Page 391 of 391 FirstFirst ... 291341381387388389390391
Results 3,901 to 3,902 of 3902

Thread: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure

Jan P. jpet's Avatar
    Quote Originally Posted by peterkr View Post
    @jpet, heb je raad opgevolgd, probleem opgelost ,was inderdaad draad verwisselen en OK > dikke merci, leve het forum ! , goed weekend nog en dank !
    Top! De Tesla UMC werkt enkel indien de neuter bij de juiste pool zit en die rode leds deden me in die richting denken. Mogelijk heb je tijdens je werkzaamheden ergens de polen gewijzigd tov vroeger (gezien het werkte voor je er de schakelaar hebt tussen gezet). Het probleem zit dus normaal gezien niet in de schakelaar gezien het logisch is dat je daar de volgorde van de kleuren aanhoudt. Eens nakijken dus aan je stopcontact of aan je zekering.
    Model S P85D | MC Red | 21" Turbine Grey | Black New Gen Seats | Black Alcantara | Carbon | Pano | Tech | Air | Duo Chargers | VIN P67652 | Received: April 3, 2015

Junior Member

Maxem charger

Enkele weken geleden schreef ik hier:
    Quote Originally Posted by NielsH View Post
    Op 10 juli a.s. wordt bij mij een Keba P20 en Maxem Smart Charger geïnstalleerd. De auto komt echter pas in augustus. Is er een Tesla rijder die het wellicht leuk vindt om in het weekend van 11/12 juli langs te rijden (omgeving Noordwijk, ZH) om te testen of e.e.a. werkt en deze 'newby' wat tips te geven, in ruil voor gratis stroom ?
    Inmiddels is e.e.a. inderdaad geïnstalleerd, en Edi99 was zo vriendelijk om vanochtend bij me langs te rijden om de aansluiting te testen (bedankt Egbert!). Alles werkt prima, en dankzij de real-time aansluiting van Maxem kan je ook goed volgen hoeveel er wordt geladen. Mijn aansluiting is een standaard 3x25A en we konden zien dat er inderdaad vrijwel de volle 3x25 naar de lader ging (circa 16Kw). Op een gegeven moment zette mijn vrouw de wasmachine aan, en de stroom zakte automatisch terug naar ca. 16A om kort daarna, toen de wasmachine kennelijk klaar was met water opwarmen, vanzelf weer terug te gaan naar 25A. Ideaal, je kan zo altijd op maximaal beschikbaar vermogen laden en toch al je huishoudelijke apparaten aanzetten zonder je zorgen te hoeven maken of de stoppen het houden. Bijkomend voordeel is dus dat je uit een standaard aansluiting meer vermogen haalt dan een laadstation zonder slimme lader (die dan op 16A / 11 Kw zal zijn afgesteld bij een 3x25A aansluiting neem ik aan). Nu ik dit gezien heb overweeg ik toch maar om een duolader erin te zetten, zonde om die extra capaciteit onbenut te laten...

Page 391 of 391 FirstFirst ... 291341381387388389390391

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)