwillemse78 View Post
    in het kader van dit jaar nog leveren: ik heb een brief van tesla, ondertekend, waarin gegarandeerd wordt dat ie dit jaar op kenteken staat.... dat was de reden dat ik heb bijbetaald aan een investeerder... heb jij die garantie niet gekregen?

    - - - Updated - - -



    ongeacht, heb je dat op papier? punt is nl als dat zo is dat ik met mijn 50.000 km per jjaar zeer gunstig zit. 2.200 onderhoud voor vier afkopen voor 200k kilometers heb ik geen moeite mee...
    Bij Tesla is zelf een garantie te verkrijgen als je je auto besteld hebt voor 15-8-2013
    Brief ziet er als volgt uit:

    We hereby confirm that your Model S will be registered and available to be delivered to you at your nearest Tesla Service Centre before the 31
    st December
    2013 subject to Tesla receiving your confirmed order no later than the 15
    th
    August 2013.

    Kind Regards,

    Alex Schoch

    Director, EU Retail Operations

  9. #9
    Member
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    Vreeland, The Netherlands
    Posts
    187
    Quote Originally Posted by PaulW5 View Post
    Bij Tesla is zelf een garantie te verkrijgen als je je auto besteld hebt voor 15-8-2013
    Brief ziet er als volgt uit:

    We hereby confirm that your Model S will be registered and available to be delivered to you at your nearest Tesla Service Centre before the 31
    st December
    2013 subject to Tesla receiving your confirmed order no later than the 15
    th
    August 2013.

    Kind Regards,

    Alex Schoch

    Director, EU Retail Operations
    @ Pratick, dank voor de steun en wijze les. Je hebt gelijk
    @ Paul; Ik heb op papier garantie van Leasebijtellingvrij.nl zij hadden destijds al enige in NL nog gegarandeerde plekken (voordat Athlon er later nog 2 x 50 bij kreeg welke nog de eerder verkochte plekken worden afgeleverd. Dit is dus de reden waardoor andere leveringen w.o. die van mij naar achteren werden geschoven). Ik neem aan dat Leasebijtellingvrij het door jou genoemde papiertje van Tesla weer heeft. Maar wat is de garantie waard? Wat heb ik er aan om de € 2.000,- voor de productieplek een mijn aanbetaling terug te krijgen? Zit ik met € 5.500,- kosten voor de laadpaal, geen auto en einde regeling 0% bijtelling, versobering MIA/KIA/Vamil voor 2014. Bijna alle auto's die via EV-centrum (waar leasebijtellingvrij weer de productieplekken inkocht komen op tijd in laatste week oktober / eerste november. Ook bij mij leek het goed te gaan, kreeg VINnummer in Augustus, paar auto's zijn zonder berichtgeving en met belachelijke verklaring nadien (logistieke problemen in EU / maar wel 100 plekken extra voor Athlon) doorgeschoven naar eind december). Als extra straf bij late aflevering wordt de winterbandenset duurder. Vindt dat van weinig respect voor je klant getuigen, bijna misdadig. Dat doe je allen als bedrijf als je denkt we zijn zo hot, iedereen pikt het toch wel etc. Amerikaanse marktwerking 'at it's best'. Marktwerking betekend echter ook dat als de subsidies opdrogen het merk meer zal worden afgerekend op zijn daden omdat iedereen het dan weer direct in zijn portemonaie gaat voelen zonder dat de staat een deel meebetaald. Dan gaat het plaatje er voor Tesla toch anders uitzien ben ik bang. Dan zullen ze hun 'act together' moeten hebben en komen ze niet meer weg met alle perikelen zoals die nu spelen. Ik blijf het concept echter steunen daarvoor is het te belangrijk wat ze in gang hebben gebracht. Ook krijgen ze wat krediet voor het feit dat ze een jong bedrijf zijn maar ik baal wel dat het nu juist mijn auto betreft die naar laatste week december moet. Is natuurlijk beetje 'not in my back yard'. Ik hoop op een goede afloop van deze cliffhanger net zoals alle Amerikaanse films goed aflopen.
    Last edited by SofaSogo; 2013-10-04 at 12:32 AM.
    MSP+ Blue, Tan, Obeche-glossy, alle vinkjes+. VIN 19233 mid augustus Exp Del window: 23.10-7.11.13 of laatste week dec of nee toch week mid nov oh nee sorry wordt toch weer laatste week december. Ik hoop iig 2013.

  10. #10
    Member
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    nuenen
    Posts
    805
    Quote Originally Posted by PaulW5 View Post
    Bij Tesla is zelf een garantie te verkrijgen als je je auto besteld hebt voor 15-8-2013
    Brief ziet er als volgt uit:

    We hereby confirm that your Model S will be registered and available to be delivered to you at your nearest Tesla Service Centre before the 31
    st December
    2013 subject to Tesla receiving your confirmed order no later than the 15
    th
    August 2013.

    Kind Regards,

    Alex Schoch

    Director, EU Retail Operations
    Klopt, die heb ik ook. echter, het gaat mij om het onderhoud, heeft iemand op papier staan dat je enerzijds geen kilometerbeperking hebt binnen het onderhoud, en anderzijds dat de garantie niet vervalt op het moment dat je het onderhoud ergens anders laat doen (wat overigens bij wet geregeld is)...
    Donkerblauwe lak, Pano, 21" zilver, Tan interieur, piano black, performance+, Tech pack, Parkeersensoren, Subzero winterpakket, Sound studio package, Verlichtingspakket, Hoedenplank, duochargers, 21" pirellis sottozero 3 245/35 96 w XL winterbanden. Delivery appointment op 16 december 14.00

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (1 members and 4 guests)

  1. jpet

Similar Threads

  1. Replies: 38
    Last Post: 2014-08-07, 08:37 PM
  2. Horrible Service - 4 Service Trips No Fix Auto Present Door Handles
    By remarc in forum Model S: User Interface
    Replies: 29
    Last Post: 2013-07-13, 06:04 AM
  3. Replies: 6
    Last Post: 2013-02-25, 06:42 PM
  4. Replies: 12
    Last Post: 2012-04-05, 10:23 AM
  5. Tow Pack?
    By clmason in forum Tesla Motors
    Replies: 1
    Last Post: 2012-01-26, 06:54 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •