Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

3G / data snelheid

This site may earn commission on affiliate links.
Same here, bij mij werkt 3G prima. Bijvoorbeeld Spotify streaming werkt goed over 3G.

DAB+ en FM werkt bagger. Het automatisch schakelen tussen FM en DAB+ werkt ook nog niet.

Spotify streaming op je Model S??? Dan ben je volgens mij op je Ipad/Iphone/iets dergelijks bezig en stream je dus niet over de 3G van je Model S, maar over die van je Ipad/Iphone/iets dergelijks. Want zover ik begrepen heb heeft de Model S nog geen Spotify app.
 
Bij mij werkt de 3G dus best wel heel goed. Ik doe niet aan radio streaming, maar Google Maps laad altijd zonder problemen bij mij. Ook gewoon vol 3G bereik continue.
Ik vind het zó'n raar probleem. Net als jij heb ik ook eigenlijk weinig te klagen over de 3G verbinding (gebruik hem ook alleen voor Google Maps). Ik dacht dat het kwam omdat ik in de Randstad woon. Dat beeld werd nog even bevestigd toen ik laatst naar Eindhoven reed (nota bene naar de Tesla store waar ik met vrienden die wellicht ook een MS willen had afgesproken). Zodra ik Eindhoven in reed, alsof de duvel er mee speelde, werd de hele navigator "grijs" en dat kwam niet meer goed. Ik had er op dit forum over gelezen maar het zelf nog nooit meegemaakt. Heb getethered tijdens de "officieuze proefrit" - anders had ik me (zowel persoonlijk als plaatsvervangend voor Tesla) doodgeschaamd.

Maar op de terugrit werd het nauwelijks beter, en ook de volgende dag had het systeem grote moeite. Ik heb de computers gereboot, en toen hield zelfs de GPS op met werken - de "pijl" bleef gewoon op mijn huis staan terwijl ik inmiddels naar Amsterdam was gereden. Nog maar eens gereboot, en daarna werkte alles weer als tevoren. Ook de GPS deed en doet het weer goed.

Bij mijn iPhone zijn er bepaalde gebieden waar letterlijk _iedere keer_ als ik er doorheen rij de 3G in de war raakt, volgens mij bij bepaalde zendmast overgangen. Daarna doet 'ie het niet, of niet goed meer, zelfs als ik allang weer in "vertrouwd gebied" ben. Even naar vliegtuig modus en weer terug lost het probleem op. Wat ik met de rit naar Eindhoven meemaakte met de MS leek daar, achteraf gezien, heel erg op.
 
Morgen na 3 dagen auto terug van reparatie. 17" scherm inclusief computer vervangen ivm slecht werkend 3g modem. De verbindingssnelheid was inmiddels prima maar modem kwam niet/nauwelijks uit 'slaapstand'.

Auto is nu ook bereikbaar via app. Het lijkt nu dan toch eindelijk in orde.
 
Morgen na 3 dagen auto terug van reparatie. 17" scherm inclusief computer vervangen ivm slecht werkend 3g modem. De verbindingssnelheid was inmiddels prima maar modem kwam niet/nauwelijks uit 'slaapstand'.

Auto is nu ook bereikbaar via app. Het lijkt nu dan toch eindelijk in orde.

Waarom moeten eigenlijk de hele computer en het scherm worden vervangen als het modem slecht werkt? Is dat zo'n integraal onderdeel dat het niet apart kan worden vervangen?
 
Heb sinds kort een Vodafone R226-H 4G mobile wifi-hotspot. Vandaag wifi connectie gemaakt, om te kijken of je dan op 4G komt. De eigen 3G gaat er dan uit, en de web browser kan geen pagina's meer laden. Doe ik dan iets fout, of kan wat ik wil proberen gewoon niet?
 
Dat zou moeten werken. Lukt het op de iphone (en dat wifi netwerk) wel om pagina's te openen?

Ja, al mijn toestellen kunnen prima overweg met het wifi signaal; het ding kan geloof ik negen connecties tegelijk bedienen :love:

Ik zal vanavond eens een reset doen en kijken of er dan wel data via de wifi binnenkomen. Ben toch nog benieuwd of eigen 3G (Tesla) en wifi (router) niet tegelijk kunnen worden aangesproken? Sorry voor digibetentaal.
 
Connectieprobleem had puur met de Vodafone router te maken. Blijkbaar heeft het ding altijd een pincode nodig. Voor zover ik nu kan zien, kan die alleen via de laptop worden ingevoerd, gek eigenlijk.

Maar wat voor de lezer misschien boeiender is: de router (die in feite 4G toegankelijk maakt via wifi) maakt browsen echt heel veel sneller!