Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Laten we hier volgende week even contact over houden. Ik zou na terugkeer van de herfstvakantie nog telefonisch contact met hun hebben - iemand anders van het forum heeft dat via via ook - en we kunnen ook nog proberen een van hun dealers in de Randstad te gebruiken om daar te passen. Als ze een paar setjes velgen naar zo'n dealer sturen kan dat potentieel tot een groter aantal verkopen leiden dus wellicht willen ze die inspanning doen.
Dank je, ben erg benieuwd ook naar mogelijkheden dus hoor graag zeker interessant als setje(s) naar randstedelijk gebied getransporteerd kunnen worden zou fantastisch zijn natuurlijk. Goed nieuws!
 
Tirerack in de VS levert de Lugano in 'gun metal grey' dat erg doet denken aan de standaard grijze 21". Rial liet weten dat het een exclusief wiel voor de VS is. Ze kunnen ook naar NL leveren en dan kost een set $ 1.278.20 incl Fedex shipping naar NL - komt nog BTW en ik denk ook invoerrechten bij. Dat zou dus ook nog een alternatief kunnen zijn (dit is ook 19"). Verder zag ik hier (Zwitserland) vandaag ook de Brock B32 in matzwart - maar dat zou in 20" dus lastig zijn, maar wel 19" kunnen. Zag er ook mooi uit.
View attachment 33596

Volgens de site van online-velgen zouden ze geschikt zijn voor MS? Deze Rial lijkt inderdaad op grijze 21". Enig idee hoe lang ze onderweg zijn?
 
Een heel belangrijk punt is de homologatie voor de Model S. Je kunt niet blind aannemen dat iedere velg die past ook geschikt is, technisch gesproken. 600Nm vanaf nul toeren is iets waar velgen wel tegen bestand moeten zijn. Even wegplanken en dan het hart uit je velgjes trekken. Niet fijn.
 
Een heel belangrijk punt is de homologatie voor de Model S. Je kunt niet blind aannemen dat iedere velg die past ook geschikt is, technisch gesproken. 600Nm vanaf nul toeren is iets waar velgen wel tegen bestand moeten zijn. Even wegplanken en dan het hart uit je velgjes trekken. Niet fijn.

Natuurlijk moeten de velgen sterk genoeg zijn. Maar een noodstop moeten ze ook overleven, onder welke auto ze ook zitten, en dat zal nog wel iets meer dan 600nm 'vertragingskoppel' kunnen zijn.
Oftewel: zolang de velgen van een gerenommeerd merk zijn die normal garantie geven en de specificaties zijn zodanig dat ze onder een Model S passen (BMW-configuratie, minimaal 19 inch en ET ca. 40) moeten ze sterk genoeg zijn.
 
Nieuws over de 21inch Pirelli Winter Sottozero 3....
Bij Pirelli Nederland zijn deze niet meer te verkrijgen. Mijn lokale bandenboer met connecties bij Pirelli Duitsland heeft er nog 4 kunnen regelen met garantie dat ik deze eind november (S komt 2e week December) krijg van hem.....
Deze band is specifiek voor de Tesla Model S ontwikkeld en is en blijft moeilijk te verkrijgen. Er waren 12 banden in Duitsland te verkrijgen....minus 4 die ik zojuist besteld heb a 550 excl btw per stuk.
Iemand interesse stuur even PM dan breng ik je in contact
 
Ik snap je fixatie op die 21" winterbanden niet. Voor dat geld koop je een complete 19" of 20" wielenset (velgen + banden + TP-sensoren), die ook nog eens sneller te wisselen is en beter rijdt.

Ieder zijn tik he ;-)
Enerzijds, ik krijg bij Tesla geen garanties over de levering van de 19 inch set van hun kant.
Anderzijds, ik wil graag ook originele velgen willen hebben van Tesla zelf.


Als laatste reden: 3 jaar lang met huidige auto gedaan zonder fatsoenlijke velgen... vandaar de iets overdreven fixatie ;-)
 
Ik wil ook gewoon die Sottozero 3 (als het goed is komen ze binnen een week binnen). Ik wil graag op die 21 inch velgen blijven rijden, want die zijn erg mooi. Ik heb nog geen kleinere velgen gezien die mooi vind staan op de Model S. Het lijkt me trouwens sterk dat je voor de prijs van 4 Sottozero's 3, ondanks dat die stevig geprijsd zijn, 4 mooie en degelijke velgen, 4 fatsoenlijke winterbanden en 4 goed werkende sensoren kunt krijgen.
 
Dat lijkt me niet zo sterk, RSF.

PaulW5 betaalt 4 x 550 excl BTW = € 2.660,00 incl. BTW voor alleen de banden. En dan nog twee keer per jaar je 21" velgen en banden door de wringer bij de bandenboer.

Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar kijk toch eens naar sets met bijvoorbeeld deze specs, excl. TP-sensoren en montage op de auto.

19 inch Inovit Sonic Zwart velgen in combinatie met
Dunlop Winter 3D banden - 245/45/19 102V
Winter
E / E / 1 / 68
2 tot 5 werkdagen4 velgen, 4 banden
inclusief moeren
€ 1489,-
Of zoek zelf nog wat leukers op: https://www.online-velgen.nl/zoeken/tesla-velgen/model-s/19-inch/ of ...20-inch
 
Een heel belangrijk punt is de homologatie voor de Model S. Je kunt niet blind aannemen dat iedere velg die past ook geschikt is, technisch gesproken. 600Nm vanaf nul toeren is iets waar velgen wel tegen bestand moeten zijn. Even wegplanken en dan het hart uit je velgjes trekken. Niet fijn.
Vraagje aan de specialist: velgen-online.nl bied een ruime selectie velgen eventueel met banden geschikt voor de Tesla. Denk jij dat deze inderdaad allemaal geschikt zijn of hebben ze alles wat past op de lijst gezet?
 
Volgens mij kan niemand nog met zekerheid kan zeggen welke velgen - anders dan volledig standaardmaten - passen en sommige leveranciers raden sommige combinaties - die op het oog qua maten zouden moeten kunnen - af. Ik zelf heb een voorkeur voor 20" voor de winternbanden en anders de 19" - liefst Brock B32 in matzwart.

De importeur van Brock had aangeboden bij hun in Venlo te passen maar dat komt mij de komende 2 weken slecht uit.
Nu kan ik midden van deze week bij een dealer van hun - tevens Profyletire centre - velgen gaan passen in een paar maten. Die uitkomst kan dan door Brock en Profile worden gebruikt om een paar setten aan ons aan te bieden met 'pas-garantie'.

Ik ben zeer benieuwd - de 19" zou zeker moeten lukken maar als gemeld de 20" hebben mijn voorkeur. Prijzen van sets liggen voor de 19" in de buurt van 4x de 21" Sottozero Winter's en van de 20" iets er boven - maar dan heb je dus 4 x wielen erbij !

Ik bericht nog zodra er meer bekend is.