Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verjaardagen en de opinie over Tesla/ EV en hoe je voor te bereiden/ te wapenen

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ik mijn Model X ophaalde wist ik niet eens dat ik zo een blauwe kabel erbij kreeg.

Verder lijk je ook niet het concept "de voorraad is op" niet te begrijpen. Ik begrijp dat dat niet handig is, maar als je echt zo om die kabel verlegen zit, hadden ze misschien beter je auto aan iemand anders geleverd die niet zo een stukje kan zagen, en jouw levering uitgesteld tot wanneer de kabels terug op stock zijn.

Klant is koning, maar Tesla is net zoals andere bedrijven een hoop mensen, en mensen maken fouten. Als dat je te nederig lijkt, moet je vooral in de toekomst kopen bij bedrijven waar mensen geen fouten maken. De meeste Duitse autobouwers vallen dan al van je lijstje af.

Ik heb overigens het gevoel dat ik wel als koning bij Tesla behandeld wordt. Misschien omdat ik geduldig ben en begrip heb. En tot nog toe laat me dat niet in de steek.
Ja. Je hebt hier van die die-hards waarbij Tesla niks fouts kan doen. Als je geduld hebt en zeeën van tijd is 3 kwartier wachten aan de telefoon geen probleem. Je zou het bijna gaan geloven.:p
 
“Ik betaal die auto van al die Tesla tokkies”

Uhm…Ik betaal loonbelasting voor mijn werknemers, ik betaal winstbelasting, inkomstenbelasting, vermogensbelasting en nog veel meer. Dat ik nu een beetje minder betaal doordat ik wat mag aftrekken…wordt je daar boos om? (Datzelfde geldt voor de werkgever van degene die daar leasen)

Verkeerd argument. Zoals ik reeds eerder hier vermeldde: wij betalen correcte belastingen. ICE rijders betalen extra voor de milieu-impact. (In België zit de subsidie vooral in belastingvermindering).
 
On topic over hoe te reageren op feestjes en partijen, want janken over service hoort in een ander draadje thuis (foei!), en een interessant draadje hijacken voor het venten van frustraties is niet netjes. (foei!)

Ik laat het afhangen of men negatief of neutraal vragen stelt.
Neutrale vragen zijn:
"hoe rijdt dat nu eigenlijk zo'n Tesla", "hoe ver kom je er mee", "hoe lang duurt het laden", "ben je er blij mee" enz.
Deze vragen kreeg ik met name van 2014 tot medio 2018.
Die kregen gewoon een eerlijk antwoord wat meestal zorgde voor een geanimeerd gesprek uitmondend in een proefrit en (hopelijk) een referral.

Negatieve opmerkingen (medio 2018 tot nu - let op, het zijn ook geen vragen meer, en ze zijn meestal vriendelijk verpakt) zijn:
"ik waardeer wat je fiscaal allemaal doet, maar Tesla ...(vul iets negatiefs in)", "ik heb gehoord dat je ze makkelijk kunt hacken", "Tesla maakt mooie auto's maar die Musk die spoort niet (vul aan met deadlines en beurskoers)", "waterstof gaat het worden", "accu grondstoffen, milieu...", "autopilot levensgevaarlijk" enz.
In plaats van antwoord te geven vraag ik dan waarom ze zo'n sterke negatieve mening hebben over een merk automobiel, en waar ze de informatie vandaan halen.
En dan afhankelijk van de persoon die ik voor me heb kap ik het gesprek af met een 'ik heb nog nooit zo'n fijne auto gehad, wat rijden die auto's toch lekker, voor mij voorlopig echt niets anders. Maar ik hoop dat (noem het merk waar de gesprekspartner in rijdt) ook binnenkort eens met zoiets fijns komt.'
Of ik kap het niet af en ga één voor één diep op de aangedragen argumenten in om ze te ontkrachten.
Met name waterstof is makkelijk: waterstof is te duur. Er is aan het begin van de keten 3 tot 4x meer energie nodig om met waterstof dezelfde hoeveelheid kilometers te maken, dus het is altijd duurder dan BEV. Dus dat verliest het op prijs tenzij het oneerlijk gesubsidieerd wordt (wat onhoudbaar is op lange duur). En die groene energie overschotten aan het eind van de regenboog (om groene waterstof van te maken), die zijn pas beschikbaar wanneer de BEV al lang ingeburgerd en uitontwikkeld is.
 
  • Like
Reactions: 4DXP
Volgende keer vragen of hij hem dan van de "chill-modus" af wil halen.
Anders lijkt het idd veel te veel op een S75D.... :)

De M3 Performance is voelbaar sneller dan een S75D maar als je een Tesla gewend bent dan geeft dat echt niet meer het overwelmende gevoel als de eerste keer in een Tesla.

Op Chill-mode gaat een M3 Perfomance, volgens de verkoper in 7s naar de honderd. Niet zelf getest overigens.
Dat zijn dan weer meer ICE prestaties.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: 4DXP
Ja. Je hebt hier van die die-hards waarbij Tesla niks fouts kan doen. Als je geduld hebt en zeeën van tijd is 3 kwartier wachten aan de telefoon geen probleem. Je zou het bijna gaan geloven.

Ik heb tot nu toe, behoudens de activering van de gratis AP waar ik gezien mijn bestelling van de model 3 op 27 februari van dit jaar recht op heb, geen slechte ervaringen met de service en de klantgerichtheid van Tesla. Ben zowel door de mensen van delivery als het SC in Duiven snel en prima geholpen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik heb niet vaak te maken met negatieve reacties (die zie ik vooral op social media en met die lui heb ik niets de behoefte in discussie te treden), maar eerder met gebrek aan kennis: vaak laden (alleen thuis wanneer ik de auto niet nodig heb, incidenteel bij een supercharger), actieradius (hoe vaak rijd je dan meer dan 400km op een dag?), in 1 ruk 1000km naar vakantiebestemming rijden (echt? Pis je dan uit het raam?)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: 4DXP and Mad P***y