Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Als er staat bij mij "meegeleverd pakket". Houdt dat in dat iemand er voor betaald? Ik heb namelijk geen pakket afgesloten, maar misschien de leasemaatschappij zelf wel?
 

Attachments

  • 20200528_215508.jpg
    20200528_215508.jpg
    720.5 KB · Views: 104
Misschien is het antwoord al gegeven. Ik heb een zakelijk mobiel abonnement bij Vodafone en heb recht op 15 GB data. Kan iemand van jullie inschatten of dat bij normaal dagelijks gebruik voldoende is?
Ik zit niet dagelijks op karaoke. Luister wel veel Spotify.
Ik bemerkte dat ik via de hotspot via de smartphone wel Spotify werkend kreeg maar niet de live verkeersinformatie. Dus wel een dataverbinding maar niet die ondersteuning. De meerwaarde van de hotspot (naast het steeds opnieuw inloggen) wordt dan al wat beperkter.
 
Misschien is het antwoord al gegeven. Ik heb een zakelijk mobiel abonnement bij Vodafone en heb recht op 15 GB data. Kan iemand van jullie inschatten of dat bij normaal dagelijks gebruik voldoende is?
Ik zit niet dagelijks op karaoke. Luister wel veel Spotify.
Ik bemerkte dat ik via de hotspot via de smartphone wel Spotify werkend kreeg maar niet de live verkeersinformatie. Dus wel een dataverbinding maar niet die ondersteuning. De meerwaarde van de hotspot (naast het steeds opnieuw inloggen) wordt dan al wat beperkter.

Ik heb zelf 200 GB, maar het zou geen seconde in mij opkomen om het niet af te sluiten. Met name vanwege de live verkeersinformatie. Die blijf je missen. En natuurlijk kan je die ook zien via google maps op de iPhone, maar daarmee maak je de auto gewoon een stuk minder praktisch.

En, wellicht nog belangrijker: het bedienen op afstand werkt ook niet meer! Dus je verliest b.v. koelen/verwarmen voordat je vertrekt. En nog wat andere zaken.

Spotify kun je vanaf je telefoon gebruiken en je kan je persoonlijke account gebruiken in de auto mbo hotspot. Maar ja, steeds weer verbinden...

We hebben het hier over 120 euro op jaarbasis. Daar zou ik al die functionaliteit nimmer voor opgeven.
 
Ik heb zelf 200 GB, maar het zou geen seconde in mij opkomen om het niet af te sluiten. Met name vanwege de live verkeersinformatie. Die blijf je missen. En natuurlijk kan je die ook zien via google maps op de iPhone, maar daarmee maak je de auto gewoon een stuk minder praktisch.

En, wellicht nog belangrijker: het bedienen op afstand werkt ook niet meer! Dus je verliest b.v. koelen/verwarmen voordat je vertrekt. En nog wat andere zaken.

Spotify kun je vanaf je telefoon gebruiken en je kan je persoonlijke account gebruiken in de auto mbo hotspot. Maar ja, steeds weer verbinden...

We hebben het hier over 120 euro op jaarbasis. Daar zou ik al die functionaliteit nimmer voor opgeven.
Jij hebt een Model 3 toch? In mijn S100D doet live traffic het namelijk wel. Ik heb nu Standard connectiviteit en daardoor werkt alleen Spotify niet.

Als ik op "i" druk staat er bij mij:

Standaard connectiviteit bestaat uit basiskaarten en -navigatie, route op basis van verkeer, muziek en media via Buetooth. De functions videostreaming, Karaoke, muziekstreaming en internetbrowser zijn beschikbaar bij verbinding met wifi

Ik heb nu alleen geen Spotify. Dat doe ik dan wel via de telefoon. Hoewel ik nog steeds Premium Connectiviteit zou moeten hebben. Maar dat vecht ik op de achtergrond wel uit.

Lijkt er een verschil te zitten tussen S/X en 3?
 
En, wellicht nog belangrijker: het bedienen op afstand werkt ook niet meer! Dus je verliest b.v. koelen/verwarmen voordat je vertrekt. En nog wat andere zaken.

Dit is niet waar hoor. Bediening van de auto via de app blijft gewoon met standaard connectiviteit functioneren. Dit had mijn auto in het begin al omdat ik een SR+ heb. Na een tijd heb ik extra functionaliteit gekregen in een proef die nu weer weg is.
 
Sorry dat ik niet het hele draadje heb doorgelezen, maar zijn er mensen bij wie de connectiviteit al ruim voor het jaar zijn stopgezet? Ik heb mijn auto in september gekregen en 22 mei is de premium connectivity beeindigd. Ik vind het wat aan de vroege kant...
 
Jij hebt een Model 3 toch? In mijn S100D doet live traffic het namelijk wel. Ik heb nu Standard connectiviteit en daardoor werkt alleen Spotify niet.

Als ik op "i" druk staat er bij mij:



Ik heb nu alleen geen Spotify. Dat doe ik dan wel via de telefoon. Hoewel ik nog steeds Premium Connectiviteit zou moeten hebben. Maar dat vecht ik op de achtergrond wel uit.

Lijkt er een verschil te zitten tussen S/X en 3?

S en 3. Maar ik heb alleen op de 3 even zonder gezeten.
 
  • Informative
Reactions: widodh
Sorry dat ik niet het hele draadje heb doorgelezen, maar zijn er mensen bij wie de connectiviteit al ruim voor het jaar zijn stopgezet? Ik heb mijn auto in september gekregen en 22 mei is de premium connectivity beeindigd. Ik vind het wat aan de vroege kant...

Volgens mij is het erg willekeurig gegaan bij Tesla. Ik heb het geluk gehad dat ik bijna 15 maanden de premium connectivity had. Vanaf eind maart 2019 toen ik mijn Model 3 ophaalde tot eind mei 2020. Dus 3 maanden langer dan de bedoeling was van Tesla.
 
Sorry dat ik niet het hele draadje heb doorgelezen, maar zijn er mensen bij wie de connectiviteit al ruim voor het jaar zijn stopgezet? Ik heb mijn auto in september gekregen en 22 mei is de premium connectivity beeindigd. Ik vind het wat aan de vroege kant...
Hier ook in september geleverd en in mei moeten verlengen maar wij hadden geen recht op een jaar met onze SR+.
Ik lig niet wakker van dat tientje, bij andere merken moet je er ook voor betalen dus waarom dan niet bij Tesla.