Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Used Tesla delivery

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb onlangs bij Tesla een used Model S besteld. Op zich al een bijzonder proces om mee te maken. Ik heb eerder gebruikte auto's aangeschaft en dan ben je natuurlijk gewend dat je naar een dealer gaat en de auto van alle kanten bekijkt en onderzoekt om te kijken of de waarde overeenstemt met de staat van het voertuig.

Bij Tesla werkt dat (zoals zoveel dingen :)) anders. Ik kan natuurlijk in elk SEC een model S komen bekijken werd mij verteld, maar niet dit specifieke voertuig. Ik moet erop vertrouwen dat Tesla de auto 'refurbished' en in een goede staat aan mij aflevert .... Best wel spannend, een tweedehands auto voor een dergelijk hoog bedrag online kopen zonder hem eerst gezien te hebben...

Ik kon op dit forum eigenlijk geen thread vinden over dit proces en dacht dat het misschien goed was om dit te starten zodat mensen die dit doorlopen hebben info kunnen delen voor mensen die overwegen dit te gaan doen. Zaken waar ik bijvoorbeeld wel nieuwsgierig naar ben is:

- Zijn er mensen die nog zaken hebben (kunnen) laten aanpassen aan een used Tesla voor aflevering?
- Hoe lang zat er tussen bestelling en levering (ik wacht nu ruim drie weken en lees berichten over 4 a 5 weken wachttijd momenteel)?
- Hoe was de communicatie (het valt mij op dat ik volgens mij op een maillinglist die me elke week een mailtje stuurt met instructies en linkjes naar de online accountpagina. In de mails wordt gesuggereerd dat er een leverdatum zou staan, maar volgens mij is dat alleen bedoeld voor nieuwe-auto-bestellers)?
- Hoe was de kwaliteit van de afgeleverde tweedehands Tesla's? Worden ze helemaal opgeknapt of moet je wel wat 'wear and tear' accepteren?
- Hoe ging de aflevering? Kon je alles goed controleren? Moest dat ook? Zijn er nog tips om rekening mee te houden bij een tweedehands aflevering die niet op de bekende checklist staan?

Als er mensen willen reageren dan graag, en als er nog andere vragen zijn vul dan gerust aan!
 
mijn 2e Tesla MS (P85+) was een Used via Tesla. Ben in Rdam wel bij 1 wezen kijken die me op het 1e oog wel mooi leek. Daar ook een al auto bekeken die klaar was gemaakt voor aflevering. Daardoor gezien dat ze echt als nieuw, uh.. beter als nieuw worden afgeleverd. Uiteindelijke een andere gekocht, die ik dus niet vooraf heb gezien.

- geen aanpassingen laten doen
- communicatie was ruk. Echt heel matig, steeds ander verhaal, wil je weten wat de status is moet je er zelf achteraan blijven zitten
- duurde 5,5 week.
-velgen, lak en leer was in prima nieuwstaat. Nieuwe banden.
-aflevering is normaal in Tilburg waar je dus de standaard aflevering krijgt met alle uitleg. Aangezien ik geen uitleg wilde de auto bij wijze van uitzondering in Rdam op mogen halen.

Ik heb het idee dat de Used Tesla in betere staat wordt afgeleverd als een nieuwe. De fouten en issues zijn er nl al uitgehaald.
 
  • Like
Reactions: IndustryofCool
mijn 2e Tesla MS (P85+) was een Used via Tesla. Ben in Rdam wel bij 1 wezen kijken die me op het 1e oog wel mooi leek. Daar ook een al auto bekeken die klaar was gemaakt voor aflevering. Daardoor gezien dat ze echt als nieuw, uh.. beter als nieuw worden afgeleverd. Uiteindelijke een andere gekocht, die ik dus niet vooraf heb gezien.

- geen aanpassingen laten doen
- communicatie was ruk. Echt heel matig, steeds ander verhaal, wil je weten wat de status is moet je er zelf achteraan blijven zitten
- duurde 5,5 week.
-velgen, lak en leer was in prima nieuwstaat. Nieuwe banden.
-aflevering is normaal in Tilburg waar je dus de standaard aflevering krijgt met alle uitleg. Aangezien ik geen uitleg wilde de auto bij wijze van uitzondering in Rdam op mogen halen.

Ik heb het idee dat de Used Tesla in betere staat wordt afgeleverd als een nieuwe. De fouten en issues zijn er nl al uitgehaald.
Je hoeft je echt over maar twee zaken echt te bekommeren. Of de velgen/banden schadevrij zijn en of er geen lakdefecten zijn. Als je weggereden bent en je ziet thuis problemen aan de velgen en/of de lak, jammer dan.
De rest wordt gegarandeerd door Tesla onder garantie opgelost.
 
Dat zou wel mooi zijn :) Is het in NL dan anders dan in Amerika? Ik vond dit filmpje van iemand die in Amerika een Used Model S heeft gekocht en daar zat toch wel in het interieur her en der nog wat schade (kijk bijvoorbeeld vanaf 5:20):


Ergens wel akkoord... .
Je koopt dan ook een 'tweedehandse' auto, bij elke tweedehandse wagen is wel iets dat mankeert, het is trouwens reeds een ( langere ) tijd gebruikt geweest. De stelregel was vroeger bij de fossiele wagens, dat een auto van 4 jaar oud ongeveer 50% kostte van de nieuwprijs... .
Je mag dan natuurlijk niet eisen dat ie er evengoed uitziet dan dat ie nieuw geleverd werd.
Als Tesla zijn 'overnames' weer in showroomstaat zet zal de vraagprijs dan ook navenant hoog zijn lijkt me... .
 
Ergens wel akkoord... .
Je koopt dan ook een 'tweedehandse' auto, bij elke tweedehandse wagen is wel iets dat mankeert, het is trouwens reeds een ( langere ) tijd gebruikt geweest.

Ik snap ook volledig dat de auto niet in nieuwstaat is, daar heb ik geen problemen mee, daarvoor betaal ik ook inderdaad een flink bedrag minder dan de nieuwprijs.

Het lastige is alleen dat ik de auto niet vooraf kan zien en dus kan beoordelen of de staat van de auto voor mij overeenkomt met de gevraagde prijs. Op de website staan meerdere auto's voor verschillende prijzen en waarschijnlijk ook met verschillende mates van slijtage. Foto's van de auto zie je niet, alleen de nieuwfoto's dus dat zegt niets. Als ik de auto wil kopen moet ik eerst 4000 euro (non refundable) overmaken en daarna voor het afhalen het restantbedrag dus terug kan ik niet meer....
 
Ik snap ook volledig dat de auto niet in nieuwstaat is, daar heb ik geen problemen mee, daarvoor betaal ik ook inderdaad een flink bedrag minder dan de nieuwprijs.

Het lastige is alleen dat ik de auto niet vooraf kan zien en dus kan beoordelen of de staat van de auto voor mij overeenkomt met de gevraagde prijs. Op de website staan meerdere auto's voor verschillende prijzen en waarschijnlijk ook met verschillende mates van slijtage. Foto's van de auto zie je niet, alleen de nieuwfoto's dus dat zegt niets. Als ik de auto wil kopen moet ik eerst 4000 euro (non refundable) overmaken en daarna voor het afhalen het restantbedrag dus terug kan ik niet meer....
In vestiging Rotterdam staan een hoop gebruikte S-en op de tweede verdieping in de showroom. Daar kun je ze wel bekijken en er zelfs een proefrit mee maken. Mijn MC Red heeft er een half jaar gestaan.........
 
In vestiging Rotterdam staan een hoop gebruikte S-en op de tweede verdieping in de showroom. Daar kun je ze wel bekijken en er zelfs een proefrit mee maken. Mijn MC Red heeft er een half jaar gestaan.........

Ik heb met Tesla gebeld natuurlijk en gevraagd of ik langs kon komen, maar er werd gezegd dat dat niet mogelijk was en dat als ik de model S wilde zien dat ze dan een afspraak bij een SeC konden maken zodat ik daar een proefrit kon maken met een model S (maar niet het specifieke model wat te koop stond). Ik heb toen ook nog gevraagd naar het specifieke voorbeeld wat ik ook in dat filmpje vond van de slijtage in de bekleding die slijt door in en uitstappen (collega heeft ook een S en hetzelfde probleem). Toen werd gezegd dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken en dat dat soort zaken in een 'refurbishment' opgelost zouden worden.....
 
Ik begrijp je niet. Je wilt aan de ene kant geen 4K aftikken als aanbetaling voor een auto die je nog nooit live gezien hebt.
Dan schets ik je de mogelijkheid om in Rotterdam een live keuze te kunnen maken (ja die showroom is er voor potentiele klanten!) en dan vervolgens buig je alsnog voor een standaard antwoord van Tesla. Stap in je ICE, rij naar de Driemansteeg in Rotterdam en zoek je auto uit. Simpel.
 
Ik begrijp je niet. Je wilt aan de ene kant geen 4K aftikken als aanbetaling voor een auto die je nog nooit live gezien hebt.
Dan schets ik je de mogelijkheid om in Rotterdam een live keuze te kunnen maken (ja die showroom is er voor potentiele klanten!) en dan vervolgens buig je alsnog voor een standaard antwoord van Tesla. Stap in je ICE, rij naar de Driemansteeg in Rotterdam en zoek je auto uit. Simpel.
Daar staan natuurlijk niet alle Used auto's, maar je krijgt er wel een goed beeld hoe een auto er uit ziet bij aflevering.