Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn 19 inch velgen laten poedercoaten. Ben er erg blij mee. Moet alleen nog even zwarte naafdopjes regelen
image.jpeg


 
Dus met "niet erg duurzaam" bedoel je dat het los laat? Ik zag op youtube dat je meerdere lagen en een top finish moet aanbrengen. En de velgen van te voren goed moet reinigen. Poeder coaten is het mooiste, maar plasti dip kan er redelijk makkelijk af, coating uiteraard niet.

- - - Updated - - -

ik zag ook ergens een foto waarbij de chromen sierlijsten en handgrepen zwart waren. Best wel een mooi gezicht icm zwarte lak en zwarte velgen
 
Alain,
Dat moet toch een fortuin aan rubber kosten per jaar?

Ik heb met mijn standaard 19" achterbanden 50.000km gedaan en de eerste voorbanden zitten er nu na 59.000km nog steeds op. Zal ze waarschijnlijk in de herfst van 2016, net voor de winter gaan vervangen. Ze zullen er dan +/-70.000km op hebben zitten.
Zou me niet kunnen voorstellen om elke 10.000km 700Euro uit te geven aan banden. (als ik gok dat een 21"-er 350€/st kost)
 
Alain,
Dat moet toch een fortuin aan rubber kosten per jaar?

Ik heb met mijn standaard 19" achterbanden 50.000km gedaan en de eerste voorbanden zitten er nu na 59.000km nog steeds op. Zal ze waarschijnlijk in de herfst van 2016, net voor de winter gaan vervangen. Ze zullen er dan +/-70.000km op hebben zitten.

Dat kost het ook. De PS2 banden zijn na ~ 20.000km rustig rijden wel op. Rijd je wat agressiever dan mag je blij zijn dat je de 15.000km haalt. Ik ben nu inmiddels aan m'n 5e set 21" toe, ben blij dat ik voor 19" op m'n nieuwe 90D heb gekozen.

Ik wil ook nooit meer 21" op een Tesla: velgen zijn duur, banden zijn duur en snel vervangen, snel schade rijden, minder comfort, etcetra... Maar het ziet er wel een stuk mooier uit!
 
Dat kost het ook. De PS2 banden zijn na ~ 20.000km rustig rijden wel op. Rijd je wat agressiever dan mag je blij zijn dat je de 15.000km haalt. Ik ben nu inmiddels aan m'n 5e set 21" toe, ben blij dat ik voor 19" op m'n nieuwe 90D heb gekozen.

Ik wil ook nooit meer 21" op een Tesla: velgen zijn duur, banden zijn duur en snel vervangen, snel schade rijden, minder comfort, etcetra... Maar het ziet er wel een stuk mooier uit!

Bij de D is dat gelukkig anders omdat de AWD het vermogen beter over de 4 banden verdeelt. Achteraan slijten ze ietsje sneller dan vooraan maar vermoedelijk ga ik ze toch alle 4 op hetzelfde moment kunnen vervangen. Roteren heeft dus ook weinig voordeel wat een meevaller is met mijn staggered setup. Ik schat dat ik er 35.000 km uit haal. Zit nu op 20.000 km met de PS2s.

Mijn volgende set zullen PS3s zijn en die zijn niet alleen beter, ze gaan ook nog eens langer mee. Verwacht daar 45.000 km uit te kunnen halen.
 
Bij de D is dat gelukkig anders omdat de AWD het vermogen beter over de 4 banden verdeelt. Achteraan slijten ze ietsje sneller dan vooraan maar vermoedelijk ga ik ze toch alle 4 op hetzelfde moment kunnen vervangen. Roteren heeft dus ook weinig voordeel wat een meevaller is met mijn staggered setup. Ik schat dat ik er 35.000 km uit haal. Zit nu op 20.000 km met de PS2s.

Mijn volgende set zullen PS3s zijn en die zijn niet alleen beter, ze gaan ook nog eens langer mee. Verwacht daar 45.000 km uit te kunnen halen.

Ach, en op dit moment is je bandenslijtage helemaal verwaarloosbaar! Ieder nadeel heeft zijn voordeel, zei een wijs filosoof ooit [emoji12]
 
Bij de D is dat gelukkig anders omdat de AWD het vermogen beter over de 4 banden verdeelt. Achteraan slijten ze ietsje sneller dan vooraan maar vermoedelijk ga ik ze toch alle 4 op hetzelfde moment kunnen vervangen. Roteren heeft dus ook weinig voordeel wat een meevaller is met mijn staggered setup. Ik schat dat ik er 35.000 km uit haal. Zit nu op 20.000 km met de PS2s.

Mijn volgende set zullen PS3s zijn en die zijn niet alleen beter, ze gaan ook nog eens langer mee. Verwacht daar 45.000 km uit te kunnen halen.

Die PS3 zijn er helaas niet voor een staggered setup [emoji853]
 
Die PS3 zijn er helaas niet voor een staggered setup [emoji853]

Inderdaad, ik had het nog niet bekeken. Zowel PS3 als PSS zijn een probleem in 21" staggered. Ik zou vooraan wel naar PS3 of zelfs PSS kunnen overstappen maar achteraan is PS2 de enige optie. Hopelijk gaat Michelin wat meer maten produceren of de PS2 gewoon stopzetten en vervangen door de (betere) PS3...

- - - Updated - - -

Ach, en op dit moment is je bandenslijtage helemaal verwaarloosbaar! Ieder nadeel heeft zijn voordeel, zei een wijs filosoof ooit [emoji12]

Ja, ik scheur wat af met die Ibiza met zijn volle 90 pk... :cursing:

Nog altijd niets trouwens, ga morgen nog eens contact opnemen want ik zag hem vandaag een tijdje met frunk en trunk open dus ze zijn met de laatste loodjes bezig.
 
Mijn vorige P85+ demo auto had 26k in Den Haag gereden met vast wel een groot aantal sprintjes en ik heb er nog 20k mee gereden. Het kan dus wel ;-)
Die demo auto heb ik nooit als loaner gehad dan :tongue:

- - - Updated - - -

Het is niet optimaal, maar Michelin PSS in 255/35-21 op de achterwielen is nog een aardig compromis, J.
Misschien eens over nadenken, tegen de tijd dat ze er wel in 265 zijn ben ik wel aan vervanging toe weer :biggrin:
Zou de PSS in 255 beter presteren dan de PS2 in 265?
 
Last edited: