Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Het Duitse forum staat vol met commentaar over deze test, maar dat heb jij vast ook al gelezen, Hans. Ik heb echter nergens een reactie van Tesla gelezen, en ik kan me ook niet voorstellen.

Het idiote in dit artikel is hun conclusie over het bereik van de Tesla, dat is volgens hun maar 184 km in de praktijk. Op basis daarvan zijn een grote groep ev rijders in bij elkaar gekomen om aan te tonen hoe het echt zit. Details in het TTF forum.
 
Het Duitse forum staat vol met commentaar over deze test, maar dat heb jij vast ook al gelezen, Hans. Ik heb echter nergens een reactie van Tesla gelezen, en ik kan me ook niet voorstellen.

Het idiote in dit artikel is hun conclusie over het bereik van de Tesla, dat is volgens hun maar 184 km in de praktijk. Op basis daarvan zijn een grote groep ev rijders in bij elkaar gekomen om aan te tonen hoe het echt zit. Details in het TTF forum.

Dank je René. Op het duitse forum lees ik veel maar ik vroeg me af waar de "draai" vandaan komt dat Tesla zelf zou weigeren. Dat kon ik me niet voorstellen en zeker niet in de toonzetting die gesuggereerd werd.
 
http://www.npo.nl/nieuwsuur/11-09-2014/VPWON_1220793

Donderdag 11 sept. Vanaf 24:10 over elektrisch rijden, Tesla, en Fastned.

Bart Lubbers doet het met een Outlander. Waarom? "Nou, dat komt omdat we nu door het Groningse land rijden, en daar zijn nog niet voldoende stations om volledig elektrisch dat hele eind te rijden".

Wow... dus je mag iets promotioneels doen, en dan zeg je dat het eigenlijk nog prut is?

Gelukkig heeft Steinbuch de kijker dan al verteld dat je met een Tesla zomaar 350 km haalt. Ik denk dat Tesla echt niet leeft, voor Fastned...
 
Tenenkrommend inderdaad en onbegrijpelijk van iemand die in de business zit... :frown:

- - - Updated - - -

En een slecht voorbeeld van een laadsessie bij Fastned want daar zul je nooit een Outlander (of andere hybride) gaan tegenkomen om elektriciteit te tanken die duurder is dan benzine. ;-)
 
Tenenkrommend inderdaad en onbegrijpelijk van iemand die in de business zit... :frown:

- - - Updated - - -

En een slecht voorbeeld van een laadsessie bij Fastned want daar zul je nooit een Outlander (of andere hybride) gaan tegenkomen om elektriciteit te tanken die duurder is dan benzine. ;-)
Volgens mij kom je sowieso nooit een auto tegen bij die Fastned stations. Hoogstens eentje die even kijkt hoe het er daar uit ziet. Heb ik gisteren ook gedaan. En ik wilde even laden uit interesse maar mijn app weigerde 'EV oplaad diensten niet toegestaan'. Ach ja, toen maar 10 minuten later de Tesla Supercharger gebruikt...
 
http://www.npo.nl/nieuwsuur/11-09-2014/VPWON_1220793

Donderdag 11 sept. Vanaf 24:10 over elektrisch rijden, Tesla, en Fastned.

Bart Lubbers doet het met een Outlander. Waarom? "Nou, dat komt omdat we nu door het Groningse land rijden, en daar zijn nog niet voldoende stations om volledig elektrisch dat hele eind te rijden".

Wow... dus je mag iets promotioneels doen, en dan zeg je dat het eigenlijk nog prut is?

Gelukkig heeft Steinbuch de kijker dan al verteld dat je met een Tesla zomaar 350 km haalt. Ik denk dat Tesla echt niet leeft, voor Fastned...

Hiermee geeft Bart Lubbers een boodschap af dat hij niet gelooft in het 100% elektrisch rijden, dan gelooft hij ook niet in business model van FastNet.
 
Beste Bart,

Ik moet komende week even naar Wenen. Zondagochtend heen, dan zijn we er 's avonds. Sommige stukken lekker knallen, andere stukken rustig aan, waar nog net wat weinig snelle laders staan. Maandag heb je de hele dag voor jezelf, dinsdagochtend gaan we weer terug en 's avonds ben je weer thuis. PM me maar.

Groetjes,

Keezje

(PS: ik bedoel Wenen in Oostenrijk he, niet dat we gaan zitten wenen, hoewel ik daar soms wat reden voor heb)
 
Hiermee geeft Bart Lubbers een boodschap af dat hij niet gelooft in het 100% elektrisch rijden, dan gelooft hij ook niet in business model van FastNet.

Ja, dit is echt een, laten we het vriendelijk zeggen, gemiste kans.

Het is ook niet zo aardig voor diegenen die wel gewoon met een elektrische auto, niet Tesla, met een range van 100 tot 150 het land doorrijden. Ik heb dat ook een paar maanden gedaan en kon overal komen (hoewel het nu natuurljk gemakkelijker is met mijn Tesla). Ik had een wat meer stimulerende bijdrage verwacht. En dat dan nog even los van het feit dat je niet gauw met een Outlander met die kleine accu een half uur gaat staan laden om dan 40 km elektrisch te rijden. Dat is ook helemaal niet de doelgroep van Fastned hoewel ik me afvraag wat wel de doelgroep is. Ik ben trouwens wel een voorstander van een dicht net zoals Fastned wil bouwen maar dan meer voor de toekomst wanneer er alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht die minimaal 300 km op een lading kunnen rijden en snel kunnen laden.
 
Ja, dit is echt een, laten we het vriendelijk zeggen, gemiste kans.

Het is ook niet zo aardig voor diegenen die wel gewoon met een elektrische auto, niet Tesla, met een range van 100 tot 150 het land doorrijden. Ik heb dat ook een paar maanden gedaan en kon overal komen (hoewel het nu natuurljk gemakkelijker is met mijn Tesla). Ik had een wat meer stimulerende bijdrage verwacht. En dat dan nog even los van het feit dat je niet gauw met een Outlander met die kleine accu een half uur gaat staan laden om dan 40 km elektrisch te rijden. Dat is ook helemaal niet de doelgroep van Fastned hoewel ik me afvraag wat wel de doelgroep is. Ik ben trouwens wel een voorstander van een dicht net zoals Fastned wil bouwen maar dan meer voor de toekomst wanneer er alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht die minimaal 300 km op een lading kunnen rijden en snel kunnen laden.

Ja, maar daarom is Fastned zolang acculaden niet binnen 10 minuten kan het verkeerde concept. Acculaden doe je als je stil staat (ipv als'ie leeg is). Auto's staan 22/24 stil. Dus moet je op de plaatsen waar je stil staat om iets te doen (werken,eten, kopen, recreëren, slapen etc.) een optie van 22kW laders hebben zodat het ook zoden aan de dijk zet. Fastnet-concept gaat nog uit van het ICE-concept: "tank vullen als 'ie leeg is". Dus geen landelijk netwerk a la Fatsned langs snelwegen, maar een veel verfijnder netwerk van standaard 22kW laadpunten op die locaties waar we doorgaans onze auto parkeren. Wat dat betreft hebben we in NL het nadeel van de remmende voorspong. Stond afgelopen week in het WTC in Amsterdam op 3,7kW te laden (eigenlijk alleen maar om dat daar nog wel geparkeerd kon worden overigens).
 
Kennen jullie het tijdschrift van OneWorld? Vorige week geïnterviewd en vandaag fotoshoot op Fort Voordorp in Groenekan. Komt volgende maand uit, denk ik.
17d8613da1cc462efb2ffc1aeb782959.jpg