Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Moet je bij CB verzekeren, die hebben dat niet:tongue:

LOL!!! Die sturen alleen andere irritante(re) dingen ;-)

- - - Updated - - -

+1!
Zojuist even alles ingevuld bij Allsecur (die met de driftende BMW met de Coronels). Als ik m'n 8 schadevrije jaren invul dan wordt de jaarpremie inclusief assurantiebelasting ongeveer 1100 euro. Dus ook nog serieus te overwegen.
Dit is wel een nadeel:
De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van SCM-klasse 3 aangevuld met een goedgekeurd voertuigvolgsysteem klasse 4 of 5.
 
Dan maar een on topic reply. Vandaag gesproken met een uiterst vriendelijk meneer van CB. Die de tijd nam om in detail toe te lichten wat de rol van CBDS en CB in het geheel is, wat goed is gegaan en wat zeker niet goed is gegaan. Welke (beperkte) info ze hadden, en welke rol Tesla heeft in het laten oplopen van kosten voor reparaties, etc. etc. Prettig gesprek wat goed is geweest voor de gemoedsrust. Gewoon toegeven dat sommige zaken niet handig zijn gegaan, en binnen een uur een nieuw voorstel wordt gegegeven wat uitgebracht wordt op basis van vertrouwen in schadevrije historie op basis van mijn mondelinge uitspraak. op basis van 15 jaar niets, en dit jaar 1 schade van 2200 eur kom ik nu bij CB op 1.414 euro per jaar. Wat op zich in lijn is met Delta Loyd, dus de moeite van de overstap niet waard is. Echter, bij DL val je volgend jaar 300 euro terug naar 1100 als het jaar schadevrij wordt uitgediend. Doet CB dat ook, dan bijven we zitten. Doen ze dat niet, dan hebben ze wat mij betreft hun PR opgepoetst en blijft er geen nare smaak achter, maar gaat ie wel naar DL simpelweg omwile van financiele afwegingen...
 
Het valt me op dat PM Partners behoorlijk selectief is in het beantwoorden van mails. M'n ene vraag wordt wel beantwoord, de volgende niet. Wellicht dat deze 'crowd' sneller kan helpen?

Een van deze vragen is: ik heb op de DL polis nu wel aanvullend SVI maar geen OIV?

Die hadden we bij CB volgens mij wel toch?
Maar bij DL is dit geen optie?
 
Dan maar een on topic reply. Vandaag gesproken met een uiterst vriendelijk meneer van CB. Die de tijd nam om in detail toe te lichten wat de rol van CBDS en CB in het geheel is, wat goed is gegaan en wat zeker niet goed is gegaan. Welke (beperkte) info ze hadden, en welke rol Tesla heeft in het laten oplopen van kosten voor reparaties, etc. etc. Prettig gesprek wat goed is geweest voor de gemoedsrust. Gewoon toegeven dat sommige zaken niet handig zijn gegaan, en binnen een uur een nieuw voorstel wordt gegegeven wat uitgebracht wordt op basis van vertrouwen in schadevrije historie op basis van mijn mondelinge uitspraak. op basis van 15 jaar niets, en dit jaar 1 schade van 2200 eur kom ik nu bij CB op 1.414 euro per jaar. Wat op zich in lijn is met Delta Loyd, dus de moeite van de overstap niet waard is. Echter, bij DL val je volgend jaar 300 euro terug naar 1100 als het jaar schadevrij wordt uitgediend. Doet CB dat ook, dan bijven we zitten. Doen ze dat niet, dan hebben ze wat mij betreft hun PR opgepoetst en blijft er geen nare smaak achter, maar gaat ie wel naar DL simpelweg omwile van financiele afwegingen...

Peter wat lees ik nu. Heb jij je echt laten ompraten door zo'n gladjanus van CB. Het enige acceptabele voorstel van CB is in mijn ogen dat ze de polis verlengen met hooguit een paar procent opslag. Maar gezien de hele oplichterij met het antedateren van brieven en ons polissen sturen die wij zogenaamd aangevraagd hebben denk ik dat ik toch echt niets meer met deze oplichtersbende te doen wil hebben. Ik overweeg overigens om deze zaak op een of andere zaak publiekelijk te maken. Ik vind simpelweg dat een bedrijf als CB hier niet zomaar mee weg mag komen.
 
Peter wat lees ik nu. Heb jij je echt laten ompraten door zo'n gladjanus van CB. Het enige acceptabele voorstel van CB is in mijn ogen dat ze de polis verlengen met hooguit een paar procent opslag. Maar gezien de hele oplichterij met het antedateren van brieven en ons polissen sturen die wij zogenaamd aangevraagd hebben denk ik dat ik toch echt niets meer met deze oplichtersbende te doen wil hebben. Ik overweeg overigens om deze zaak op een of andere zaak publiekelijk te maken. Ik vind simpelweg dat een bedrijf als CB hier niet zomaar mee weg mag komen.

+1!
 
De op 4 december bij Van Tol aangevraagde DL verzekering valt zojuist op de mat.

Het totaalbedrag dat ik moet betalen voor WA/Casco/SI/OI/RB inclusief assurantiebelasting is € 1.138,47 (12 schadevrije jaren).

Bij CB betaalde ik het afgelopen jaar voor hetzelfde pakket € 1.067,27
 
De op 4 december bij Van Tol aangevraagde DL verzekering valt zojuist op de mat.

Het totaalbedrag dat ik moet betalen voor WA/Casco/SI/OI/RB inclusief assurantiebelasting is € 1.138,47 (12 schadevrije jaren).

Bij CB betaalde ik het afgelopen jaar voor hetzelfde pakket € 1.067,27
Zelfde bedragen voor mij hier. Het verschil zit 'm vooral in de 750 vs 850 euro WA/casco, de 25 euro forum korting (yay!) en blijkbaar zijn de aanvullende regelingen weer net een paar euro goedkoper bij DL.
 
Ik krijg, na héél véél aandringen, een bevestiging van de opzegging. De boodschap ik wel aangekomen, denk ik :). Niet dat dit veel uitmaakt, ik haal alles nu weg. Er liep ook nog een offerte van de Achema groep voor een pensioenregeling voor de werkmaatschappij, daar kunnen ze ook naar fluiten. Net een enorm gezeik met Nationale Nederlanden achter de rug over dit soort polissen, ik zie de bui al hangen. Toedeledokie.

Capture.JPG
 
Het valt me op dat PM Partners behoorlijk selectief is in het beantwoorden van mails. M'n ene vraag wordt wel beantwoord, de volgende niet. Wellicht dat deze 'crowd' sneller kan helpen?

Een van deze vragen is: ik heb op de DL polis nu wel aanvullend SVI maar geen OIV?

Die hadden we bij CB volgens mij wel toch?
Maar bij DL is dit geen optie?

PM Partners is niet selectief. Ik denk alleen dat ze overlopen met 1500 tesla rijders die allemaal een offerte aanvragen in december ;-) Ik heb op enkele vragen nog geen antwoord maar heb wel mijn voorlopige dekking rond gekregen met ze. In januari ga ik ervan uit dat mijn openstaande vragen keurig beantwoord worden.
 
Last edited:
PM Partners is niet selectief. Ik denk alleen dat ze overlopen met 1500 tesla rijders die allemaal een offerte aanvragen in december ;-) Ik heb op enkele vragen nog geen antwoord maar heb wel mijn voorlopige dekking rond gekregen met ze. In januari ga ik ervan uit dat mijn openstaande vragen keurig beantwoord worden.

Okay maar van een email 2 van de 5 vragen beantwoorden noem ik wel selectief. Of slordig. Anyways, weet iemand of OVI ook als module nodig/mogelijk is?
 
Ik krijg, na héél véél aandringen, een bevestiging van de opzegging. De boodschap ik wel aangekomen, denk ik :). Niet dat dit veel uitmaakt, ik haal alles nu weg. Er liep ook nog een offerte van de Achema groep voor een pensioenregeling voor de werkmaatschappij, daar kunnen ze ook naar fluiten. Net een enorm gezeik met Nationale Nederlanden achter de rug over dit soort polissen, ik zie de bui al hangen. Toedeledokie.

View attachment 66916

Ik vraag mij af of de boodschap is aangekomen. Ik kreeg ook een bevestiging met exact dezelfde tekst. 1500 keer Copy/Paste is wel een zware boetedoening. Ik kwam er trouwens pas vorige week achter dat ook mijn premie 5x zo hoog zou worden. Ik heb nooit een nieuw "concurrerend" voorstel gekregen, maar stug volhouden dat ze dat al in november hebben gestuurd. Het zijn niet alleen prutsers, maar ook nog leugenaars, bah. Ik wil ook nooit meer iets met deze club te maken hebben.
 
Vriend van mij met een Fisker heeft ook een brief van CB ontvangen.
Zijn premie gaat met 20% omhoog en hij gaat dus nu € 900 ex. ass. belasting betalen.
Merkwaardig omdat schades bij Fisker zo mogelijk nog duurder zijn dan bij Tesla.

Het lijkt erop dat CB de Fisker anders beoordeeld dan een Tesla.

Voor mijn Kangoo ZE kreeg ik ook een 20% hogere premie bij CB.
Maar een Kangoo is inderdaad een eenvoudig en goedkoop te repareren auto.

Hoe kan je dit nou uitleggen ?
 
Peter wat lees ik nu. Heb jij je echt laten ompraten door zo'n gladjanus van CB. Het enige acceptabele voorstel van CB is in mijn ogen dat ze de polis verlengen met hooguit een paar procent opslag. Maar gezien de hele oplichterij met het antedateren van brieven en ons polissen sturen die wij zogenaamd aangevraagd hebben denk ik dat ik toch echt niets meer met deze oplichtersbende te doen wil hebben. Ik overweeg overigens om deze zaak op een of andere zaak publiekelijk te maken. Ik vind simpelweg dat een bedrijf als CB hier niet zomaar mee weg mag komen.
+1 Eikels zijn en grote ook. Heb diverse opstal, brand en inventaris en aansprakelijkheidsverzekeringen bij ze lopen. Enkele tienduizenden euro's aan premie per jaar. Zal zeker onderzoeken of ik deze elders kan onderbrengen. Mijn vertrouwen in CB is ernstig geschaad.
 
Dan maar een on topic reply. Vandaag gesproken met een uiterst vriendelijk meneer van CB. Die de tijd nam om in detail toe te lichten wat de rol van CBDS en CB in het geheel is, wat goed is gegaan en wat zeker niet goed is gegaan. Welke (beperkte) info ze hadden, en welke rol Tesla heeft in het laten oplopen van kosten voor reparaties, etc. etc. Prettig gesprek wat goed is geweest voor de gemoedsrust. Gewoon toegeven dat sommige zaken niet handig zijn gegaan, en binnen een uur een nieuw voorstel wordt gegegeven wat uitgebracht wordt op basis van vertrouwen in schadevrije historie op basis van mijn mondelinge uitspraak. op basis van 15 jaar niets, en dit jaar 1 schade van 2200 eur kom ik nu bij CB op 1.414 euro per jaar. Wat op zich in lijn is met Delta Loyd, dus de moeite van de overstap niet waard is. Echter, bij DL val je volgend jaar 300 euro terug naar 1100 als het jaar schadevrij wordt uitgediend. Doet CB dat ook, dan bijven we zitten. Doen ze dat niet, dan hebben ze wat mij betreft hun PR opgepoetst en blijft er geen nare smaak achter, maar gaat ie wel naar DL simpelweg omwile van financiele afwegingen...

Peter, prima dat overal een reden/uitleg voor is. Maar heeft de man ook nog iets gezegd over het niet rechtsgeldig zijn van de tot nu toe verstuurde brieven? Een nieuw voorstel is leuk maar nog steeds niet volgens de regels die ze zelf hebben opgesteld.
Ik wacht nog steeds op een brief waarin een wijziging van mijn bestaande polis wordt bekendgemaakt (incl. details over wijzigende voorwaarden en/of premie). Dan heb ik iets waar ik op kan reageren.

Heb je hem ook uitgelegd dat voor alle mensen die nu (nog niet) weglopen onder de huidige omstandigheden komend jaar de polis (en premie) nog steeds dezelfde dienen te zijn?

Hij mag me nog steeds bellen.
Nog mooier zou het zijn als meneer Hommel zijn verantwoordelijkheid eens nam en zelf met een reactie kwam.

Ik wacht nog even rustig af. Wellicht na de kerst CB eens bellen. Of de boel gewoon laten escaleren als de 'enorme' rekening binnenkomt in januari.
 
Die rekening ga je al eerder krijgen. "De prolongaties zijn al verstuurd." Zegt de CB medewerker afgelopen dinsdag tegen mij. Hij klonk totaal 'business as usual', dus ik vermoed dat ze nog wel wat meer verkloten dan alleen de polissen van Tesla-eigenaren.
Zoals anderen al zeiden: wegwezen daar. Hoewel Centraal Beheer Dealer Services onder een andere naam (European Automotive Services) nog met een redelijk concurrerende offerte kwam, geloof ik ook niet meer in hen. Ze konden niet eens de als 'prolongatie' vermomde poliswijziging bij Centraal Beheer tegenhouden. Dat moest ik zelf doen. Ik vrees dat ze over die paar polishouders die hun premie bij CB zien verveelvoudigen een mooie eindejaarsbonus toucheren...
 
Er zijn door CBDS ook steken laten vallen. In mijn geval is bijvoorbeeld de waarde van de polis op de waarde van de auto incl. btw in plaats van het excl. btw gezet, met als gevolg dat ik bij total loss fijn een D had mogen uitzoeken (heb nu een S)...