Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Voor men Model S ben opzoek naar een 19" donkere velg, daar ik ondertussen winterrubber op men originele velg zitten heb, en die het liefst niet te veel laat wisselen. 21" ziet er geweldig uit maar ik heb geen luchtveringen, en alle range is welkom op men 75D ...

Ik kwam deze tegen: T Sportline 19" Metallic Grey Velgen voor Tesla Model S - Te koop
Iemand negatieve ervaring mee ? En waar kan ik het best een budgetvriendelijke TPMS set kopen dat werkt ? :)
Ik heb ze zelf ook. Prima velgen. TPMS gewoon bij Tesla. Scheelt niet veel
 

Attachments

  • 20170118_121347.jpg
    20170118_121347.jpg
    1,022.7 KB · Views: 77
  • Like
Reactions: jimmy539
Voor men Model S ben opzoek naar een 19" donkere velg, daar ik ondertussen winterrubber op men originele velg zitten heb, en die het liefst niet te veel laat wisselen. 21" ziet er geweldig uit maar ik heb geen luchtveringen, en alle range is welkom op men 75D ...

Ik kwam deze tegen: T Sportline 19" Metallic Grey Velgen voor Tesla Model S - Te koop
Iemand negatieve ervaring mee ? En waar kan ik het best een budgetvriendelijke TPMS set kopen dat werkt ? :)
Velgen zijn goed. Wel is er voor het balanceren vaak veel lood nodig. De anodelaag is wat minder gehecht dan van Tesla velgen. Een krasje op de velg 'groeit' onder de anodelaag enigszins door.
Ik rij er zelf mee met winterbanden en het rijdt uitstekend.
TPMS sensoren kun je voordelig bij Tesla aanschaffen.
 
  • Like
Reactions: jimmy539
Slagmoersleutel € 44,99 -> veel voor weinig: PARKSIDE® Elektrische slagmoersleutel | LIDL
#offtopic: Champagne is ook in de aanbieding, € 9,99
Pas goed op voor de meegeleverde doppen. Die zijn vrijwel zeker te dik voor onder meer de 21" velgen. Je hebt een zogenaamde 'krachtdop' nodig. Dit zijn die felgekleurde lange doppen. Zelfs die kunnen nog te dik zijn. De maximale dikte van de dop mag 29 mm zijn.
 
Vandaag mijn winterbanden eraf en zomerbanden er weer op. Winterbanden (Pirelli, 19inch, de set via TESLA) heb ik afgelopen december nieuw gekocht en erop laten leggen door de SeC in Tilburg. Bij omwisselen vandaag bij Euromaster vertelde die man daar dat de voorbanden al zover versleten waren dat ik nog 1 mm te gaan heb voor ze weer vervangen moeten worden. Ik heb sinds december 8000 km gereden. Is het normaal dat die banden zo snel slijten? Ik stond er nogal van te kijken eerlijk gezegd. Maar goed, dat zegt nog niks.
 
Last edited:
Vandaag mijn winterbanden eraf en zomerbanden er weer op. Winterbanden heb ik afgelopen december nieuw gekocht en erop laten leggen door Tesla SeC. Bij omwisselen vandaag bij Euromaster vertelde die man daar dat de voorbanden al zover versleten waren dat ik nog 1 mm te gaan heb voor ze weer vervangen moeten worden. Ik heb sinds december 8000 km gereden. Is het normaal dat die banden zo snel slijten? Ik stond er nogal van te kijken eerlijk gezegd. Maar goed, dat zegt nog niks.
Merk en maten?
 
Vandaag mijn winterbanden eraf en zomerbanden er weer op. Winterbanden (Pirelli, 19inch, de set via TESLA) heb ik afgelopen december nieuw gekocht en erop laten leggen door de SeC in Tilburg. Bij omwisselen vandaag bij Euromaster vertelde die man daar dat de voorbanden al zover versleten waren dat ik nog 1 mm te gaan heb voor ze weer vervangen moeten worden. Ik heb sinds december 8000 km gereden. Is het normaal dat die banden zo snel slijten? Ik stond er nogal van te kijken eerlijk gezegd. Maar goed, dat zegt nog niks.
Daar kan @Wim S gefundeerd iets over zeggen maar mijn onderbuik zegt: klopt van geen kant... Of je moet regelmatig klaverbladen driftend pakken;)?
 
Last edited:
Vandaag mijn winterbanden eraf en zomerbanden er weer op. Winterbanden (Pirelli, 19inch, de set via TESLA) heb ik afgelopen december nieuw gekocht en erop laten leggen door de SeC in Tilburg. Bij omwisselen vandaag bij Euromaster vertelde die man daar dat de voorbanden al zover versleten waren dat ik nog 1 mm te gaan heb voor ze weer vervangen moeten worden. Ik heb sinds december 8000 km gereden. Is het normaal dat die banden zo snel slijten? Ik stond er nogal van te kijken eerlijk gezegd. Maar goed, dat zegt nog niks.
Als je normaal met de banden hebt gereden is 8.000 km erg weinig. Maar ... bij winterbanden wordt geadviseerd deze al bij 4 mm profieldiepte te vervangen. Dat betekent dat er nu kennelijk nog 5 mm profiel is. Een pittige rijstijl, gecombineerd met een minder goede uitlijning kan deze snelle slijtage veroorzaken.
Wat is je verbruik?
Tenslotte over die profieldiepte. 4 mm is een verstandig minimum bij rijden in de sneeuw. In de Nederlandse situatie zou ik de banden gerust nog wat verder laten verslijten.
 
. Ik heb sinds december 8000 km gereden. Is het normaal dat die banden zo snel slijten? Ik stond er nogal van te kijken eerlijk gezegd. Maar goed, dat zegt nog niks.

Mij werd bij een bandenwissel ook een keer verteld dat de zomerbanden meer profiel dan de winterbanden hadden, terwijl de winterbanden er net een seizoen opzaten. Winterbanden slijten nogal hard als het meer dan 7 graden is. Sindsdien rij ik 1 maand per jaar op winterbanden, de maand dat ik op wintersport ga. Dit jaar heeft het wellicht 3 dagen gesneeuwd, en dan wordt geadviseerd om de weg niet op te gaan.

Winterbanden in de zomer

Winterbanden in de zomer, kan dat? - ANWB
 
Wheelcare.nl in Zeeland (bij Uden). Reken €320

Herstellen van velgen
Voor herstellen en poederlakken heb ik iets van een 75€ per velg betaald

Bedankt! Ik dacht eraan om mijn Arachnids donkergrijs over mat zwart te poederlakken als ze geleverd worden, dan steken ze iets beter af tov mijn zilveren carroserie. Zal zeker eens contact nemen met jullie adressen!