Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben zelf ook nog aan het uitzoeken wat past, vooral achter en kan je nog niet verder helpen. Maar volgens mij klopt bovenstaande niet. Zowel de 21" als de 20" die je hier noemt zijn 8,5" breed. De eerste heeft een ET van 40mm, de tweede 35mm. Dus de 20" is even breed, maar staan in zijn geheel 5mm maar buiten.

Mag volgens mij de pret niet drukken. Kijk maar eens wat die Amerikanen er allemaal al opgeschroefd hebben op teslarati: Tesla Model S Aftermarket Wheels - Teslarati.com

b.v.:
F: 22×9.5
R: 22×11.0

20″ - 245/40/20 all around or staggered with a 275/35/20 rear
21″ - 245/35/21 all around or staggered with a 265/35/21 rear
22″ - 245/30/22 front and 255/30/22 rear

 
Als ik dit allemaal lees ben ik toch blij met mijn 21 inch Sottozero III. Geen gedoe de juiste velgen te zoeken, niet gedwongen met een kleinere velg te rijden (vind ik minder mooi), geen gedoe met sensors kopen en inlezen. Ze zijn niet goedkoop die Pirelli's, maar ik hoef er dan geen tweede set velgen bij te kopen en evenmin sensoren. En omdat je met dezelfde velg blijft werken merken de sensoren niet eens dat er wat is veranderd. Het wisselen van de 4 banden kostte me totaal €53 ex. BTW. Daar val je je twee keer per jaar natuurlijk geen buil aan.
 
Als ik dit allemaal lees ben ik toch blij met mijn 21 inch Sottozero III. Geen gedoe de juiste velgen te zoeken, niet gedwongen met een kleinere velg te rijden (vind ik minder mooi), geen gedoe met sensors kopen en inlezen. Ze zijn niet goedkoop die Pirelli's, maar ik hoef er dan geen tweede set velgen bij te kopen en evenmin sensoren. En omdat je met dezelfde velg blijft werken merken de sensoren niet eens dat er wat is veranderd. Het wisselen van de 4 banden kostte me totaal €53 ex. BTW. Daar val je je twee keer per jaar natuurlijk geen buil aan.

Je hebt gelijk Fred maar de hele auto is 'gedoe'. Heb ook de 21" OE Tesla velgen maar vind ze eigenlijk niet echt heel mooi. Is dus wat gedoe maar dan heb je ook wat:
Avant Garde M310 2.jpg

Avant Garde M310.jpg

Blijft natuurlijk allemaal een kwestie van smaak..
 
Het is inderdaad een kwestie van smaak, maar ben het met je eens: erg fraai.
Die Avant Garde van Teslerati lijken ook wel behoorlijk op de Breyton Race GTS velgen. Alleen 21 vs 20 inch? Moet nog maar eens bekijken welke winterbanden er goed uit de tests komen, het prijsverschil is behoorlijk! Heb je overigens ervaring met die online leverancier van de Breyton?
 
Het is inderdaad een kwestie van smaak, maar ben het met je eens: erg fraai.
Die Avant Garde van Teslerati lijken ook wel behoorlijk op de Breyton Race GTS velgen. Alleen 21 vs 20 inch? Moet nog maar eens bekijken welke winterbanden er goed uit de tests komen, het prijsverschil is behoorlijk! Heb je overigens ervaring met die online leverancier van de Breyton?

Heb geen ervaring met de leveranciers maar als je met een creditcard kan betalen heb ik er wel vertrouwen in (ik heb dan 6 mnd garantie op alle aankopen en die enkele keer dat ik gezeur had heeft Master card de service voor 'platinum' kaarthouders geheel waargemaakt).

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zag heb ik alle opties van velgen die mij aanstaan op een rij gezet in een Wordbestandje met de links en prijzen erbij.
Je mag op dit forum echter geen Wordbestand koppelen dus heb het geconverteerd naar Pdf (opmaak wat verloren gegaan maar inhoud en links redelijk overeind gebleven).
Zie bijlage: View attachment Tesla velgenopties 2.pdf
 
Allemachtig, wat ben ik blij dat jullie dit zo degelijk aan het uitzoeken zijn. Nooit gedacht dat er zoveel mitsen en maren aan vast zouden zitten. Als ik de posts en vooral de verwijzingen bekijk, zitten er volgens mij af en toe wel héél flinke marges op.
Ik zal ze wel niet allemaal mogen vergelijken qua materialen, maar toch....
Met wat ik gezien heb kan ik nu de prijs van de velgen met banden van Tesla zelf met een prijsverhoging van € 2.600 naar € 3.500 helemáál niet meer plaatsen. :crying:

Inderdaad, met € 2.600 moet een set 19" winterbanden op een set standaardvelgen 19" dik betaald zijn.
 
Heb geen ervaring met de leveranciers maar als je met een creditcard kan betalen heb ik er wel vertrouwen in (ik heb dan 6 mnd garantie op alle aankopen en die enkele keer dat ik gezeur had heeft Master card de service voor 'platinum' kaarthouders geheel waargemaakt).

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zag heb ik alle opties van velgen die mij aanstaan op een rij gezet in een Wordbestandje met de links en prijzen erbij.
Je mag op dit forum echter geen Wordbestand koppelen dus heb het geconverteerd naar Pdf (opmaak wat verloren gegaan maar inhoud en links redelijk overeind gebleven).
Zie bijlage: View attachment 35785

Dat is een mooi stukje uitzoekwerk. Bedankt daarvoor. Ik ga die links in je document ook eens aflopen om een totaalplaatje te krijgen. Dat van die bomen en bos: heb ik ook last van :smile:.
 
Je hebt gelijk Fred maar de hele auto is 'gedoe'. Heb ook de 21" OE Tesla velgen maar vind ze eigenlijk niet echt heel mooi. Is dus wat gedoe maar dan heb je ook wat:
...
Blijft natuurlijk allemaal een kwestie van smaak..

Ik hikte vooral aan tegen elke winter op kleinere velgen rijden. Deze auto heeft de capaciteit om velgen die groot zijn op een andere auto, in het niets te doen verdwijnen. Maar als je van 21 inch naar een in jouw ogen mooiere 21 inch gaat, dan kan ik je helemaal volgen :wink:
 
Als ik dit allemaal lees ben ik toch blij met mijn 21 inch Sottozero III. Geen gedoe de juiste velgen te zoeken, niet gedwongen met een kleinere velg te rijden (vind ik minder mooi), geen gedoe met sensors kopen en inlezen. Ze zijn niet goedkoop die Pirelli's, maar ik hoef er dan geen tweede set velgen bij te kopen en evenmin sensoren. En omdat je met dezelfde velg blijft werken merken de sensoren niet eens dat er wat is veranderd. Het wisselen van de 4 banden kostte me totaal €53 ex. BTW. Daar val je je twee keer per jaar natuurlijk geen buil aan.



+1 voor mij dezelfde reden om de 21 inch Pirelli aan te schaffen
 
Fred

Als je de komende weken nog tips hebt mbt bandenspanning voor de 21inch Pirelli laat svp dan wat horen. Mijne komt pas in december maar bandenboer heeft ze al liggen voor me.....

Zojuist technical support van Tesla gebeld. Ze raden aan - vanwege het gewicht van de auto - om bij een winterband in dezelfde maat als de zomerband gewoon de geadviseerde bandenspanning voor die bandenmaat aan te houden, 2.9 dus.
 
Voor mij was het vrij eenvoudig, de aanschaf van een Model S Performance is voor mij toch eigenlijk financieel nauwelijks haalbaar en ik wilde graag een extra set velgen zodat ik niet steeds banden moet laten omwisselen. Daarnaast vond ik de standaard 19" velgen van Tesla niet bijzonder mooi (daar gaan straks winterbanden om) en zodoende heb ik gekozen voor de Rial Lugano 19" velgenset voor zomerbanden. Die velgenset is goedkoper dan een set banden dus dat komt mooi uit. Als ik zie hoeveel sommigen kwijt zijn aan een (heel) mooi setje 20" of 21"... en dan hebben we het nog niet over de prijzen van de banden. Mijn doel is jaarlijks 75.000km en dan zijn bandenprijzen wel een punt.
 
Ik hikte vooral aan tegen elke winter op kleinere velgen rijden. Deze auto heeft de capaciteit om velgen die groot zijn op een andere auto, in het niets te doen verdwijnen. Maar als je van 21 inch naar een in jouw ogen mooiere 21 inch gaat, dan kan ik je helemaal volgen :wink:

Ik kijk bewust naar 20 inch velgen om 2 redenen;
1. Veeeel meer keus
2. Qua veer comfort tussen de 2 originele maten van Tesla zelf.
Breedte van de band wordt er niet minder om bij deze setup. Ga voor óf voor 245/40/20 rondom of 'staggered' met 275/35/20 achter (is dan 1 cm meer dan OE 21").
Heb via deze handige Offset calculator e.e.a. bekeken. 22" met 285/35 R22 blijkt zelfs te passen maar ik wil graag nog een beetje comfort.
 
Ben wel benieuwd hoe lang jullie verwachten met deze winterbanden te doen. Ik heb met krap 200 PK op m'n 5 serie 3 sets winterbanden opgerookt in 3 jaar. En dan net eens absurd lomp gereden ofzo...

Is afhankelijk volgens mij van een aantal zaken:
- Rijgedrag
- KM per jaar
- slijtage van het type band.

Ik heb bij mijn A6 met chiptuned 180PK TDI net 35000 km weggetikt met 1 setje...... kwam doordat de chiptuning iets te abrupt de 420NM loslaat op de voorwielen. Ik weet nooit hoeveel KM ik per jaar rijd door mijn interim bestaan.....
Ik zie het allemaal wel. Ik weet in ieder geval dat ik zonder veel issues na aflevering in december direct de winterbanden eronder kan (laten) schroeven. Dat was mijn voornaamste reden, zekerheid op winterbanden in dec 2013