Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien niet in de Nederlandse pers (althans niet dat ik weet) maar toch noemenswaardig en kon geen geschikter draadje vinden.

Dubai bestelt 200 Model S en Model X voor een zelfrijdende taxi vloot: Dubai orders 200 Tesla Model S and X for use as limousines
En ze hebben ook alvast een paar auto's in de Dubai Mall staan, hier een paar kiekjes van eerder vandaag. Ook niet uit de pers, maar toch.
IMG_0084.JPG
IMG_0085.JPG
IMG_0086.JPG
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Bij een Valet mode tot 130 km/u kan ik me wel enig nut voorstellen - bijv. als mijn 17-jarige met z'n voorlopig rijbewijs even met de Tesla wil rijden. Die 400+ pk kunnen wat 'intimiderend' zijn. Heck, ik zou het misschien zelf wel gebruiken - ik heb wat nostalgie naar de "plankgas"-tijd :).

Carl, ik denk dat in die / onze tijd het eerder veel "plank" was en weinig "gas".
Als ik met het Opel Kadettje 1.2 van ma op baan was kreeg je de meeste power bij bergaf en de wind van achter… . :D
 

Persoonlijk vind ik dat onze kinderen veel sneller ervaring moeten opdoen: onbeperkt rijbewijs vanaf 16 jaar, vanaf 14 met verbod op vrijdag- en zaterdagavond. En ineens full power, dan hebben ze nooit iets anders gekend en kunnen ze er veel verantwoorder mee omgaan en hebben ze de nodige ervaring tegen ze serieus beginnen uit te gaan. Vooruitgang hou je niet tegen.

Ik vind ook de vaststelling vreemd dat tesla rijders meer ongelukken hebben, uit vroegere posts bleek toch dat de meeste forumleden zich net meer bewust gedragen en rustiger rijden dan voorheen. Misschien geldt dit enkel voor de idealisten van het eerste uur die niet (enkel) voor fiscale redenen een tesla kochten. Ik rij nog steeds rustiger, met uitzondering van de eerste meters na een rood licht
 
Mooi. Echt wel dapper en bij de pinken van die man! En verzekering VW-rijder komt tussen (natuurlijk): "Auf SZ-Anfrage erklärte der Gesamtverband der Deutschen Versicherungsgesellschaft, dass die Versicherungen des kollabierten VW-Fahrers die Kosten übernehmen müssen, sofern ein sogenannter "Aufopferungsfall" vorliege. Und so kann man die Hilfestellung auf der A 9 vom Montagabend doch definitiv bezeichnen".
 
  • Informative
Reactions: Rick A.
Ik vind ook de vaststelling vreemd dat tesla rijders meer ongelukken hebben, uit vroegere posts bleek toch dat de meeste forumleden zich net meer bewust gedragen en rustiger rijden dan voorheen. Misschien geldt dit enkel voor de idealisten van het eerste uur die niet (enkel) voor fiscale redenen een tesla kochten. Ik rij nog steeds rustiger, met uitzondering van de eerste meters na een rood licht

Zou hier niet de fallacy of small numbers kunnen spelen? Het was een rapport van Athlon. Wilde schatting dat dit 1000 lease tesla's of zo zijn tegenover 100.000 Audi etc leaserijders?
 
Persoonlijk vind ik dat onze kinderen veel sneller ervaring moeten opdoen: onbeperkt rijbewijs vanaf 16 jaar, vanaf 14 met verbod op vrijdag- en zaterdagavond. En ineens full power, dan hebben ze nooit iets anders gekend en kunnen ze er veel verantwoorder mee omgaan en hebben ze de nodige ervaring tegen ze serieus beginnen uit te gaan. Vooruitgang hou je niet tegen.

Ik vind ook de vaststelling vreemd dat tesla rijders meer ongelukken hebben, uit vroegere posts bleek toch dat de meeste forumleden zich net meer bewust gedragen en rustiger rijden dan voorheen. Misschien geldt dit enkel voor de idealisten van het eerste uur die niet (enkel) voor fiscale redenen een tesla kochten. Ik rij nog steeds rustiger, met uitzondering van de eerste meters na een rood licht
Ik denk dat meer ongelukken hier verward wordt met meer schade, lees hogere schade kosten. Zelf heb ik nog nooit schade aan de Tesla geclaimd. Die velgen laat ik af en toe zelf herstellen. Maar de schadebedragen die ik hoor van de Tesla's zijn al wel gauw hoog.
 
Het is maar een persbericht van een leasebedrijf. Tesla zorgt voor clicks....verder zegt het allemaal niet erg veel. Het voedt door de stijl van nieuws wel het "verhaal" dat Teslarijders aso's zijn (meeste schades, meeste boetes).

Ik lees nu wel op electrek dat Musk blijkbaar onderzoek doet naar de werkomstandigheden in de fabriek....zou hij te snel zijn geweest in zijn oordeel dat de bond een mol had geplaatst...een man die al 4 jaar werkte voor Tesla.