Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voetgangerswaarschuwingssysteem vooruit

This site may earn commission on affiliate links.
Eens met @RobsEV

Maar tegelijkertijd: mensen zijn zo ongelooflijk stom (overtreffende trap van dom) en zo egoïstisch dat ze niet uitkijken en de raarste dingen doen die je zelfs met 3km/uur bijna niet meer kan voorkomen. En we zijn een jaar of 120 gewend aan lawaai van auto's en ik ben bang dat het een generatie gaat duren om daar weer van af te komen.
 
Eens met @RobsEV

Maar tegelijkertijd: mensen zijn zo ongelooflijk stom (overtreffende trap van dom) en zo egoïstisch dat ze niet uitkijken en de raarste dingen doen die je zelfs met 3km/uur bijna niet meer kan voorkomen. En we zijn een jaar of 120 gewend aan lawaai van auto's en ik ben bang dat het een generatie gaat duren om daar weer van af te komen.

Je komt er alleen niet vanaf door herriebakken te installeren. ;)
Men houdt dan immers het oude gedrag instant en kweekt ook een vals vertrouwen dat als je niets kunt horen is het er niet.
 
Ik ga hier melding van maken bij Tesla. Dan weet iedereen die dat rotgeluid straks altijd hoort, wie ze de schuld moeten geven. ;)
Ik denk dat je meer kans maakt bij de RDW die de Europese typegoedkeuring verzorgt. Voor wat betreft de 3/Y zitten we inmiddels al aan de 30e versie van de typegoedkeuring. Zou het kunnen dat de regelgeving anders was (of overgangsrecht) ten tijde van de eerste typegoedkeuring (jan 2019)?
 
Ik denk dat je meer kans maakt bij de RDW die de Europese typegoedkeuring verzorgt. Voor wat betreft de 3/Y zitten we inmiddels al aan de 30e versie van de typegoedkeuring. Zou het kunnen dat de regelgeving anders was (of overgangsrecht) ten tijde van de eerste typegoedkeuring (jan 2019)?
Knuppel in hoenderhok: @Stream z’n auto heeft geen typegoedkeuring met voetgangerswaarschuwingssysteem.
 
  • Funny
Reactions: RobsEV and peter85
Eens met @RobsEV

Maar tegelijkertijd: mensen zijn zo ongelooflijk stom (overtreffende trap van dom) en zo egoïstisch dat ze niet uitkijken en de raarste dingen doen die je zelfs met 3km/uur bijna niet meer kan voorkomen. En we zijn een jaar of 120 gewend aan lawaai van auto's en ik ben bang dat het een generatie gaat duren om daar weer van af te komen.
Inderdaad! Stomme, domme kinderen van onder de 10! Die moeten dan maar aangereden worden, want dat zal ze leren!!

Tesla kan maar beter cliniclowns sponsoren met piepende neuzen.
 
Inderdaad! Stomme, domme kinderen van onder de 10! Die moeten dan maar aangereden worden, want dat zal ze leren!!
Gek, met mijn stille Model X ben ik heel anders gaan rijden, net met het idee dat ze me niet horen. Nog geen kinderen onder de 10 onder mijn wielen of op m'n motorkap gehad, meestal omdat ik vertraag bij kinderen, honden, voetgangers, fietsers, ...
 
Gek, met mijn stille Model X ben ik heel anders gaan rijden, net met het idee dat ze me niet horen. Nog geen kinderen onder de 10 onder mijn wielen of op m'n motorkap gehad, meestal omdat ik vertraag bij kinderen, honden, voetgangers, fietsers, ...

Hehe ik vind het nog steeds hilarisch om stilletjes achter voetgangers te rijden op het woonerf die er dan opeens achterkomen dat ik achter ze rij 😁

Priceless
 
Hehe ik vind het nog steeds hilarisch om stilletjes achter voetgangers te rijden op het woonerf die er dan opeens achterkomen dat ik achter ze rij 😁

Priceless
En klopt ook gewoon. Is woonerf.

Het zijn de mensen die geconditioneerd zijn dat ze voor auto's uit de weg moeten, maar dat is niet zo, toch niet in een woonerf.

Ik volg een politieagent op Twitter die mensen die parkeren op fietspaden en voetpaden op de bon zwiert. Altijd is hun excuus "ik wou niet hinderen". We zijn zo geconditioneerd dat autoverkeer overal voorrang heeft en we het autoverkeer niet mogen hinderen, en dat vind ik erg gek.
 
Behalve dat de speaker vooraan zit, en dus luider gaat spelen als je achteruit rijdt om voldoende luid te zijn om achteraan te horen.

Vooruit rijden kan het volume lager, want de speaker zit vooraan.

Kan ook zijn dat je installatie niet correct is, of nooit correct kan zijn omdat jouw wagen volgens de normen geen waarschuwingssysteem vereist.
De situatie is een soort woonerf met een muur die voor slecht zicht zorgt. De spelende kids horen de benzine-auto's wel, maar de Tesla niet. De gemeente had het idee om de parkeerplaatsen op een speelterrein te zetten.

Er zijn veel testen gedaan voor volumes (dB) en die zijn omgezet in wetten. Dus het is al bepaald hoe hard het bij welke snelheid minimaal zou moeten.

Bij het service centrum zeiden ze dat het normaal is dat het alleen geluid naar achteren maakt - zie ook mijn eerste vraag.
 
@Hbrink @RobsEV Zoek eens "blaming the victim" op. Laten we aub ons hier gedragen als echte heren, en niet het slachtoffer de schuld geven. Het systeem is er vooral voor kinderen en slechthorenden die op straat lopen/rennen en niet voor de bestuurder van de auto.

Gaan we op de man spelen en andere meningen verbieden? 🤬😡 Niet het niveau wat ik hier gewend ben.

1) je mixt verschillende stellingen door elkaar heen: een woonerf kent sowieso afwijkende bepalingen in het voordeel van voetgangers;
2) Gezien de huidige snelheden van electrofietsen in al hun varianten, is het wat vreemd om alleen naar auto's te kijken (al is een aanrijding met een auto mogelijk ernstiger);
3) buiten een woonerf wordt van alle deelnemers aan het verkeer (ook voetgangers!) ook de benodigde voorzichtigheid gevraagd;
4) ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen;
5) slechthorenden zullen rekening moeten houden met hun handicap: geldt niet alleen in het verkeer.

Feit dat de gemeente wat minder slimme plannen heeft om een kinderspeelplaats met een parkeerterrein te mengen is m.i. een bestuurlijke fout, die niets met wel/geen geluid te maken heeft.
 
De situatie is een soort woonerf met een muur die voor slecht zicht zorgt. De spelende kids horen de benzine-auto's wel, maar de Tesla niet. De gemeente had het idee om de parkeerplaatsen op een speelterrein te zetten.

Er zijn veel testen gedaan voor volumes (dB) en die zijn omgezet in wetten. Dus het is al bepaald hoe hard het bij welke snelheid minimaal zou moeten.

Bij het service centrum zeiden ze dat het normaal is dat het alleen geluid naar achteren maakt - zie ook mijn eerste vraag.
Nou, een soort van woonerf met een muur die het zicht beperkt.

Lijkt me een ideale reden om je snelheid aan te passen.

Als je kinderen doet schrikken, reed je te snel.