Page 117 of 295 FirstFirst ... 1767107113114115116117118119120121127167217 ... LastLast
Results 1,161 to 1,170 of 2947

Thread: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure

Model S res# 1524 Ray's Avatar
    Quote Originally Posted by Z1970 View Post
    Klopt, je betaalt meer. Maar ik zet die hele aansluiting op de zaak en nog steeds is het een schijntje vergeleken met mijn benzinekosten
    Ik heb een aanvraag gedaan bij mijn belasting inspecteur en ik kan alle meerkosten die ik moet maken voor het verzwaren van mijn aansluiting thuis voor de auto, zakelijk afrekenen. Oftewel de extra vastrecht kosten bij elkaar € 1200 per jaar gaan zakelijk. Daarnaast rekenen ik mijn stroom af tegen € 0,24 van zakelijk naar prive. Ook als de stroommeter over de 10.000 kWh gaat. Ik heb de reactie van mijn inspecteur zwart op wit. Bij interesse even een PM. Ik heb de tekst van de reactie al eens eerder geplaatst op dit forum.
    Tesla Model S 85 kWh, brown, black lether, piano black, 21" silver, pano, tech, PDC, sound package, air suspension, duocharger, Nov 19 2013 / Renault Twizy ZE 80 june 2012
    2 Trikke EV5.1 (May 2014) / Follow me on Raymond van der Stelt’s reisblog (Dutch) - Rondreis door UK en Ierland 21 dagen / 2100 km

Tezla has arrived Z1970's Avatar
    Quote Originally Posted by Ray View Post
    Ik heb een aanvraag gedaan bij mijn belasting inspecteur en ik kan alle meerkosten die ik moet maken voor het verzwaren van mijn aansluiting thuis voor de auto, zakelijk afrekenen. Oftewel de extra vastrecht kosten bij elkaar € 1200 per jaar gaan zakelijk. Daarnaast rekenen ik mijn stroom af tegen € 0,24 van zakelijk naar prive. Ook als de stroommeter over de 10.000 kWh gaat. Ik heb de reactie van mijn inspecteur zwart op wit. Bij interesse even een PM. Ik heb de tekst van de reactie al eens eerder geplaatst op dit forum.
    Mijn vrouw is belasting adviseur en valt onder horizontaal toezicht, wat zoveel betekent dat zij namens de belastingdienst de aangiften controleert (die ze zelf indient). Zij zegt hetzelfde. Alle kosten voor het opbrengen en leveren van de stroom zijn zakelijk te verantwoorden. Net zo goed als een boer die een voorraadtank met rode diesel aanschaft voor op zijn erf zodat hij niet met zijn trekker naar het tankstation hoeft.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Delivered 27 november 2013: Model S85 - Brown - Tech & Sound & light & winter & security package - Rear Facing seats - Air suspension - Twin Charger - Panoramic roof

Vandaag Model s opgehaald en vanavond aan de Keba met vaste kabel aangesloten.
    Ik heb krachtstroom maar het laden gaat met 10A ipv 16A. (Snelheid is 31 km per uur)

Iemand enig idee waarom ik niet sneller kan laden? (Ik kan binnen in de Tesla op het scherm niet hoger dan 10A aangeven)

Senior Member ebullio's Avatar
    Quote Originally Posted by The Froq View Post
    Vandaag Model s opgehaald en vanavond aan de Keba met vaste kabel aangesloten.
    Ik heb krachtstroom maar het laden gaat met 10A ipv 16A. (Snelheid is 31 km per uur)

Iemand enig idee waarom ik niet sneller kan laden? (Ik kan binnen in de Tesla op het scherm niet hoger dan 10A aangeven)
    Staan de dip switches in de KEBA wel goed?
    Model S 85 - Black - 19" - Black leather - Tech pkg - PDC - Air suspension - Security pkg - Light pkg - Twin Chargers - Panoramic roof - delivered 14-11-2013

Member pjhartog's Avatar
    Ander vraagje - sinds eergisteren met de SIG187 aan de rol en die hangt thuis aan de Mennekes HomecComfort C22 die aan een 25a groep hangt (meer betekende onze aansluiting nog verder verzwaren en dar laat se voeding niet toe). Heb in de S op 23a ingesteld en dat gaat voldoende snel. In de meterkast worden de leidingen en groepzekering wel warm (niet heet, maar zeg 35 graden. Geen probleem dunkt me ?
    Model X SIG44
    Model S P85P+ SIG RED
    RS 2.5S Very Orange

Model S res# 1524 Ray's Avatar
    Quote Originally Posted by Ray View Post
    Ik ga iedereen die een afschrift wil vanaf dinsdag mailen.
    Tesla Model S 85 kWh, brown, black lether, piano black, 21" silver, pano, tech, PDC, sound package, air suspension, duocharger, Nov 19 2013 / Renault Twizy ZE 80 june 2012
    2 Trikke EV5.1 (May 2014) / Follow me on Raymond van der Stelt’s reisblog (Dutch) - Rondreis door UK en Ierland 21 dagen / 2100 km

Member
    edit: foutje, bedankt
    EU P3126 | Reserved: 22nd of March, 2013 | Finalized: 17th of May, 2013 | Delivered: 20th of Nov, 2013
    Model S P85+, Black, All Glas Roof, 21" Silver, Black Seats, Carbon Fiber Accents, Spoiler, Tech, Parking Sensors, Sound Studio, Air Susp, Light, Security, Parcel Shelf, Duo Charger

Member X-RAY's Avatar
    Items for Sale
    Quote Originally Posted by ebullio View Post
    Staan de dip switches in de KEBA wel goed?
    Controleer inderdaad de dipswitches, zie handleiding. Als het dat niet is moet je even kijken welke versie keba je hebt. Ik had aanvankelijk de 3x16 gekregen terwijl ik 3x32 besteld had. Dit kun je zien aan het typeplaatje. Volgens mij zijn de instellingen voor de dipswitches bij de twee versies verschillend.
    Model S 85Kwh, solid white, 19", tan leather, obeche matte interior, dual chargers, all options
    Delivered 25-Sept-2013

Voor mij is een stopcontact aansluiten al levensgevaarlijk.

Voorlopig gaat het prima zo, auto heeft weer voor 434km aan plezier getankt. Ik zal de installateur er na laten kijken want we kunnen het nu direct testen. Zo te horen een kleinigheid wat zo is opgelost.

Wellicht ter overvloedde......auto is zooooo gaaf! Zeker in het donker met het verlichtingspakket.

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by pjhartog View Post
    Ander vraagje - sinds eergisteren met de SIG187 aan de rol en die hangt thuis aan de Mennekes HomecComfort C22 die aan een 25a groep hangt (meer betekende onze aansluiting nog verder verzwaren en dar laat se voeding niet toe). Heb in de S op 23a ingesteld en dat gaat voldoende snel. In de meterkast worden de leidingen en groepzekering wel warm (niet heet, maar zeg 35 graden. Geen probleem dunkt me ?
    Hoe dik zijn de kabels? 6mm2?

Maar het is normaal dat het allemaal een beetje warm wordt.

Ik heb verder mijn Type 2 socket gisteren geïnstalleerd die ik bij LuckyLuke gehaald heb:

Name:  type2_wall_mount_2.jpg
Views: 229
Size:  270.7 KB

Name:  type2_wall_mount_1.jpg
Views: 232
Size:  341.7 KB
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)