Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Goede vraag. Ben ondertussen ook aan de slag met mijn huidige verzekeraar. Die zeggen:

Clausule TESLA - Tesla extra beveiliging

Als aanvulling op de standaard beveiligingseisen geldt voor Tesla's een extra beveiliging middels een Mi9 peilzender van Moving Intelligence (voorheen Technocon). Deze peilzender dient ingebouwd te zijn en is Kiwa SCM TV01 gecertificeerd. Indien deze peilzender ontbreekt zal geen dekking worden geboden voor diefstalschades.

Okay. Toch maar eens informeren bij MI om een idee te krijgen van de kosten. Krijg ik dit per email:

.... Meer informatie over de verschillende tussen onderstaande peilzenders is te vinden in de bijgevoegde factsheet. Voorwaarde is dat er een SCM gecertificeerde klasse 1 aanwezig is.

Ik doorvragen:

Dank voor uw snelle reactie. Ik had dat natuurlijk moeten melden, maar het zou gan om een Tesla Model 3. Het standaard aanwezige alarm is bij mijn weten niet SCM gecertificeerd.

Krijg ik dit terug van MI:

Wij hebben hier het antwoord ook nog niet op, dit komt omdat er nog geen Tesla model 3 in Nederland op de weg is. De vraag staat uit bij het Kiwa SCM welke de keuringen organiseert. In de voorgaande modellen is de Mi9 een perfecte beveiliging gebleken.

Nu raak ik een beetje het spoor bijster. Als dat al niet zo was. De verzekeraar stelt als eis Mi9 en MI stelt vervolgens als eis SCM? (weliswaar klasse 1, maar toch).
Voertuigen die na 1998 op de markt zijn gebracht zijn standaard voorzien van een Kiwa SCM goedgekeurde startonderbreker (Klasse 1).
SMCklasse.nl

maar dat ze daar zelf niet mee komen.
 
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik moet aan Tesla gewoon de auto inclusief BTW aftikken.
Dat verrekenen van de BTW is met de fiscus, maar die laat mij dus niet alles verrekenen.
Onder de streep ben je écht het geld kwijt volgens mij.
Over 10 jaar moet je (gemakshalve) 10 x 2.7% over de catalogus waarde af tikken bij de correctie. Of je in die 10 jaar nu 1, 2 of 3 keer een nieuwe auto moet kopen ivm verlies of diefstal maakt daarvoor niets uit. Dus je moet het terug vragen van BTW over de aanschaf volledig los zien van de correctie.

Tenzij jij (voor een deel) niet BTW belaste diensten verleend, zou ik niet weten waarom je de BTW over de aanschaf van je 2de, 3de ... auto in die 10 jaar niet gewoon volledig af zou mogen trekken.
 
Turien heeft ook mooie voorwaarden Lojack De eerste twee weken heb je de tijd om de Lojack te laten inbouwen. Maar ondertussen:
· Verhoogd eigen risico inbraak/diefstal van 10% over de verzekerde som van het motorrijtuig.
· Stallingverplichting van 20.00 uur tot 8.00 uur in een deugdelijk afgesloten ruimte.
· Geen buitenlanddekking inbraak/diefstal.
En dat terwijl de auto over alarm beschikt.

Vooralsnog Insuremytesla of Allsecure...maar ik heb nog geen belletje gehad om de M3 op te halen. Carmeleon in het geval de kosten van de lojack ruimschoots worden terugverdiend (120 kilometer nieuwwaarde regeling is daarbij interessant).
 
Da's makkelijk gezegd. Maar ik heb te maken met wat specifieke omstandigheden die het niet zo heel eenvoudig maken om ergens anders terecht te komen. Maar daar gaat het hier niet om. Waar het mij om gaat is dat zelfs als ik een eis voor Mi9 voor lief zou nemen, ik nog niet voor of achteruit lijk te kunnen.
Tja, daar kan ik niets aan doen. Dat is vervelend.
Als ze die eis stellen dan moet je er toch uit kunnen komen? Er zijn meer mensen met een Mi9. Er zijn ook meer leveranciers. Is een Lojack ook voldoende?
 
Over 10 jaar moet je (gemakshalve) 10 x 2.7% over de catalogus waarde af tikken bij de correctie. Of je in die 10 jaar nu 1, 2 of 3 keer een nieuwe auto moet kopen ivm verlies of diefstal maakt daarvoor niets uit. Dus je moet het terug vragen van BTW over de aanschaf volledig los zien van de correctie.
Mmm, zo had ik het nog niet bekeken: je hebt gelijk, de Btw-correctie is een vast bedrag , onafhankelijk van hoevaak of hoeveel je BTW hebt verrekend (niet helemaal trouwens: de correctie hoeft/mag nooit hoger te zijn dan de betaalde BTW gelukkig).
Je bent inderdaad het correctiebedrag dus kwijt ongeacht of de auto 1 of meer keer wordt vervangen.
Helder nu, dank voor dit inzicht ;-)
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Is het niet mogelijk om nu even snel een tijdelijke verzekering af te sluiten bv bij Insuremytesla en volgende maand een voordeligere te vinden? Wat zijn die opzegtermijnen?

Edit: in de Algemene Voorwaarden van Insuremytesla staat:

Heeft u een nieuwe verzekering met ons afgesloten? Dan heeft u 14 dagen bedenktijd. In die tijd mag u de verzekering stopzetten. Heeft u al premie betaald? Dan krijgt u die van ons terug.

Ik vind het prima om 1 of 2 maanden een wat hoger bedrag te betalen als ik dan daarna rustig alle opties kan overwegen. Het gaat nu wel heel snel allemaal.
 
Last edited:
Erg duur vergeleken met andere verzekeraars.
Oops.....

Op hun website stond dit:

image.png


vond dat niet onaardig. In de PDF in de mail stand dit:

image.png


Exact zelfde offerte nummer. Maar 1000,- duurder. Wat is dat nou weer voor BS? :mad:

De WA premie alleen is al hoger dan de volledige verzekering van mijn huidige auto.