Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, de overheid moet er weer anders mee leren omgaan. Tenminste, ik geloof nog altijd dat de overheid er is om de burger te dienen en dat de burger de overheid moet kunnen controleren. Dat de overheid in bepaalde mate ook de burger kan controleren, natuurlijk. Maar daar zijn we inmiddels echt enorm in doorgeslagen.
Ben helemaal eens met het uitgangspunt al denk ik steeds meer dat de overheid het toch anders ziet. Niet alleen de auto is een (heilige) melkkoe.

Edit: proof of the pudding:
 
als auto's dit soort euevels gaan vertonen (op hol slaan) zonder dat chauffeur daar iets aan kan doen, dan ziet het er slecht uit voor de mensheid ......
dan zijn we binnenkort overgeleverd aan de sentimentele "oude" auto;s die niets zelf kunnen, geen automaat hebben en geen software hebben etc etc , dat is de enige manier waar je dan kan zeggen dat dit de schuld is van diegene achter het stuur
 
Dit is gewoon in paniek het gaspedaal helemaal indrukken terwijl ze denkt het rempedaal te bedienen. Dit gebeurt ook bij andere auto's alleen een Tesla rijd er helaas snel vandoor als je dit doet.

Er zijn echt al heel veel meldingen van geweest en toch was er altijd iemand die 100% het gaspedaal aan het indrukken was: Tesla drivers are again claiming cars accelerate by themselves

Daarnaast, stel een auto gaat er ineens vandoor zijn de remmen altijd in staat de auto tot stilstand te krijgen. Dat is namelijk een vereiste. De remmen winnen altijd van het eventuele motorvermogen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1 and RobsEV
In de VS gebeurt het 47 keer per dag dat iemand met een automaat een ongeluk veroorzaakt door "pedal misapplication". Geen idee wat de cijfers in NL zijn, maar ook hier wordt met enige regelmaat een winkelpui, een plantsoen of erger geramd doordat iemand het verkeerde pedaal intrapt. Meestal komt dat amper in het lokale suffertje en niemand kijkt er van op. Behalve als het een Tesla betreft, dan gaat het zo via de socials de hele wereld over.

Maar goed, nu vertel ik hier niks nieuws toch?
 
  • Like
Reactions: NielsA and mnno
In de VS gebeurt het 47 keer per dag dat iemand met een automaat een ongeluk veroorzaakt door "pedal misapplication". Geen idee wat de cijfers in NL zijn, maar ook hier wordt met enige regelmaat een winkelpui, een plantsoen of erger geramd doordat iemand het verkeerde pedaal intrapt. Meestal komt dat amper in het lokale suffertje en niemand kijkt er van op. Behalve als het een Tesla betreft, dan gaat het zo via de socials de hele wereld over.

Maar goed, nu vertel ik hier niks nieuws toch?
Nee, wij weten dit allemaal wel :)
 
Mijn vrouw reed zo ooit door een muur op een parking. Verkeerde pedaal geval.
Aan de MS was bijna niets te zien.


IMG_5397 Copy.jpeg
IMG_5394_Original.jpeg