Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Te grappig :D

Ik dacht dat zowel Frankrijk als Italië een andere stekker gebruikte. Bedankt voor de bevestiging dat ik dezelfde als hier kan gebruiken. Top!
Wedden dat je nu bij een van die palen komt te staan met beide aansluitingen, waarvan de Type 2 bezet blijkt te zijn :eek:

Maar: geen zorgen het Is mij pakweg 9 weken door Italië toerend nog niet overkomen.
 
  • Like
Reactions: WouterNLD
Hoe laat was dat? Wij waren daar van pakweg 13:20 tot 14:18 (met dank aan Google Mijn Tijdlijn)... zag er inderdaad zo uit... Kwam denk ik ook doordat Campogaliano tijdelijk uit de lucht was.
Is voor het eerst dat ik de auto halverwege het laden van de SuC heb gehaald - zaten nog te eten maar hadden inmiddels genoeg voor de volgende stop.
Campogaliano wordt uitgebreid naar 8 stalls aan de andere kant van het hotel, ben daar vorige week maandag geweest.
IMAG1422.jpg
IMAG1425.jpg

Moet alleen nog een paar kroonsteentjes aangesloten worden.
volgens de receptioniste zou het in aug klaar moeten zijn.
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Ha ha. Ik moet mijzelf nog uit het zwembad krijgen. Allejezus heet hier in de buurt van Sienna. En het wordt later deze week nog warmer begreep ik

Ja, 38°C vandaag... Hebben het excuus al gebruikt "laten we vandaag maar een uitstapje doen, want het wordt de komende dagen alleen maar warmer...". Toch schijnt het nog warmer te gaan worden...

Zitten ook in de buurt van Sienna. Vanmiddag daar nog maar eens een laadpaal scoren (laatste dag dat 't gratis is... :rolleyes:). Heb tot nu toe succes gehad met de eGo app. Bij Florence wel even zoeken naar een Type 2 paal, veel Type 3 palen waar je niets mee kan... Maar daar ook succes gehad. Inderdaad even oppassen dat je uit de stad blijft ivm de 'milieuzone'.
 
Ja, 38°C vandaag... Hebben het excuus al gebruikt "laten we vandaag maar een uitstapje doen, want het wordt de komende dagen alleen maar warmer...". Toch schijnt het nog warmer te gaan worden...

Zitten ook in de buurt van Sienna. Vanmiddag daar nog maar eens een laadpaal scoren (laatste dag dat 't gratis is... :rolleyes:). Heb tot nu toe succes gehad met de eGo app. Bij Florence wel even zoeken naar een Type 2 paal, veel Type 3 palen waar je niets mee kan... Maar daar ook succes gehad. Inderdaad even oppassen dat je uit de stad blijft ivm de 'milieuzone'.
Schijnen er genoeg te zijn (laadpalen) in Sienna. Ik heb ze gelukkig niet nodig omdat onze agriturismo een destination charger heeft.

Verder heel herkenbaar wat je zegt, zo van 'laten we profiteren van de koele dag vandaag (38 graden!) want de rest van de week wordt het 41 graden'. Wij zijn vanmiddag dus ook in Sienna. Ik ga het Italiaanse ijs me goed laten smaken.
Veel plezier!
 
  • Like
Reactions: ebullio
Die Toscaanse temperaturen heb ik in 25 jaar nog niet meegemaakt :eek:. Relativeert de reisongemakken aan de Amalfikust, waar vrijwel geen laadpaal te vinden is, maar wel fijn 32 graden en een windje.
We hebben een aantal dagen in het hotel bij SuC Mercato San Severino gezeten, prima voor de prijs en lekker zwembad, maar vooral perfect om trips naar Napels, Pompei enz te maken en atijd snel volgeladen te zijn. Iets lager gelegen Salerno heeft een Ikea met: lader waar we niet zijn geweest en in Salerno zelf aan Piazzo Concordia een betaalde en bewaakte P met gratis laadpunt, wordt beheerd door (hoe logisch) de beheerder, 24/24.
Nu bij onze agriturismo nabij Amalfi 10A 8km/u oposición ik had gedacht wel een keer naar Salerno te gaan voor een laadbeurt, maar de pakweg 30km kost pakweg 1,5 uur :( rijden over de smalle maar prachtige kustroute. Aangewezen vervoer: de boot :)
 
Op Tesla | Hoogte grafiek zie ik een SuC staan die nog niet op supercharge.info te vinden is: Morano Calabro. @Merijn weet jij meer dan anderen?

Als Palmi (under construction) dan open is, ligt Sicilië weer wat dichterbij. Hoewel ... ze er nog steeds niet in slagen de Straat van Messina van een brug te voorzien... kun je wel de veerboot vanaf Reggio Calabria nemen. Wij waren vorig jaar nog met de veerboot vanaf Civitavecchia overgestoken, maar dat was een reis van 14 uur a raison de duizend euro's en nog wat. Sicilië beter bekijken staat wel op ons lijstje. Toch vind ik het zelf tot voorbij Napels wel zo'n beetje mooi geweest voor een tweedaagse rit.
 
Last edited:
Op Tesla | Hoogte grafiek zie ik een SuC staan die nog niet op supercharge.info te vinden is: Morano Calabro. @Merijn weet jij meer dan anderen?

Als Palmi (under construction) dan open is, ligt Sicilië weer wat dichterbij. Hoewel ... ze er nog steeds niet in slagen de Straat van Messina van een brug te voorzien... kun je wel de veerboot vanaf Reggio Calabria nemen. Wij waren vorig jaar nog met de veerboot vanaf Civitavecchia overgestoken, maar dat was een reis van 14 uur a raison de duizend euro's en nog wat. Sicilië beter bekijken staat wel op ons lijstje. Toch vind ik het zelf tot voorbij Napels wel zo'n beetje mooi geweest voor een tweedaagse rit.

Morano Calabro is vandaag open gegaan, staat pas sinds vanavond op de Tesla site.
2 stalls overigens maar, zou wel eens een tijdelijk kunnen zijn om het gat naar Palmi RC te overbruggen.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Keezje
Ik krijg in Pisa bij Enel laadpalen de boodschap:
Liberare la presa
En de kabel wordt vrijgegeven.
Enig idee hoe ik laden kan?
Soms moet je elke volgorde van handeling proberen. De juiste Is, denk ik, eerst kabel in de auto, dan kaart swipen, dan pas laadpaal aansluiten. Kan ook zijn eerst swipen, dan paal, dan auto. De derde moet je zelf maar verzinnen, te warm om te typen, en hij Is waarschijnlijk fout :D

Edit: ah, sorry, app natuurlijk. Principe blijft hetzelfde: eerst paal activeren, dan pas stekker in de paal.