Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2 vragen over Firmware update bij Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren de Model 3 ontvangen. Nu blijkt dat de WiFi antenne in de Model 3 niet de meest gevoelige is. Met de mobiele telefoons heb ik op de oprit nog net WiFi coverage maar helaas kan de Tesla het WiFi netwerk niet vinden.
Om nu een derde Zyxel Access Point te kopen alleen de voor de software updates vind ik wel een beetje zonde.
Daarom heb ik de volgende vragen:
  1. Kun je ergens zien of er software update voor de auto klaarstaat zonder dat de auto aan het WiFi netwerk is verbonden.
  2. Mocht een update klaar staan hoe snel begint de Tesla Model 3 met de update downloaden als deze verbonden is met WiFi. Ik ben namelijk van plan, als het werkt tenminste, om mijn mobiele telefoon als WiFi hotspot te gebruiken en de updates via de Telefoon te downloaden.. (updates van enkele Gigabytes downloaden via de telefoon is geen probleem. Ik heb een hele grote bundel.....) Als alternatief kan ik tijdelijk een Access Point van de muur klikken en deze op met een UTP kabel nabij de auto leggen.
Wie weet raad...
 
Gisteren de Model 3 ontvangen. Nu blijkt dat de WiFi antenne in de Model 3 niet de meest gevoelige is. Met de mobiele telefoons heb ik op de oprit nog net WiFi coverage maar helaas kan de Tesla het WiFi netwerk niet vinden.
Om nu een derde Zyxel Access Point te kopen alleen de voor de software updates vind ik wel een beetje zonde.
Daarom heb ik de volgende vragen:
  1. Kun je ergens zien of er software update voor de auto klaarstaat zonder dat de auto aan het WiFi netwerk is verbonden.
  2. Mocht een update klaar staan hoe snel begint de Tesla Model 3 met de update downloaden als deze verbonden is met WiFi. Ik ben namelijk van plan, als het werkt tenminste, om mijn mobiele telefoon als WiFi hotspot te gebruiken en de updates via de Telefoon te downloaden.. (updates van enkele Gigabytes downloaden via de telefoon is geen probleem. Ik heb een hele grote bundel.....) Als alternatief kan ik tijdelijk een Access Point van de muur klikken en deze op met een UTP kabel nabij de auto leggen.
Wie weet raad...
down loaded via je iPhone hotspot is hééééél traag, ik heb geprobeerd met boeking.com laat staanTedsla updates..misschien heeft iemand een beter idee.
 
Je hoeft geen goede/dure access-point te hebben hoor, ik heb hier een minstens 10 jaar oude WRT54g (the good old...) achter het gordijn gegooid, auto staat paar meter er vandaan op oprit,krijg 2 streepjes signaal WiFi en dat is prima.

Als ik langere tijd van huis ben laat ik soms een 2e gsm in de auto achter met hotspot (als ik op Teslafi zie dat een software uitrol massaal loopt) en dan heb ik meestal in 1 nachtje tijd wel 'prijs'.
 
Ik heb liever dat die altijd goed aan de wifi hangt (hoef ik er niet op te letten), dus thuis wifi iets aangepast en op de zaak wifi geïnstalleerd bij de laadpalen locatie (meerdere ev's die wifi gebruiken). Nu altijd gelijk updates

Maar denk dat ze wel komen met iets van "push" nu (bv. bij superchargers met wifi), niet iedereen heeft een oprit en niet iedereen wifi op de zaak op de parkeerplaats. Komen er nu steeds meer, dus dat probleem wordt ook groter.
 
Mijn auto staat op oprit. M3 vindt geen WiFi netwerken, soms 1 van de buren. Ik heb in de tuin (oprit ligt naast tuin) tijdelijk een repeater geplaatst. iPad in auto werkt perfect (YouTube), M3 ziet echter geen signaal.

Hotspot van iPhone ziet hij wel, dus WiFi werkt, maar blijkbaar niet goed genoeg. Ik zit dus een beetje met handen in het haar.

Worden updates ook via LTE geüpload?
In verlengde van bovenstaande vragen, wordt er via LTE wel een update aangekondigd?
 
Mijn auto staat op oprit. M3 vindt geen WiFi netwerken, soms 1 van de buren. Ik heb in de tuin (oprit ligt naast tuin) tijdelijk een repeater geplaatst. iPad in auto werkt perfect (YouTube), M3 ziet echter geen signaal.

Hotspot van iPhone ziet hij wel, dus WiFi werkt, maar blijkbaar niet goed genoeg. Ik zit dus een beetje met handen in het haar.

Worden updates ook via LTE geüpload?
In verlengde van bovenstaande vragen, wordt er via LTE wel een update aangekondigd?

Zoals eerder aangegeven in dit topic. De melding dat er een update klaar staat voor je auto komt via LTE. Na de melding gewoon even via een hotspot updaten.
 
oeps, dat gaat hard....dan ga ik het eens proberen met een verlengsnoer en repeater. Eens kijken of ik het signaal dan tijdelijk op dikte kan krijgen.

Zijn er openbare plekken waar je makkelijk kunt uploaden en installeren.
 
oeps, dat gaat hard....dan ga ik het eens proberen met een verlengsnoer en repeater. Eens kijken of ik het signaal dan tijdelijk op dikte kan krijgen.

Zijn er openbare plekken waar je makkelijk kunt uploaden en installeren.
Ik zet gewoon af en toe tijdens een lange rit mijn hotspot aan, als de auto in drive gaat stopt wifi eerst automatisch, auto even stilzetten en dan verbinden met de telefoon en gelijktijdig in drive blijven, uurtje rijden en dan staat er daarna vaak een update klaar. In tegenstelling tot wat anderen hierboven zeggen krijg ik nooit een notificatie van een klaarstaande update voordat deze is gedownload. Mijn Model 3 download altijd eerst de update en geeft dan pas aan dat hij beschikbaar is, waarna ik hem zonder internet in de parkeergarage laat installeren.
 
Je krijgt geen notificatie op je mobiel als er een update beschikbaar is. Je krijgt deze pas als deze daadwerkelijk gedownload is. Je kan wel in het software-scherm kijken of er een update is. Als dat het geval is, de auto aan de WiFi hangen.