Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla service kapotte PTC Heater verbazingwekkend..

This site may earn commission on affiliate links.
Wij (en nog vele andere Tesla model 3 eigenaren) zijn voor een storing al 10 weken (vanaf 11-4) aan het wachten op een PTC Heater. Via de app was al 3x een nieuwe datum gepland die op de dag zelf (door ons eigen telefoontje kwamen we erachter) weer eens door Tesla doodleuk geannuleerd werd. Het onderdeel was nog niet geleverd. Na zelf een rondje bellen bleek dat bij een garage in Goes deze originele PTC Heater vanuit Tesla wel op 16-5 geleverd was. Wij haalden onmiddellijk het onderdeel op en brachten deze naar Eindhoven. Daar reageerde ze één dag later -niet dat de auto klaar was- maar dat het onderdeel er niet ingezet werd. Bij de vraag ‘Waarom niet?’ was het antwoord ‘Het onderdeel is niet rechtstreeks aan ons afgeleverd’. Tientallen eigenaren zijn met smart op het onderdeel aan het wachten, maar zonder blikken of blozen ging het onderdeel ongebruikt weer retour… wij konden het niet geloven… wij lazen op dit forum al veel over de slechte service van Tesla en dan maak je het zelf mee.. vol verbazing…

Foto met het originele Tesla Eindhoven onderdeel voor de deur bij Tesla:
 
Last edited:
Grappig, zelf onderdelen meebrengen en dan denken dat een merkgarage ze monteert.

natuurlijk is het wachten waardeloos, maar onderdelen zijn echt overal schaars, en dit lukt je nergens.
Als je dit zou willen doen, moet je een universele garage zo gek zien te krijgen, maar die verdienen juist vrij veel op de onderdelen die ze zelf nkopen, dus ook daar zal het lastiger zijn.
Ze kunnen natuurlijk ook geen enkele garantie geven op een onbekend onderdeel wat jij ergens anders hebt gevonden, omdat je geen idee hebt waar het vandaan komt, of het origineel is en of het niet gebruikt is.
 
PTC vervangen is inderdaad niet zo ingewikkeld maar als de fuse ook kapot is en je wil die gaan vervangen zou ik dat toch alleen aanraden als je weet waar je mee bezig bent.

Ik snap de reactie van Tesla wel, wat als de diagnose verkeerd gesteld is? Wat als de geleverde PTC kapot is, wie betaald de verloren arbeid?

Blijft natuurlijk gewoon een feit dat ze ook hadden kunnen zeggen:

'Mevrouw we willen u graag helpen uw zelf aangeleverde onderdeel te monteren maar het is wel op uw eigen risico.'

Dan had ze zelf de keuze kunnen maken of ze dat wel of niet wil accepteren maar het is jammer dat ze bij Tesla zich niet zo willen opstellen.
 
Ik denk dat het punt dat TS wil maken het feit is dat zij als particulier zelf het onderdeel vrijwel onmiddellijk kan verkrijgen en Tesla zelf niet. Ik heb nog stukken laten monteren bij een erkende BMW garage en die deden dit zonder morren maar vanzelfsprekend is het niet.
Ik zit zelf te wachten op nieuwe draagarmen die in bestelling zijn terwijl ik ze zelf ook op 24u geleverd kan krijgen. Gezien mijn garantie in september verloopt zit ik te twijfelen om ze zelf te kopen en te laten monteren bij mijn garagist die het onderhoud van mijn BMW doet.
Gisteren had ik een afspraak met een makelaar die mij buiten stond op te wachten. Hij kwam mij tegemoet om te zeggen dat er iets mis is want dat er serieus gekraak en gepiep vanonder mijn auto komt😅. Om je dood te schamen als je dan moet vertellen dat dit een veelvoorkomende issue is.
 
Grappig, zelf onderdelen meebrengen en dan denken dat een merkgarage ze monteert.

natuurlijk is het wachten waardeloos, maar onderdelen zijn echt overal schaars, en dit lukt je nergens.
Als je dit zou willen doen, moet je een universele garage zo gek zien te krijgen, maar die verdienen juist vrij veel op de onderdelen die ze zelf nkopen, dus ook daar zal het lastiger zijn.
Ze kunnen natuurlijk ook geen enkele garantie geven op een onbekend onderdeel wat jij ergens anders hebt gevonden, omdat je geen idee hebt waar het vandaan komt, of het origineel is en of het niet gebruikt is.
Zoals in het bericht vermeld staat. Het is het originele onderdeel die ook komt van Tesla. Dit staat ook op de doos en de vrachtbrief. Ook vervelend voor de monteurs dat ze deze niet mogen plaatsen en ook niet kunnen communiceren wanneer wel. Doordat we zelf met het onderdeel aan kwamen hebben ze wel direct besloten om de tussen oplossing te bieden; de tijdelijke reparatie, zodat we weer konden rijden. Nu de vraag hoelang het gaat duren wanneer we bericht krijgen wanneer het onderdeel binnen is en geplaatst gaat worden... 15 weken verder...
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Ik denk dat het punt dat TS wil maken het feit is dat zij als particulier zelf het onderdeel vrijwel onmiddellijk kan verkrijgen en Tesla zelf niet. Ik heb nog stukken laten monteren bij een erkende BMW garage en die deden dit zonder morren maar vanzelfsprekend is het niet.
Ik zit zelf te wachten op nieuwe draagarmen die in bestelling zijn terwijl ik ze zelf ook op 24u geleverd kan krijgen. Gezien mijn garantie in september verloopt zit ik te twijfelen om ze zelf te kopen en te laten monteren bij mijn garagist die het onderhoud van mijn BMW doet.
Gisteren had ik een afspraak met een makelaar die mij buiten stond op te wachten. Hij kwam mij tegemoet om te zeggen dat er iets mis is want dat er serieus gekraak en gepiep vanonder mijn auto komt😅. Om je dood te schamen als je dan moet vertellen dat dit een veelvoorkomende issue is.
Je begrijpt het helemaal Hayden. Waarschijnlijk krijgen ze het onderdeel wel binnen, maar staan er zoveel te wachten en gaan misschien wel de dealers voor? Ik ben benieuwd of in de winter de kachel gemaakt is.... Voor jou succes met de draagarmen!
 
  • Like
Reactions: Hayden