Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De Ford Mach-e lijkt een behoorlijke EV te zijn qua range en mobiliteit.
Bjorn Nylandt heeft gisteren met de 4WD versie 1000 km gereden in 11h30m, maar dat was in erg slechte weersomstandigheden (2°C en heel de tijd door regen).
Zijn rangetest was niet zo geweldig qua resultaat, maar 120 km/h rijden bij -5 °C is natuurlijk niet ideaal voor een BEV. Verbruik is redelijk hoog, maar de accu is ook een flink pak groter dan pakweg de model Y.

Deze accu is ook als RWD verkrijgbaar en zou dan een pak zuiniger zijn...
Auto is ook zeer stil binnenin, op vergelijkbaar niveau met de e-tron.

Ik vind hem persoonlijk wel hondslelijk.
 
Wat mij betreft zou dat ook een Model 3 en Model Y killer zijn.
Indien deze vorig jaar beschikbaar was, had ik gewoon niet getwijfeld.
Ik vind deze auto er gewoon geweldig uit zien, vanbinnen en vanbuiten.
Er zijn wel een paar leuke dingen zoals de relaxzetels, maar in weze blijft het een gewone auto en zo vaak zit ik niet in de auto achteruit te relaxen :)
 
Een IONIQ 5 op straat:

ynj7bz8vcjj61.jpg


Je ziet dat dit niet een Kona is.

Hyundai is in de VS al enkele jaren zich in het segment van de mid premium vehicles aan het werken, in tegenstelling tot het Europese gamma.

Het enige gekke is dat in dit segment van de compact crossover SUV, ze ook al de Nexo en Tucson hebben. Het lijkt me gek dat ze net in september vorig jaar de nieuwe Tucson hebben gepresenteerd, en nu met een EV komen met vergelijkbare afmetingen, op een ander platform.
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
Een IONIQ 5 op straat:

ynj7bz8vcjj61.jpg


Je ziet dat dit niet een Kona is.

Hyundai is in de VS al enkele jaren zich in het segment van de mid premium vehicles aan het werken, in tegenstelling tot het Europese gamma.

Het enige gekke is dat in dit segment van de compact crossover SUV, ze ook al de Nexo en Tucson hebben. Het lijkt me gek dat ze net in september vorig jaar de nieuwe Tucson hebben gepresenteerd, en nu met een EV komen met vergelijkbare afmetingen, op een ander platform.
Apart dat ze nog het hyundai logo op de auto hebben staan. ik was in de veronderstelling dat IONIQ een merk zou worden van Hyundai.
 
Er zijn wel een paar leuke dingen zoals de relaxzetels, maar in weze blijft het een gewone auto en zo vaak zit ik niet in de auto achteruit te relaxen :)
In ieder geval volgens mij de eerste EV met 5 jaar onbeperkte garantie (alleen de accu is beperkt 8j / 150 000 km)
Wagen is ook niet zo groot maar toch 3000mm wielbasis... zee van ruimte dus (zeker met de achterbank die je optioneel over 140 mm kan verschuiven)