Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Dus dit ritje heeft de expert 2 dagen gekost? :confused: Wat ben je een enorme droeftoeter als je dit soort onzin uitkraamt. De expert zal hier waarschijnlijk goed voor betaald zijn.
Screenshot_20210303-225245_Maps.jpg
 

Attachments

  • Screenshot_20210303-225245_Maps.jpg
    Screenshot_20210303-225245_Maps.jpg
    436.9 KB · Views: 44
  • Funny
Reactions: RobPet
Ja je moet je toch een beetje inlezen voor je de eerste keer vertrekt met een EV, dan zou je weten dat je best vol vertrekt, dat je, om een batterij van 78kWh vol te krijgen aan een gewoon stopcontact van 3,5kW meer dan 20u (78/3,5) nodig hebt (een nacht is dus niet voldoende) en dus beter aan een laadpaal hangt. Dat er ook snelladers zijn voor onderweg, waar je na een half uur weer verder kunt (en mens moet toch eens eten) en dat er apps zijn waarop je die kan vinden. En tenslotte dat er een EV merk is waarmee je wellicht heen en terug kan op 1 lading en mocht dat wegens het winterweer of het rijgedrag toch niet lukken, heeft dat merk 4 superladerstations met elk minstens 8 laadpalen nabij afritten verspreid tussen Oostende en de Botrange. Slechte voorbereiding van test aankoop, er moest blijkbaar iets bewezen worden.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Het feit dat hij begint met een lege accu die hij gaat laden met 220v bewijst zijn intentie. Vanaf het begin moet de eindconclusie negatief zijn. Zelfs de meest verstokte tegenstander van EVs weet dat je aan een laadpaal moet en niet op 220v. En met 50% weer aan de laadpaal gaan, want je tankt een benzine auto ook elke keer bij 50%?
 
Er is zoveel mis aan die test...
  • Om 's ochtends met amper 25% te vertrekken, is quasi onmogelijk als je de Polestar 2 10 uren aan een stopcontact zit te laden. Op 10A geeft je dat nog altijd 24kWh, en met het 78kWh accupack van de Polestar 2 zou dat betekenen dat het display 32% zou aangeven. Hij moet met lege batterij thuis gearriveerd zijn en dan amper 8 uur geladen hebben om die 25% waar te maken.
  • Vervolgens gaat ie niet de snelweg op om in het Gentse te laden, maar rijdt ie naar de luchthaven om niet 1 van de 4 300kW palen te kiezen, maar 1 van de 2 50kW palen. Ja, dat duurt dan inderdaad een uur voor een Polestar 2.
  • Dan gaat ie op weg, en omdat de batterij onder de 60% duikt, gaat ie weeral laden, nu in Wetteren. Toegegeven, tussen Brussel en Luik zijn er geen +100kW palen, maar in Ternat is er nog eentje dus als ie echt niet een tweede keer wou laden aan een 50kW paal, dan had ie daar toch nog kunnen uitwijken.
  • Maar dan gaat ie toch nog eens in Leuven laden?!
Waar die man 2 dagen voor nodig had, doen wij in 5 uren.
 
Er is zoveel mis aan die test...
  • Om 's ochtends met amper 25% te vertrekken, is quasi onmogelijk als je de Polestar 2 10 uren aan een stopcontact zit te laden. Op 10A geeft je dat nog altijd 24kWh, en met het 78kWh accupack van de Polestar 2 zou dat betekenen dat het display 32% zou aangeven. Hij moet met lege batterij thuis gearriveerd zijn en dan amper 8 uur geladen hebben om die 25% waar te maken.
  • Vervolgens gaat ie niet de snelweg op om in het Gentse te laden, maar rijdt ie naar de luchthaven om niet 1 van de 4 300kW palen te kiezen, maar 1 van de 2 50kW palen. Ja, dat duurt dan inderdaad een uur voor een Polestar 2.
  • Dan gaat ie op weg, en omdat de batterij onder de 60% duikt, gaat ie weeral laden, nu in Wetteren. Toegegeven, tussen Brussel en Luik zijn er geen +100kW palen, maar in Ternat is er nog eentje dus als ie echt niet een tweede keer wou laden aan een 50kW paal, dan had ie daar toch nog kunnen uitwijken.
  • Maar dan gaat ie toch nog eens in Leuven laden?!
Waar die man 2 dagen voor nodig had, doen wij in 5 uren.

Dat eerste punt kan prima. Hangt namelijk af van de temperatuur buiten. Als deze test 2/3 weken terug was met die heftige kou klopt dat gewoon. check maar eens de test van Bjorn op 220 3,5kw. Hij stopt telkens met laden (iig een Model 3) om de accu op te warmen en dan blijft er niets over om te laden als hij dat doet. Hij geeft daar dan dus ook aan dat laden op 220 in koude omgeving niet te doen is, en zwaar inefficient. Op 11kW ontwikkeld de accu namelijk genoeg warmte en heb je dit probleem niet
 
Heeft er iemand een ingang bij het HLN zoals ik meen @PaulusdB die de redacteur van het AD aanschreef over het negatief in het nieuws brengen van Tesla keer op keer door 1 en dezelfde persoon. Dit artikel slaat natuurlijk alles en deze persoon schetst een uiterst negatief beeld wat voor de nieuwe elektrisch rijder nog een kunst is om te bereiken.
 
Dus dit ritje heeft de expert 2 dagen gekost? :confused: Wat ben je een enorme droeftoeter als je dit soort onzin uitkraamt. De expert zal hier waarschijnlijk goed voor betaald zijn.
View attachment 641706

Het is een ritje van ongeveer 260 km. Met de Model 3 Long Range haal je het zonder tussenstop. Wil je toch laden, dan is er onderweg bij Tignee een Ionity lader met 4 x 350 kW laders.

bron: a better routeplanner
 
Heeft er iemand een ingang bij het HLN zoals ik meen @PaulusdB die de redacteur van het AD aanschreef over het negatief in het nieuws brengen van Tesla keer op keer door 1 en dezelfde persoon. Dit artikel slaat natuurlijk alles en deze persoon schetst een uiterst negatief beeld wat voor de nieuwe elektrisch rijder nog een kunst is om te bereiken.
Prijzenswaardig initiatief. But it wasn’t me.
 
Dan was het denk ik @Right_Said_Fred

Ja, dat is nog een hele mailwisseling geworden met die AD-journalist (met cc's naar zijn hoofdredacteur). Ik heb hem sindsdien niet meer op misstappen kunnen betrappen :rolleyes:

Dat HN-artikel is van een andere soort: een typerend schrijfsel van een autojournalist bij wie de benzine door de aderen vloeit. Zulke lui moeten niets hebben van EVs, dus die gaan zo'n test in met maar één doel: hun eigen vooroordeel bevestigen. Daar komt nooit wat goeds uit.

Een boze mail sturen naar zo'n dinosaurus heeft niet zo veel zin, vrees ik. Toch zullen ze op een dag om moeten, is het niet omdat de overheid dat afdwingt (geen ICE's meer vanaf 2030), dan is het wel omdat hun hoofdredacteuren en uitgevers over een paar jaar het licht zien (commerciële belangen) en het niet meer accepteren.

Zelf heb ik Autovisie om deze reden een paar jaar geleden opgezegd. Ze schreven alleen maar dergelijke onzinverhalen over EV's en tegelijkertijd de bleven ze de loftrompet opsteken over een 'verbeterde' ICE die weer eens 4% minder onzuinig was geworden of waar nog eens 20 pk extra uit het motorblok was gepeuterd. Ik heb de reden voor mijn opzegging toen ook per mail doorgegeven aan de hoofdredacteur. Als meer mensen stemmen met hun voeten, keert de wal het schip uiteindelijk.

---

Edit: ik besef nu pas dat wij, inclusief ondergetekende, aan het afdwalen zijn van het onderwerp van dit draadje ('andere automerken'). Dus laten we het weer over de Polestar hebben en niet over de journalist die deze auto een slechte reputatie bezorgt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: BobbyKings and Epyx
Het is zelfs geen journalist, maar een "Senior Project Officer", verantwoordelijk voor "Coordinating and supervising international comparative testing projects in the automotive area and publishing invarious output channels for consumers and consumer protection."

Ze hebben er zelfs een filmpje van gemaakt.


En ja, ze vertrekken met 25% thuis, gaan dan aan FastNed laden, vertrekken op de snelweg en met 54% nog in de batterij beslissen ze dat we weeral moeten bijladen.

Als ze dan op bestemming zijn, kiezen ze niet de IONITY, maar kiezen ze de korstbijzijnde paal die natuurlijk ergens in een verlaten hoekje staat...
 
Het is zelfs geen journalist, maar een "Senior Project Officer", verantwoordelijk voor "Coordinating and supervising international comparative testing projects in the automotive area and publishing invarious output channels for consumers and consumer protection."

Ze hebben er zelfs een filmpje van gemaakt.


En ja, ze vertrekken met 25% thuis, gaan dan aan FastNed laden, vertrekken op de snelweg en met 54% nog in de batterij beslissen ze dat we weeral moeten bijladen.

Als ze dan op bestemming zijn, kiezen ze niet de IONITY, maar kiezen ze de korstbijzijnde paal die natuurlijk ergens in een verlaten hoekje staat...

Ik kon het niet laten en heb gereageerd op dit youtube filmpje, te tenenkrommend voor woorden! Nu voel ik mij toch weer een stuk beter, wat lucht dat op zeg frustratie van je afschrijven.