Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb officiele documenten gekregen met alle specificaties en opties. Daarin staat 3,7 kW AC standaard en 7,2 optioneel.
Om eerlijk te zijn lees ik dat niet in dat document.
Wel over een Eneco laadpakket a 1699 (waarvan 117 euro voor de dealer die er niets aan doet, hoppa.)



Om de oplaadtijd te minimaliseren is er een pakket samen gesteld voor klanten die graag thuis willen laden. Het laadpakket kan wordt aangeboden voor €1.699,- (incl. BTW) voor 1-fase 32 Ampere. Om de aanbieding glashelder te houden zit er geen hosting, garantie en onderhoud in deze prijs. De hosting kost €7,20 (incl. BTW) per maand. De garantie en onderhoud €7,26 (incl. BTW)
Tabel 3.2 Eneco laadpakket
DealerPrijs Ex-BTW €1260,-
Marge dealer €117,-
Retail €1.400,-


Consumentenprijs incl BTW €1.699,-
 
Volgens mij heeft de Kona een standaard omvormer van 1 fase 32A in de auto zitten:

'De maximale capaciteit van de On Board Charger (OBC) is 7,2kw'. Hiermee kan je bij 32A in 9,5 uur vol zitten. Echter zijn er in NL maar weinig huishoudens met een 1Fase 32A aansluiting. De meeste huishoudens hebben in NL 3 fase aansluiting 25A, wat neerkomt op maximaal 1 fase 16A laden voor de Kona.
Het pakket wat ze aanbieden is een thuislader / omvormer. Deze omvormer vormt uit 3 Fase 16A (input AC) een output van 1 Fase 32A (AC). Hierdoor kan je dus met een 3fase 16A aansluiting thuis toch laden op 1 fase 32A.
Door deze omvormer kan je toch sneller thuis laden en hoeft de hoofdzekering thuis niet hoger.
Deze omvormer/thuislader kost € 1.699
 
  • Like
Reactions: robertvg
Om eerlijk te zijn lees ik dat niet in dat document.
Wel over een Eneco laadpakket a 1699 (waarvan 117 euro voor de dealer die er niets aan doet, hoppa.)



Om de oplaadtijd te minimaliseren is er een pakket samen gesteld voor klanten die graag thuis willen laden. Het laadpakket kan wordt aangeboden voor €1.699,- (incl. BTW) voor 1-fase 32 Ampere. Om de aanbieding glashelder te houden zit er geen hosting, garantie en onderhoud in deze prijs. De hosting kost €7,20 (incl. BTW) per maand. De garantie en onderhoud €7,26 (incl. BTW)
Tabel 3.2 Eneco laadpakket
DealerPrijs Ex-BTW €1260,-
Marge dealer €117,-
Retail €1.400,-


Consumentenprijs incl BTW €1.699,-


Daarnaast betaal je €15 per maand voor "hosting, garantie en onderhoud". Komt nog €180 per jaar bij. Wat je er voor krijgt is mij een raadsel, ik kan al 5 jaar prima laden zonder hosting&onderhoud. Garantie zal al bij de aanschafprijs in -;)
 
  • Like
Reactions: robertvg
Om eerlijk te zijn lees ik dat niet in dat document.
Wel over een Eneco laadpakket a 1699 (waarvan 117 euro voor de dealer die er niets aan doet, hoppa.)



Om de oplaadtijd te minimaliseren is er een pakket samen gesteld voor klanten die graag thuis willen laden. Het laadpakket kan wordt aangeboden voor €1.699,- (incl. BTW) voor 1-fase 32 Ampere. Om de aanbieding glashelder te houden zit er geen hosting, garantie en onderhoud in deze prijs. De hosting kost €7,20 (incl. BTW) per maand. De garantie en onderhoud €7,26 (incl. BTW)
Tabel 3.2 Eneco laadpakket
DealerPrijs Ex-BTW €1260,-
Marge dealer €117,-
Retail €1.400,-


Consumentenprijs incl BTW €1.699,-

Ik heb dit via Twitter aangegeven dat het inderdaad niet zo duidelijk is. Gelukkig hebben ze mijn vermoeden bevestigd:
Naamloos3.jpg
 
Daarnaast betaal je €15 per maand voor "hosting, garantie en onderhoud". Komt nog €180 per jaar bij. Wat je er voor krijgt is mij een raadsel, ik kan al 5 jaar prima laden zonder hosting&onderhoud. Garantie zal al bij de aanschafprijs in -;)
Ja helemaal mee eens. Wij hebben bijv. nu sinds ruim 2 jaar een Blackboxx thuislader van Deurloo InCharge Systemen ( Deurloo InCharge Laadsystemen ). Kun je qua configuratie alle kanten mee op. Mooie productlaadreeks van eigen bodem ook nog eens... Doet het altijd, onderhoud 0,- euri. Laat dat Teslaatje maar komen.... Di. 4 Sept. gaan we met de m3 een dag (proef)rijden... Spannend. Maar ik ben toch ook wel benieuwd wat de KONA ervaringen, hier aangekondigd, gaan worden.
Bbox-aanzicht.jpg
 
Hyundai Kona
----------
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * 67.0 kWh
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen † 7.2 kW AC
Laadtijd (0->390 km) † 10u30m
Laadsnelheid † 37 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 64.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadaansluiting * CCS
Snellaadvermogen * 70 kW DC
Snellaadtijd (39->312 km) * 45 min
Snellaadsnelheid * 360 km/u
Klik hier voor alle laadmogeljkheden
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 31A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 20u30m en een laadsnelheid van 19 km/u.
---------

Volgens mij is standaard laadcapaciteit van de Kona 7 Kw zelfde als de I-pace. (1 fase maximaal 32A). Zo staat het overal aangegeven (o.a. ook op www.ev-database.nl)
 
Hyundai Kona
----------
Accu en Opladen
Accu Capaciteit * 67.0 kWh
Locatie Laadpoort Voorzijde - Midden
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen † 7.2 kW AC
Laadtijd (0->390 km) † 10u30m
Laadsnelheid † 37 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar 64.0 kWh
Locatie Snellaadpoort Voorzijde - Midden
Snellaadaansluiting * CCS
Snellaadvermogen * 70 kW DC
Snellaadtijd (39->312 km) * 45 min
Snellaadsnelheid * 360 km/u
Klik hier voor alle laadmogeljkheden
† Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 31A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 20u30m en een laadsnelheid van 19 km/u.
---------

Volgens mij is standaard laadcapaciteit van de Kona 7 Kw zelfde als de I-pace. (1 fase maximaal 32A). Zo staat het overal aangegeven (o.a. ook op www.ev-database.nl)

Dat klopt niet. Al die andere sites maken heel vaak fouten/aannames terwijl het eenvoudig te vinden is via fabrikant. Ik heb nu direct antwoord ter bevestiging dat het standaard gaat om 1-fase 16A en optioneel 1-fase 32A.
 
Ik ben ervan overtuigd dat het 7,2 kW on board is. Er wordt nergens in de technische fiche van de wagen over 1f16A gesproken.
Die AC-AC omzetter zou de prijs kunnen verklaren en heeft in een aantal situaties nog wel zin, hoewel. Ik vraag me trouwens af hoe die werkt.
 
Maar als het on board 7,2kW is, maar wel enkelfase, dan moet je dus al 1 fase 32A hebben om dat vermogen te halen. In realiteit zal het bij 1 fase 16A blijven (en dus 3,5kW), en dan mag je hopen dat je niet tegelijk het fornuis en de oven ook nog hebt aan staan met een driefase 20A aansluiting of het zaakje slaat uit.
 
Ik ben ervan overtuigd dat het 7,2 kW on board is. Er wordt nergens in de technische fiche van de wagen over 1f16A gesproken.
Die AC-AC omzetter zou de prijs kunnen verklaren en heeft in een aantal situaties nog wel zin, hoewel. Ik vraag me trouwens af hoe die werkt.

Ik begrijp niet waarom we hier nog over discussieren. In het document staat het ook genoemd. Zie deze foto.
6E637590-2CD8-4091-B2A4-408B3615EE42.jpeg
 
  • Like
Reactions: S-19910
Uit de technische specificaties:

On Board Charger
Max. capaciteit (kW)
7,2 (1-fase)
Oplaadtijd
Oplaadtijd / Standaard (AC)
Ongeveer 9 uur en 35 minuten
Oplaadtijd / Quick Charge (DC)
(gekoppeld aan een 100 kW DC fast charger)
Ongeveer 54 minuten voor 80% lading

————

Ik wil hier best een goede fles wijn opzetten dat er standaard 7kw lader inzit.
 
Er zit een standaard 7kW lader in, daar is geen twijfel mogelijk. Het probleem is dat het een 1 fase lader in zit, die niets kan met 3fase. Je moet dus 1 fase 32A voorzien in plaats van 3 fase 10A.

Het probleem is dat niemand een 1 fase 32A aansluiting thuis heeft, maar velen wel 3 fase 20A hebben.