Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Wacht, mogen de mensen die vandaag hun Model 3's op gaan halen er wel mee weg rijden als ze nog geen verzekering hebben?
Goede vraag. Ben ondertussen ook aan de slag met mijn huidige verzekeraar. Die zeggen:

Clausule TESLA - Tesla extra beveiliging

Als aanvulling op de standaard beveiligingseisen geldt voor Tesla's een extra beveiliging middels een Mi9 peilzender van Moving Intelligence (voorheen Technocon). Deze peilzender dient ingebouwd te zijn en is Kiwa SCM TV01 gecertificeerd. Indien deze peilzender ontbreekt zal geen dekking worden geboden voor diefstalschades.

Okay. Toch maar eens informeren bij MI om een idee te krijgen van de kosten. Krijg ik dit per email:

.... Meer informatie over de verschillende tussen onderstaande peilzenders is te vinden in de bijgevoegde factsheet. Voorwaarde is dat er een SCM gecertificeerde klasse 1 aanwezig is.

Ik doorvragen:

Dank voor uw snelle reactie. Ik had dat natuurlijk moeten melden, maar het zou gan om een Tesla Model 3. Het standaard aanwezige alarm is bij mijn weten niet SCM gecertificeerd.

Krijg ik dit terug van MI:

Wij hebben hier het antwoord ook nog niet op, dit komt omdat er nog geen Tesla model 3 in Nederland op de weg is. De vraag staat uit bij het Kiwa SCM welke de keuringen organiseert. In de voorgaande modellen is de Mi9 een perfecte beveiliging gebleken.

Nu raak ik een beetje het spoor bijster. Als dat al niet zo was. De verzekeraar stelt als eis Mi9 en MI stelt vervolgens als eis SCM? (weliswaar klasse 1, maar toch).
 
Goede vraag. Ben ondertussen ook aan de slag met mijn huidige verzekeraar. Die zeggen:

Clausule TESLA - Tesla extra beveiliging

Als aanvulling op de standaard beveiligingseisen geldt voor Tesla's een extra beveiliging middels een Mi9 peilzender van Moving Intelligence (voorheen Technocon). Deze peilzender dient ingebouwd te zijn en is Kiwa SCM TV01 gecertificeerd. Indien deze peilzender ontbreekt zal geen dekking worden geboden voor diefstalschades.

Okay. Toch maar eens informeren bij MI om een idee te krijgen van de kosten. Krijg ik dit per email:

.... Meer informatie over de verschillende tussen onderstaande peilzenders is te vinden in de bijgevoegde factsheet. Voorwaarde is dat er een SCM gecertificeerde klasse 1 aanwezig is.

Ik doorvragen:

Dank voor uw snelle reactie. Ik had dat natuurlijk moeten melden, maar het zou gan om een Tesla Model 3. Het standaard aanwezige alarm is bij mijn weten niet SCM gecertificeerd.

Krijg ik dit terug van MI:

Wij hebben hier het antwoord ook nog niet op, dit komt omdat er nog geen Tesla model 3 in Nederland op de weg is. De vraag staat uit bij het Kiwa SCM welke de keuringen organiseert. In de voorgaande modellen is de Mi9 een perfecte beveiliging gebleken.

Nu raak ik een beetje het spoor bijster. Als dat al niet zo was. De verzekeraar stelt als eis Mi9 en MI stelt vervolgens als eis SCM? (weliswaar klasse 1, maar toch).
Andere verzekeraar!
Als ze niet aan jou willen verdienen... doei!
 
Andere verzekeraar!
Als ze niet aan jou willen verdienen... doei!
Da's makkelijk gezegd. Maar ik heb te maken met wat specifieke omstandigheden die het niet zo heel eenvoudig maken om ergens anders terecht te komen. Maar daar gaat het hier niet om. Waar het mij om gaat is dat zelfs als ik een eis voor Mi9 voor lief zou nemen, ik nog niet voor of achteruit lijk te kunnen.
 
Ik lees hier en daar aversie tegen Lojack. Deels terecht want mijn inziens slaat het nergens op. Er wordt een klein stand-alone kastje 'ingebouwd' op een 'geheime' plek in de auto (middels een dot lijm). Naar mijn beleving is bij de boefjes op een zeker moment wel bekend welke plekken het meest voor de hand liggen, met een ruk is hij er weer uit en ligt hij in de bosjes.

Andere kant: geringe kans op diefstal, geen gedoe met jaarlijkse herkeuringen van een alarm, geen valse alarmen (standaard doet hij niks). En als je met de plaatsing een goedkope premie kan krijgen; prima toch? En als je een beetje shopt betaal je geen abbo-kosten. Ik heb eenmalig 495 betaald, en hup, door naar een andere verzekeraar die een dikke 400 per jaar minder vroeg (maar de Lojack verplicht stelde)

Ik zou sowieso geen apart alarm laten inbouwen. Schijnt gerommel met Tesla garantie kunnen geven, voelt als dubbelop (er zit al een alarm op) en je loopt met een kastje aan je sleutelbos. Een no-go
 
Heb het idee dat wij als laatste naar Tilburg mogen rijden. Nog geen Vin of factuur te bekennen. Wij betalen cash, zou dat de reden zijn?
Pfft inderdaad. Misschien vertrouwen ze niet dat we daadwerkelijk betalen. Ik doe nog gewoon ouderwets eerst geld verdienen en dan pas iets leuks kopen. Moet ik een screenshot sturen van de spaarrekening meneertje Tesla?:confused:
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Andere kant: geringe kans op diefstal, geen gedoe met jaarlijkse herkeuringen van een alarm, geen valse alarmen (standaard doet hij niks). En als je met de plaatsing een goedkope premie kan krijgen; prima toch? En als je een beetje shopt betaal je geen abbo-kosten. Ik heb eenmalig 495 betaald, en hup, door naar een andere verzekeraar die een dikke 400 per jaar minder vroeg (maar de Lojack verplicht stelde)
Nou ja, zo zat ik dus ook te denken. Maar als je dan weer tegen hindernissen aan loopt (in mijn geval Mi9 icm TM3) dan wordt het wel vervelend.
 
Pfft inderdaad. Misschien vertrouwen ze niet dat we daadwerkelijk betalen. Ik doe nog gewoon ouderwets eerst geld verdienen en dan pas iets leuks kopen. Moet ik een screenshot sturen van de spaarrekening meneertje Tesla?:confused:

Ja echt he, begrijp het ook niet. Wij doen niet aan creditcards en achteraf betalen. Kan het zo overmaken, kom maar op met de auto. Gerommel met financiering in orde maken duurt veel langer, snap er echt niets van.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Toch nog even over Ex Btw verzekeren:
Als je geen km-boekhouding kunt overleggen, moet je de eerste 4 jaar 2,7% van de catalogusprijs van de auto als forfaitair bedrag corrigeren. Daarna wordt dat 1,5%.

Na 3 jaar heb je dus 8,1% van de eerder verrekende 21% BTW over de aanschaf weer "terugbetaald".

Kortom: ook met 3 jaar nieuwwaarderegeling is dat deel dus niet verzekerd en zou je dus 8% kwijt zijn in geval van een diefstal of totall loss.

Of mis ik iets? (afgezien van het feit dat je de Btw-correctie mogelijk weer als kosten voor de IB zou mogen opvoeren)
 
Toch nog even over Ex Btw verzekeren:
Als je geen km-boekhouding kunt overleggen, moet je de eerste 4 jaar 2,7% van de catalogusprijs van de auto als forfaitair bedrag corrigeren. Daarna wordt dat 1,5%.

Na 3 jaar heb je dus 8,1% van de eerder verrekende 21% BTW over de aanschaf weer "terugbetaald".

Kortom: ook met 3 jaar nieuwwaarderegeling is dat deel dus niet verzekerd en zou je dus 8% kwijt zijn in geval van een diefstal of totall loss.

Of mis ik iets? (afgezien van het feit dat je de Btw-correctie mogelijk weer als kosten voor de IB zou mogen opvoeren)
Los van de correctie, wast kost het je om bij verlies / diefstal een nieuwe auto aan te schaffen? Toch gewoon het excl. BTW bedrag? dus meer dan dat hoef je niet te verzekeren. De correctie gaat over gebruik, niet over de aanschaf. Alleen is de hoogte van de forfaitaire correctie (toevallig) gekoppeld aan de catalogus waarde.
 
Los van de correctie, wast kost het je om bij verlies / diefstal een nieuwe auto aan te schaffen? Toch gewoon het excl. BTW bedrag? dus meer dan dat hoef je niet te verzekeren. De correctie gaat over gebruik, niet over de aanschaf. Alleen is de hoogte van de forfaitaire correctie (toevallig) gekoppeld aan de catalogus waarde.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik moet aan Tesla gewoon de auto inclusief BTW aftikken.
Dat verrekenen van de BTW is met de fiscus, maar die laat mij dus niet alles verrekenen.
Onder de streep ben je écht het geld kwijt volgens mij.