Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Intussen hoop ik iets te vinden nabij Scala (Amalfi). Het Belmond heeft een DeC maar daar moet je mede blijkens antwoord op een beleefd mailtje toch op z'n minst komen eten en dat zie ik minder zitten met de hele club, bij een vijfsterren hotel en een menu zonder prijzen... Salerno heeft de dichtstbijzijnde publieke lader, op zo'n 30 km via een slingerweg.... Iemand een tip?
 
Intussen hoop ik iets te vinden nabij Scala (Amalfi). Het Belmond heeft een DeC maar daar moet je mede blijkens antwoord op een beleefd mailtje toch op z'n minst komen eten en dat zie ik minder zitten met de hele club, bij een vijfsterren hotel en een menu zonder prijzen... Salerno heeft de dichtstbijzijnde publieke lader, op zo'n 30 km via een slingerweg.... Iemand een tip?

Van Hotel Margherita Praiano | Amalfi Coast romantic holiday ideas in Praiano kregen we antwoord dat ze zelf een electrische auto hadden en we dus konden opladen (geen details verder gevraagd).
Zelf gaan we naar iets verder naar het westen: Hotel residence near Sorrento - Gocce Di Capri , daar kunnen we aan een rode of blauwe stekker.
 
  • Helpful
Reactions: Keezje
Sono utilizzabili gratuitamente con carta regionale dei servizi e con tessera RFID da richiedere ufficio informazione.
Via plugshare had ik inderdaad een en ander gevonden, maar waar vind ik of ik welk abonnement nodig heb en of de prijs geen verassing is?
Volgens mij staat er bij de info op Colonnina elettrica a Varese (VA), Viale Belforte - Colonnine Elettriche dat je bij de infobalie, dat zal dus bij de IPER zijn, een kaart kunt vragen. Maar ik zou zeker proberen vooraf te contacteren.
 
Net terug van onze reis uit Italië. Geen enkele problemen gehad!! Superchargers (wij hebben opgeladen bij Arezzo, Forte dei Marmi, Modena, Varreze, Cavaglià en Carpiano) zijn goed, voldoende laadplekken en laden met gem. 400 km/u.
Publieke laadplekken zijn er weinig. Via Enel kun je een app downloaden waarmee je bij hun palen (gratis t/m 31 december 2017) kunt opladen. Werkt goed (50 km/u in Genua). Bij Ikea heb ik gratis geladen met de Family-card. Kwam er later achter dat dat ook via de app van Enel kon. Laden bij een hotel lukte me een keer (gewoon vragen).

De Italianen bewonderden mijn model X (vooral als de vleugeldeuren opengaan). Het was fantastisch cruisen, ook op de smalle bergweggetjes (o.a. bij Tinque Terre). Misschien is de Tesla groot en breed, toch manoeuvreert hij fantastisch.
Vertrouw niet blindelings op de navigatie. Ik was blij dat ik met mijn mobiel Google Maps af en toe kon raadplegen.

De reis van meer dan 3.500 km had een verbruik van mijn X60D van 215 Wh, waarbij ik in Italië 110 km reed en 130 km waar het mocht (en in Duitsland soms boven de 210 km).
 
Dat verbruik haal ik met mijn S lang niet. Ik denk volgend jaar wellicht over te stappen naar een X, vooral voor de kinderen. Ik reken op een vebruik van ca, 270wh gemiddeld. Ik hoop dat er tegen die tijd een 120D uit is zodat mijn range gelijk blijft tov de S.
 
Tip : Voor onze vakantie in Italië hebben we net boven Milaan, in Turate, een hotel geboekt.

Ze hebben ook een oplaadstation voor de Tesla (Type 2) . Receptie reageert heel snel op vragen. Op de vraag welke type plug ik kon gebruiken stuurde ze een foto van de laadpaal

Dat is ook een optie. Net gelogeerd in het Ibis Styles hotel bij de SuC Milaan: kost geen drol, nette kamers, 2p incl redelijk ontbijt voor € 70. Maar ligt dan wel in een troosteloos industriegebied (you can't win them all)
 
Schermafbeelding 2017-06-07 om 21.44.10.png
Schermafbeelding 2017-06-07 om 21.54.14.png
] Dat is helder dus -;)

Wel leuk dat het nu gratis is - iets waarvoor je tot nu toe de afgelopen jaren gewoon betaalde. Jammer dat het tot einde juli is - wij gaan augustus die kant op -;) Of einde jaar -;)
Overigens - iemand al gezien wat "per minuut" betekent ? ga je ook betalen voor aangesloten-zijn-onder-laden ? Veel van die paaltjes zijn 22kW - jammer dat er geen dubbele laders meer zijn dus.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FrankNL
Ik zie in de e-go Ricarica app dat mijn waarschuwingen aan de adressen van vooraanstaande burgers van Taormina (Sicilië) vorig jaar ("u gaat de toeristenboot missen zonder laadpalen") hebben geholpen: maar liefst 13 openbare laadpunten gerealiseerd. :cool:

(Ik zie ze in de webpages van Enel nog niet terug... en ook niet op Plugshare e.a.).
 
  • Like
Reactions: Jkr85 and HWS