Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in het brabants dagblad:
ImageUploadedByTapatalk1390472717.055558.jpg
ImageUploadedByTapatalk1390472728.504268.jpg
 
Heeft iemand die lezersreactie gelezen op dit artikel, die in de Humo van deze week verschenen is?
Precies van iemand met een serieuze Tesla-fobie, zo te lezen...

ik heb het net gelezen. Hij kan er waarschijnlijk geen kopen en zoekt dan maar reden om hem niet goed te vinden.:wink:
Van mij moet niet iedereen in een Tesla rond rijden, laat het maar een beetje exclusief blijven.
 
De energie die vrijkomt per gestopte trein zou voldoende zijn om een Tesla 600km op te laten rijden.

Zeer interessant stuk. Ik heb een tijd geleden hier ook al over nagedacht en het is eigenlijk onzin dat een trein geen regeneratieve remmen heeft. Wat zal een treintraject wel niet opleveren aan stroom als dit gerealiseerd kan worden?
 
Zeer interessant stuk. Ik heb een tijd geleden hier ook al over nagedacht en het is eigenlijk onzin dat een trein geen regeneratieve remmen heeft. Wat zal een treintraject wel niet opleveren aan stroom als dit gerealiseerd kan worden?
Maar waarom de remenergie naar stadsbussen sturen, kan de trein dat niet in een condensator opslaan en gebruiken om weer op te trekken?
 
snap ik niet. 30 jaar geleden (in mijn studententijd) gebeurde dat al bij Belgische treinen.

Dat ligt volgens mij aan de spanning op de bovenleidingen. In Belgie werkt het gewone spoorwegennet op 3000 V DC, eigenlijk 3300V DC. In Nederland werkt men meestal met 1500V DC. Dat scheelt een pak (factor 2) in stroomsterkte bij het remmen. Op heel wat hoge snelheidslijnen werk men met hoge wisselspanning vb 25 kV 50 Hz. bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrificatiesysteem.
 
Nu op BNR, nationale autoshow. Iets over superchargers, met woordvoerder Paula Vd Dunne.

Paula den Dunne. Manager Communicatie Tesla Europa. Ook handig om te weten dat zo'n functie bestaat. Zou daar ook communicatie naar bestaande klanten bij horen? :)

Hier hoor je het fragment: BNR Nieuwsradio

Samenvatting

  • Ambitieuze plannen
  • Amsterdam naar Zuid Frankrijk. Noemt geen plaats.
  • 'Brussel moet nog komen'
  • Legt nog even uit hoe het werkt
  • Laden tot 80% - goed voor 400 km Ligt aan je rijstijl. Ja, ja..
  • Maar worden dicht bij elkaar gezet
  • Genoeg capaciteit? Oosterhout heel erg druk, nu al
  • Door Tesla mogelijk gemaakt, nemen kosten op zich
  • Nu aan het kijken naar meerdere plekken in, NL. Op zoek naar feedback voor suggesties
  • Maar concentreren zich op de route naar het zuiden
  • Na verkrijgen vergunning van lokale overheid, 21 dagen om aan te leggen