Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.14.*

This site may earn commission on affiliate links.
Model S 100D 2019.

14.6 en nu al mijn trips op nul. Had trip B nooit gereset dus had verbruik sinds begin. Alles weg 🤨

Ook radio alle favorieten weg. Dashboard stond ook terug zoals bij aflevering.

Iemand zelfde aan de hand?
Heb ik nog al eens gehoord bij een update.
Ik had het zelf met
Mijn MS na een onderhoud.
Staat jouw ODO ook op 0? Dat zou dan illegaal zijn want kilometerfraude.
Je zal wellicht wel ongeveer weten hoeveel je verbruik was. Je kent ook je km stand. Dan kan je in de toekomst met de toekomstige nieuwe verbruikstand redelijk eenvoudig nog steeds jouw all time verbruik uitrekenen.
(‘Vergeten’ verbruik x huidige km stand) + (nieuw verbruik x nieuwe km) / totale km
 
  • Helpful
Reactions: DVR-MYP
notateslaapp Update: Intel vehicles are only getting the full screen visualizations if they have FSD and they’re in the U.S. or Canada. It’s not clear why the full screen visualization option is not available without FSD since other vehicles without FSD, but with the AMD processor are receiving the feature. This will hopefully be fixed in an upcoming update.

 
notateslaapp Update: Intel vehicles are only getting the full screen visualizations if they have FSD and they’re in the U.S. or Canada. It’s not clear why the full screen visualization option is not available without FSD since other vehicles without FSD, but with the AMD processor are receiving the feature. This will hopefully be fixed in an upcoming update.

Interessant dat er steeds meer features lijken te komen die (voorlopig?) exclusief voor M3 en MY zijn, Beetje vreemd dat de MS en MX buiten spel worden gezet.. Pay the most, get the least...
 
zag er bij mij ook zo uit maar nog niet geinstalleerd. waarom staat 14.5 er niet bij, heb je die visuals wel dan?

Ik ben nog steeds wachtende... 😤
De download staat op 100% maar sluit niet af, Dus, nog niet aan de installatie kunnen beginnen.
En zo staat hij al uren te draaien...

IMG_1784.png
 
Last edited:
Bruikbaar, maar je moet wel voorbij de fouten kijken. Wat mij mateloos irriteert is met NoA de autosnelweg oprijden, je rijdt dan op de rechterbaan en om geen enkele reden krijg je de opdracht om naar de linkerbaan te gaan. Ik ben er nu eens foto's van aan het maken om het eens op X te zetten.
Of dat als NoA vindt dat je de afslag moet nemen en dat wil je niet (ik heb keus uit twee routes als ik naar huis rij) en je drukt het blauwe scherm weg, hij dan nog weer die route voorstelt en je het nog weer moet wegdrukken. Nee! Ik heb toch al aangegeven dat ik het niet wil!
Of op hetzelfde punt als de routeplanner vindt dat je rechtdoor moet gaan hij je dan weer opdraagt om naar de linkerbaan te gaan! WTF?
En wat ik een beetje vervelend vind is dat rijstrook wisselingen erg traag gaan, maar als je de NoA opdracht geeft een afrit te nemen dan moet dat opeens heel erg bruusk.

Dus het werkt wel, maar zeker niet foutloos.
Dat is al vijf jaar zo. Je moet gewoon niet kijken naar die voorstellen en gewoon van rijstrook wisselen door de richtingaanwijzer door te drukken. Wat wij hier hebben is zo verschrikkelijk achterhaald dat het een schande is dat ze er geld voor vragen.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Hbrink
Interessant dat er steeds meer features lijken te komen die (voorlopig?) exclusief voor M3 en MY zijn, Beetje vreemd dat de MS en MX buiten spel worden gezet.. Pay the most, get the least...
Je ziet aan alles dat Tesla de focus heeft op Model 3 / Y. Dat is ook logisch. Ze kunnen veel meer verdienen met deze auto’s dan met de S / X. Het verbaasd mij überhaupt dat Tesla doorgaat met deze auto’s.

Eergisteren proefrit gemaakt met de Model S en de Model 3. De Model 3 is zoveel beter dan de S, i.i.g. is de dubbele prijs het absoluut niet waard. Tenzij je die dubbele prijs wil betalen voor een grotere auto en luchtvering…..
 
2024.14.6 gister geïnstalleerd op een Tesla Model 3 uit 2019 met Intel Atom: kleine veranderingen, geen visualisatie when in Park. Mediaplayer wel aangepast. Vandaag stuk rijden om te zien wat er onderhuids allemaal veranderd is.
 
Visualisaties zijn wel veel beter geworden sinds de update. Nagenoeg geen enkele auto wordt meer gemist. Verder valt het me op dat er ook slimmigheid rondom de richtingaanwijzer is toegevoegd. Waar hij voorheen 3 keer knipperde als je de richtingaanwijzer aantikte ipv helemaal doordrukt, blijft hij nu net zo lang knipperen tot je van rijbaan bent verwisselt of bent afgeslagen.
 
Verder valt het me op dat er ook slimmigheid rondom de richtingaanwijzer is toegevoegd. Waar hij voorheen 3 keer knipperde als je de richtingaanwijzer aantikte ipv helemaal doordrukt, blijft hij nu net zo lang knipperen tot je van rijbaan bent verwisselt of bent afgeslagen.
Bij de Highland heb ik nooit anders geweten dan dat de richtingaanwijzers aanblijft tot het manoeuvre is uitgevoerd.

Bovendien, wanneer ik van vak verandert (bv om links af te slaan op een kruispunt) en de wagen herkent pijlen op de grond om af te slaan, dan blijft de richtingaanwijzer aan na het veranderen van rijstrook. Misschien ook interessant om te testen op de oudere M3.
 
Bij de Highland heb ik nooit anders geweten dan dat de richtingaanwijzers aanblijft tot het manoeuvre is uitgevoerd.

Bovendien, wanneer ik van vak verandert (bv om links af te slaan op een kruispunt) en de wagen herkent pijlen op de grond om af te slaan, dan blijft de richtingaanwijzer aan na het veranderen van rijstrook. Misschien ook interessant om te testen op de oudere M3.
Dit is bij ons ook al een paar maanden het geval met M3 feb 2019 met FSD (maar er moest wel een vinkje aan in het menu!)
 
Bij de Highland heb ik nooit anders geweten dan dat de richtingaanwijzers aanblijft tot het manoeuvre is uitgevoerd.

Bovendien, wanneer ik van vak verandert (bv om links af te slaan op een kruispunt) en de wagen herkent pijlen op de grond om af te slaan, dan blijft de richtingaanwijzer aan na het veranderen van rijstrook. Misschien ook interessant om te testen op de oudere M3.

Is inderdaad al maanden zo, ook met de oudjes ;-)
@SparkyM3LR4WD en dat zonder FSD
 
Je ziet aan alles dat Tesla de focus heeft op Model 3 / Y. Dat is ook logisch. Ze kunnen veel meer verdienen met deze auto’s dan met de S / X. Het verbaasd mij überhaupt dat Tesla doorgaat met deze auto’s.

Eergisteren proefrit gemaakt met de Model S en de Model 3. De Model 3 is zoveel beter dan de S, i.i.g. is de dubbele prijs het absoluut niet waard. Tenzij je die dubbele prijs wil betalen voor een grotere auto en luchtvering…..
Wij hebben een S en een 3 en ik kan je vertellen dat de S zooooveeeel beter is op allerlei gebied.
 
Verder valt het me op dat er ook slimmigheid rondom de richtingaanwijzer is toegevoegd. Waar hij voorheen 3 keer knipperde als je de richtingaanwijzer aantikte ipv helemaal doordrukt, blijft hij nu net zo lang knipperen tot je van rijbaan bent verwisselt of bent afgeslagen.
Al minstens een jaar zo en meteen de beste update op mijn MY die bijna 2 jaar is nu.
Ik bleef tot dan last hebben van de overgang van mijn MS met klassieke richtingaanwijzers naar de MY met ‘tip’-richtingaanwijzers.
 
Heb je ook de Highland Model 3 (daar gaat het over)? Ik ben het met Witjes eens: weinig redenen om voor een S/X te gaan (zeker de prijs is veel te hoog tov 3 en Y)
ik vergelijk mijn oude S 2016 met de 3 van 2019. Ik rijd nu enkele weken met een refresh S. Is nog veel beter als mijn oude S. Heb nog geen Highland gereden, maar kan me niet voorstellen dat die 4 keer beter is dan de 3 van 2019....