Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
kan iemand mij dit uitleggen? Ik snap de link met Tesla niet maar soit….

 
kan iemand mij dit uitleggen? Ik snap de link met Tesla niet maar soit….


Dat zet de onrechtvaardigheid in de verf. Alleenstaande vs dikke Tesla-rijder. Ik zag dit soort titels al lang aankomen en snap die zienswijze overigens ook wel wat.
 
kan iemand mij dit uitleggen? Ik snap de link met Tesla niet maar soit….

De link is dat eigenaars van Tesla's nu veel betalen, en eens ze een slimme laadpaal hebben ze hun laden kunnen spreiden en dus door het capaciteitstarief minder moeten betalen omdat ze met hun slimme laadpaal minder pieken gaan veroorzaken.

Alleenstaanden verbruiken nu al weinig stroom, maar relatief gezien zal voor hun de factuur hoger worden omdat wanneer ze stroom verbruiken, het altijd pieken zullen zijn in vergelijking met hun normale verbruik.

Wat betekent dat in de praktijk? Waar Tesla-eigenaars misschien nu 4x meer moeten betalen voor hun elektriciteit, zal dat binnenkort 3,5x zijn tov een alleenstaande.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
kan iemand mij dit uitleggen? Ik snap de link met Tesla niet maar soit….

Het heeft nog lang geduurd....:rolleyes:
 
Sterk nummer van Tesla😃
Hetgeen er niet in dit artikel staat is de vergelijking tussen ID3 en Porsche Taycan.
Enerzijds bevestigd dit mijn subjectieve indruk dat er in mijn buurt nogal veel Taycan’s rondrijden in vergelijking met andere EVs, anderzijds stel ik me de vraag hoe het komt dat zoveel mensen zich zo een peperdure auto kunnen permitteren😯
Fiscal engineering à la Belge ?
 
  • Like
Reactions: job-lek
kan iemand mij dit uitleggen? Ik snap de link met Tesla niet maar soit….

Ik begrijp eruit dat je je scheiding kan compenseren door voor jezelf een Tesla te kopen…
Voor een gedeelte tenminste😊
 
  • Funny
Reactions: JanG007
hoe het komt dat zoveel mensen zich zo een peperdure auto kunnen permitteren😯
Fiscal engineering à la Belge ?
Zelfstandigen worden uit hun Cayenne en Range Rover gepest, en als je dan toch Porsche wil blijven rijden blijft er weinig over.

Hoe die dingen betaald worden? Eenvoudig, financiële renting, net zoals de Audi E-tron. Men legt een hoge restwaarde vast bij het begin van de looptijd want Porsche, en betaalt dan braaf netjes elke maand een huurprijs waarvan men de BTW kan terugvorderen.

Zeg dat je wat voor 120K bijeen klikt in de configurator voor een 4S in een kekke kleur, andere velgen en bicolor lederen interieur. Met 40% restwaarde moet je al 48K niet betalen, en heb je dus enkel 72K af te lossen. Dat gedeeld door 48 maanden is 1,5K. En dat is voor vele zelfstandigen goedkoper dan vroeger, toen ze van die 1,5K maar 70% ofzo konden aftrekken en nu 100% aftrekbaar is, met goedkopere elektriciteit in vergelijking met hun benzineverslaving vroeger.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: SpaceWagon and Epyx
En diezelfde redenering zou niet opgaan voor een Tesla?
Half. Toen ik voor mijn financiering ging, werd enkel een lage restwaarde geaccepteerd met afkoopverplichting. Dat maakt dat een Model 3 Performance van 70K een restwaarde van 11K zou hebben na 48 maanden, en bijgevolg een maandelijkse huurprijs van €1230.

Je gaf in het verleden zelf aan dat je e-tron goedkoper in de lease zat dan een Model 3, en dat is puur omdat bij de e-tron het de leasemaatschappij is die het risico op zich neemt door een hogere restwaarde te accepteren. Maar achter de schermen zal Audi zich ook wel garant hebben gesteld dat ze die restwaarde zullen nakomen.

Leasemaatschappijen en OEM's, het is altijd wat gefoefel met kortingen en overnameprijzen.
 
Half. Toen ik voor mijn financiering ging, werd enkel een lage restwaarde geaccepteerd met afkoopverplichting. Dat maakt dat een Model 3 Performance van 70K een restwaarde van 11K zou hebben na 48 maanden, en bijgevolg een maandelijkse huurprijs van €1230.

Je gaf in het verleden zelf aan dat je e-tron goedkoper in de lease zat dan een Model 3, en dat is puur omdat bij de e-tron het de leasemaatschappij is die het risico op zich neemt door een hogere restwaarde te accepteren. Maar achter de schermen zal Audi zich ook wel garant hebben gesteld dat ze die restwaarde zullen nakomen.

Leasemaatschappijen en OEM's, het is altijd wat gefoefel met kortingen en overnameprijzen.
Dat kan ik volledig beamen, mijn vrouw kan wagens (EV+PHEV) tot net geen 100k in haar leasebuget kiezen, voor Tesla kan ze tot een M3 LR gaan.....volgens mij doen de oems hun broek serieus af bij de LM.
 
Goedkoper dan een M3 niet. Maar wel beduidend goedkoper dan MS laat staan MX. Vergelijkbaar met M3 was het en dan vond en vind ik de e-tron 55 voor ons gezin de betere keuze.
Tesla lijkt de overtuiging te hebben alles in eigen hand te houden. Dat kan een tijd goed gaan maar samenwerking tussen partijen is wat een geheel succesvol maakt. Iemand die iedere andere een deel van de koek misgunt, maakt ook iedere andere tot tegenstander. Dan moet je ook niet klagen dat je uit die hoek weinig steun krijgt.
 
  • Like
Reactions: horta
Goedkoper dan een M3 niet. Maar wel beduidend goedkoper dan MS laat staan MX. Vergelijkbaar met M3 was het en dan vond en vind ik de e-tron 55 voor ons gezin de betere keuze.
Tesla lijkt de overtuiging te hebben alles in eigen hand te houden. Dat kan een tijd goed gaan maar samenwerking tussen partijen is wat een geheel succesvol maakt. Iemand die iedere andere een deel van de koek misgunt, maakt ook iedere andere tot tegenstander. Dan moet je ook niet klagen dat je uit die hoek weinig steun krijgt.
Dat kan dan wel kloppen maar moet je mij toch eens vertellen hoe Audi een E-tron 55 vergelijkbaar kan/kon aanbieden in de lease dan een M3? De marge erop is/was waarschijnlijk onbestaande en daarboven op moet je dan nog eens je broek afdoen om een derde partij een deel van de koek te gunnen om hem vervolgens aan te bieden aan een vergelijkbare prijs als de M3. Dat doe je volgens mij enkel door ergens in de keten verlies te pakken en kan je enkel als je het nodige geld ervoor hebt. Leuk voor de consument misschien maar VW is geen liefdadigheidsinstelling
 
Dat kan dan wel kloppen maar moet je mij toch eens vertellen hoe Audi een E-tron 55 vergelijkbaar kan/kon aanbieden in de lease dan een M3? De marge erop is/was waarschijnlijk onbestaande en daarboven op moet je dan nog eens je broek afdoen om een derde partij een deel van de koek te gunnen om hem vervolgens aan te bieden aan een vergelijkbare prijs als de M3. Dat doe je volgens mij enkel door ergens in de keten verlies te pakken en kan je enkel als je het nodige geld ervoor hebt. Leuk voor de consument misschien maar VW is geen liefdadigheidsinstelling
Maar misschien is die liefdadigheid minder kostbaar dan de co2 boete.
 
Ik snap het hele 'probleem' niet hoor. Bij zo goed als alle merken buiten Tesla is de catalogusprijs stukken hoger dan wat je er in de garage voor betaald. Gelijkaardig verhaal bij lease. De catalogusprijs van een Audi met die van een Tesla vergelijken heeft dan ook niet veel zin.

Daarnaast zijn de CO2-normen er om constructeurs te duwen naar elektrische wagens. Als dat Audi duwt naar het lagere/geen marges op EV's en hogere marges op hun benzinewagens is dat toch exact de bedoeling?

En als Audi een hoge restwaarde toekent is dat toch ook prima? Ofwel zijn er overtuigd van hun eigen wagens ofwel pushen ze hun EV's. Als Tesla lagere restwaardes hanteert...
 
  • Like
Reactions: horta