Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week maar eens winterbandjes (Dunlops) laten monteren op mn nieuwe Tsportline 19' setje.
Profile adviseerde 2.6bar maar ik lees hier overal dat er 3.1 in moet.. Zit Profile Rotterdam er naast..?
En als ze er naast zitten waarom slaan mn sensoren nu niet aan dan? Deze heb ik over laten zetten, maar krijg geen melding..?
 
Mijn 'Tesla kan geen 19" leveren dus koop maar ergens anders'-probleem heb ik bij Profile Tirecenter opgelost (bedankt voor de tips forummers!).

Ik heb op 'opnieuw inleren' gedrukt in de auto en na zo'n 20 km was dit klaar (confirmatie popup)

(Het zijn Borbet BLX 19" geworden met de sottozero C/C/72 db indicatie; ik ben keurig geholpen bij Profile)
 
Vorige week maar eens winterbandjes (Dunlops) laten monteren op mn nieuwe Tsportline 19' setje.
Profile adviseerde 2.6bar maar ik lees hier overal dat er 3.1 in moet.. Zit Profile Rotterdam er naast..?
En als ze er naast zitten waarom slaan mn sensoren nu niet aan dan? Deze heb ik over laten zetten, maar krijg geen melding..?

Ik ben ook bij Profile geweest en ondanks dat ik had aangegeven de druk 3.1 bar moet zijn, bleek dat ze dit niet hadden gedaan. Hierdoor kreeg ik na resetten telkens de melding dat de bandendruk te laag was. Dacht eerst dat het aan de sensoren lag, maar bij check van de druk beek het dus daaraan te liggen.
 
Ik ben ook bij Profile geweest en ondanks dat ik had aangegeven de druk 3.1 bar moet zijn, bleek dat ze dit niet hadden gedaan. Hierdoor kreeg ik na resetten telkens de melding dat de bandendruk te laag was. Dacht eerst dat het aan de sensoren lag, maar bij check van de druk beek het dus daaraan te liggen.

Weest waakzaam!
Kreeg ook een keer vlak na wissel meldingen. Dan denk je aan van alles, band er niet lekker opgelegd e.d. Bleek er uiteindelijk toch gewoon een mooie schroef in 1 van de banden te zitten (liep daardoor heel langzaam leeg).
Puur toeval dat ik die er net na die wissel ingereden had.
 
Ben echt een bandenleek dus voor de zekerheid even checken.
Als ik nieuwe banden nodig heb (zal binnenkort wel het geval zijn na 50.000 km), kan ik die dan gewoon bij het SeC laten vervangen of betaal ik dan veel te veel voor een middelmatige band? M.a.w. kan ik ergens anders (fysiek of via website) betere en/of voordeligere banden kopen? Zo ja, welke bandenboeren en website zijn betrouwbaar en welke verkopen verouderde partijen?
 
Ben echt een bandenleek dus voor de zekerheid even checken.
Als ik nieuwe banden nodig heb (zal binnenkort wel het geval zijn na 50.000 km), kan ik die dan gewoon bij het SeC laten vervangen of betaal ik dan veel te veel voor een middelmatige band? M.a.w. kan ik ergens anders (fysiek of via website) betere en/of voordeligere banden kopen? Zo ja, welke bandenboeren en website zijn betrouwbaar en welke verkopen verouderde partijen?
Ik heb in het algemeen (op basis van forum berichten) het idee dat Profile veel verstand van zaken heeft. Laagste prijs bereik je waarschijnlijk door online te bestellen en dan lokaal ergens te laten monteren. Ik heb in het verleden een paar keer bij autobandenmarkt.nl besteld en dat werkte prima.
 
Ben echt een bandenleek dus voor de zekerheid even checken.
Als ik nieuwe banden nodig heb (zal binnenkort wel het geval zijn na 50.000 km), kan ik die dan gewoon bij het SeC laten vervangen of betaal ik dan veel te veel voor een middelmatige band? M.a.w. kan ik ergens anders (fysiek of via website) betere en/of voordeligere banden kopen? Zo ja, welke bandenboeren en website zijn betrouwbaar en welke verkopen verouderde partijen?

Ik ben erg tevreden over winterbanden-365.nl.
 
Ik heb gisteren toevallig 4 nieuwe banden (Michelin pilot sport) voor 'n P85 laten monteren bij SeC Amsterdam. 245/35/21 kost EUR 1166 ex. Ik heb niet verder gekeken, in de veronderstelling dat het hier dan gelijk goed is. (Zal vast goedkoper kunnen).

Ben echt een bandenleek dus voor de zekerheid even checken.
Als ik nieuwe banden nodig heb (zal binnenkort wel het geval zijn na 50.000 km), kan ik die dan gewoon bij het SeC laten vervangen of betaal ik dan veel te veel voor een middelmatige band? M.a.w. kan ik ergens anders (fysiek of via website) betere en/of voordeligere banden kopen? Zo ja, welke bandenboeren en website zijn betrouwbaar en welke verkopen verouderde partijen?
 
Ik heb gisteren toevallig 4 nieuwe banden (Michelin pilot sport) voor 'n P85 laten monteren bij SeC Amsterdam. 245/35/21 kost EUR 1166 ex. Ik heb niet verder gekeken, in de veronderstelling dat het hier dan gelijk goed is. (Zal vast goedkoper kunnen).
Kan inderdaad goedkoper, een van de eerste hits:
Michelin Pilot Sport PS2 245/35/21 0 Z online kopen

Is zelfs met BTW een stuk goedkoper dan bij het Sec zonder BTW en ik denk dat ze het daar niet zwart doen ;-)