Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Internet en telefoonsleutel

This site may earn commission on affiliate links.
Gezocht, maar kon geen eerdere threads vinden over beide onderwerpen.

Telefoonsleutel > heeft het altijd goed gedaan. Echter, vanochtend kwam ik bij mn M3 aan, en sprong ie niet automatisch open. Kon 'm wel ontgrendelen via de app.. maar verder niets.. Dus moest de pas halen. De hele dag hetzelfde probleem. Net de autosleutel verwijderd en wil ik 'm opnieuw toevoegen, maar.. communicatie met de auto is niet mogelijk (geeft de app aan). Ligt dit aan wifi (neem aan dat dit zonder wifi hoort te werken, want ik kan vanuit de app wel zien dat mijn auto geparkeerd is etc.)? Voor de zekerheid verbinding gemaakt met wifi, maar dat hielp ook niet.

En dan over het wifi. Premium heb ik niet nodig, dacht ik... Ik dacht ik gebruik wel een hotspot van mn telefoon. Maar.. die ligt er dus continu uit. Verbindt ook niet vanzelf opnieuw. Is dit ontmoedigingsbeleid? Het zou fijn zijn als de Tesla (net als de ipads van mijn kinderen) gewoon verbinding blijven houden met mijn telefoon, en dat er ook automatisch verbinding wordt gemaakt als mijn hotspot aan staat.

Of doe ik iets verkeerd?
 
Gezocht, maar kon geen eerdere threads vinden over beide onderwerpen.

Telefoonsleutel > heeft het altijd goed gedaan. Echter, vanochtend kwam ik bij mn M3 aan, en sprong ie niet automatisch open. Kon 'm wel ontgrendelen via de app.. maar verder niets.. Dus moest de pas halen. De hele dag hetzelfde probleem. Net de autosleutel verwijderd en wil ik 'm opnieuw toevoegen, maar.. communicatie met de auto is niet mogelijk (geeft de app aan). Ligt dit aan wifi (neem aan dat dit zonder wifi hoort te werken, want ik kan vanuit de app wel zien dat mijn auto geparkeerd is etc.)? Voor de zekerheid verbinding gemaakt met wifi, maar dat hielp ook niet.

En dan over het wifi. Premium heb ik niet nodig, dacht ik... Ik dacht ik gebruik wel een hotspot van mn telefoon. Maar.. die ligt er dus continu uit. Verbindt ook niet vanzelf opnieuw. Is dit ontmoedigingsbeleid? Het zou fijn zijn als de Tesla (net als de ipads van mijn kinderen) gewoon verbinding blijven houden met mijn telefoon, en dat er ook automatisch verbinding wordt gemaakt als mijn hotspot aan staat.

Of doe ik iets verkeerd?
Jij doet niets verkeerd. Dat je Tesla niet automatisch verbind met je hotspot is geen bug maar een feature.
Let op: als je verbinding met je hotspot had en je zet je auto van Park in Drive dan verbreekt je auto ook de verbinding. Is geen bug maar ook een feature
 
Last edited:
Telefoonsleutel opgelost > ik dacht eerst dat ik misschien met de verkeerde sleutelkaart bezig was (dat dat wellicht uitmaakte), maar ook de andere kaart hielp niet. Toen ik mijn bluetooth verbinding had weggegooid ('t vreemde was dat die het wel gewoon deed) en opnieuw aanmaakte, was het zo gepiept.

Internet verbinding met mn hotspot verbreekt de hele tijd > ik lees 't inderdaad ook op de Engelse blogs. Een feature. Hopelijk komt daar snel verandering in. Zoals wordt voorgesteld, wellicht gewoon de user de keuze geven tussen wel/niet automatisch verbinden.