Page 376 of 376 FirstFirst ... 276326366372373374375376
Results 3,751 to 3,753 of 3753

Thread: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure

  1. #3751
    Model S R231 EU widodh's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Middelburg, The Netherlands
    Posts
    4,047
    Quote Originally Posted by ojee99 View Post
    Wat kan er 'meer' dan? Info ontvangen over laadstatus, accu temp, dat soort dingen?
    Klopt. Het DC protocol gaat beide kanten op en zo weet het laadstation dus ook hoe vol een accu is.

    Zo zouden laders dus kunnen sturen met laden. De lader weet hoe vol de accu is en kan op basis daarvan beslissen wie er eerder mag laden.

    Je kan in theorie dus ook prima een hele berg met CCS laders neer zetten die samen één 50kW aansluiting delen. Onderling kunnen ze dus uitwisselen welke stekker er meer stroom krijgt.

    Het is daarmee véél beter te sturen dan het (huidige) AC protocol.
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

    85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

  2. #3752
    Junior Member Hvt1958's Avatar
    Join Date
    Sep 2014
    Posts
    47
    Even rekenen, single phase betekend nl één fase, de meeste aansluitingen zijn in Europa 16a, P=I x U dus 16x235V is 3760w oftewel 3.7kw, dus ik probeer het te begrijpen, als je single phase leest moet het een systeem zijn voor de US markt waar wel meer op "single phases" wordt gewerkt met zware vermogens. Heb het graag fout dus als iemand me wat wil voorrekenen graag!

  3. #3753
    Quote Originally Posted by widodh View Post
    Interessant!
    Wist ik wel dat je dat interessant ging vinden.

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by Hvt1958 View Post
    Even rekenen, single phase betekend nl één fase, de meeste aansluitingen zijn in Europa 16a, P=I x U dus 16x235V is 3760w oftewel 3.7kw, dus ik probeer het te begrijpen, als je single phase leest moet het een systeem zijn voor de US markt waar wel meer op "single phases" wordt gewerkt met zware vermogens. Heb het graag fout dus als iemand me wat wil voorrekenen graag!
    Klopt, voor 24kW aan 230V moet er dus 104A door de kabels stromen.
    Iets voor installateurs dus...
    Face your fears, live your dreams!

Page 376 of 376 FirstFirst ... 276326366372373374375376

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Similar Threads

  1. Belgium and the Netherlands (Dutch)
    By widodh in forum Belgium and the Netherlands
    Replies: 21904
    Last Post: Today, 09:52 PM
  2. Charging Infrastructure
    By vfx in forum North America
    Replies: 326
    Last Post: 2013-12-14, 07:11 PM
  3. Charging in the Netherlands
    By r-p in forum Europe
    Replies: 23
    Last Post: 2012-03-22, 03:05 PM
  4. Charging a Tesla in the Netherlands
    By Talkredius in forum Europe
    Replies: 0
    Last Post: 2011-06-06, 01:57 PM
  5. EV Charging at gas station in Belgium
    By Adm in forum Technical
    Replies: 12
    Last Post: 2010-11-10, 09:53 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •