Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ben nu in Noorwegen en dit jaar andere banden gekozen.

Ik heb de Hankook i-cept Evo 2, volgens mij de W320, banden.

Uiteraard merk je dat je op ijs minder grip hebt, maar dat hadden de Hakka R2 banden die ik vorig jaar had ook niet.

Vanavond voorspellen ze 1 a 2cm sneeuw hier, dus ben benieuwd hoe ik morgen de oprit van 500m af kom hier.

Tot op heden kom ik alle sneeuw probleemloos door. Zo niet, dan liggen de sneeuwkettingen gewoon achterin!

Die 1 a 2 cm sneeuw bleek zo'n 20 tot 30cm sneeuw te zijn. Vandaag tot mijn knieën diep in verse sneeuw gestaan.

Zojuist 60km gereden over pure, verse sneeuw en dat ging probleemloos met de Hankook W320 banden.

Uiteraard voel je de auto wat glibberen over en glijden, maar met maximaal 50km/h gaat het allemaal prima.

Ook de oprit naar het huis ging zonder problemen.

De Nokian Hakka R2's die ik vorig jaar had waren denk ik beter, maar ik vind de Hankook's zeker niet slecht!
 
Je band moet er af, tpms monteren en band er weer om. En wellicht opnieuw balanceren.

Weet niet wat er voor apparatuur in jouw schuur staat, ik zou t uitbesteden aan de bandenboer. Euro of 60/70 voor 4 banden ben je wel klaar.
Ik was specifiek op zoek naar informatie over de montage op nieuwe velgen, niet op velgen voorzien van banden. :wink:

Ik heb de velgen al binnen, evenals de TPMS sensoren. Als ik ze zelf kan monteren doe ik dat graag. Balanceren en dergelijke zullen dan gebeuren na montage van banden bij een bandenboer.
 
Je bedoelt de niet-Tesla brandend Continental PA66-GF30 of bedoel je heel wat anders?
En werken die wel icm de Tesla tpms controller zodat je de druk per band op het dashboard kunt aflezen?

Ik gebruik deze universal TPMS sensoren van Cub. Je kan ze vinden bij rubbervulk.be. Werken perfect.

IMG_20151005_184143 small.jpg
 
Voor mijn zwarte wintervelgen had ik ook grijze sensoren, maar ik heb me voor ze werden ingebouwd gewoon even laten gaan met een watervaste zwarte stift. Na het plaatsen in de velgen en het monteren van de banden, nog even wat bijgewerkt en één seizoen later zijn ze nog steeds mooi zwart.



Ik heb de donkergrijze T-Sportline velgen.
Het ventiel dat ik heb gebruikt is volledig zwart.

Tesla heeft daar ook al allerlei varianten in gehad, soms met een stukje zilver zichtbaar, soms ook niet.
Eigenlijk zouden ze voor donkere velgen volledig donkere ventielen moeten hebben.
Vroeger was dat alleszins zo.
 
Die kunnen nog wel even mee, ja. De slijtage-indicatoren zijn toch nog zichtbaar? :)
Goede keuze. Mijn achterwielen krijgen PSS in 285/35-20, ter vervanging van Pzero in dezelfde maat. Daarvan waren de indicatoren trouwens helemaal niet meer zichtbaar. (Ai.)