Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla App 4.8 is uit (voor iOS en op Android vooralsnog via de APK) en een enorme verbetering is dat de auto nu niet meer wakker gemaakt wordt bij het openen van de app:
Heb APK 4.8 (Android) geïnstalleerd maar auto (M3P 2019) wordt nog steeds wakker als ik de app open.
Wellicht dat server side (Tesla) nog wat moet wijzigen?
 
Heb APK 4.8 (Android) geïnstalleerd maar auto (M3P 2019) wordt nog steeds wakker als ik de app open.
Wellicht dat server side (Tesla) nog wat moet wijzigen?
Het is nog under development. Quote uit de post: "In the future, the Tesla app may be able to instantly display information about your vehicle. If this development comes to fruition, you will no longer have to wait for your vehicle to wake up before being able to view the car's range or state of charge."
 
Last edited:
  • Like
Reactions: flash3d and Hbrink
Versie 4.10.0 van de app is uit. Er zit nu ook functionaliteit in om de Gen3 wall connector in de app te bedienen. Helaas op dit moment alleen nog als beta in de UK:

Misschien even verder denkend. Kun je dan ook de laadpaal ipv de auto aansturen in de toekomst met JEDLIX? Nu ondersteunen zij enkel de easee laadpaal.
 
Ik ontdekte zojuist per toeval dat je in de app kunt switchen van kilometers naar procenten en vice versa. Dat doe je door - net zoals in de auto - er op te drukken.

8285AE68-C477-47C4-A7D0-18787D4C0FC4.jpeg


D5C48C2E-6A02-45B3-9D21-D84DC6026145.jpeg
 
  • Like
Reactions: shthpnz and watt
Mijn banden zijn dus te hard opgepompt (door Tesla, ooit bij aflevering). Of lees ik dat verkeerd?


View attachment 846911
Banden oppompen moet je doen als ze koud staan, maar wat betekent dat ze bij het rijden wat opwarmen en de druk wat verhoogt.

Ik zelf zet ze op pakweg een 3,2 bar. Dan heb je ook wat marge als er wat lucht ontsnapt, vs als je tot 2,9 bar pompt en dan blijft rijden tot ie aan 2,5 zit...
 
Bij 2,7 krijg ik al een melding van lage bandendruk.
Ik zet ze dan ook op 3,1 als ze warm zijn, wat ongeveer overeenkomt met 2,9 bij een koude band.
Een warme band kan zo 0,5 bar meer druk hebben (als het buiten ook nog eens warm is). Mijn advies zou dan ook zijn om 's ochtends in het weekend een keer je banden op te pompen. Liefst aan huis met een eigen compressor :cool:
 
Liefst aan huis met een eigen compressor :cool:

Ik heb een eigen compressor, de compressor van Tesla en een Joe blow fietspomp (die nog het makkelijkst werkt) alledrie met een analoge meter.
Raad je het al, na het oppompen geven alle drie een verschillende waarde aan en als ik dan begin te rijden, krijg ik nog eens een andere waarde in m'n Tesla.
Dus ik ga mijn banden op druk zetten aan een "deftige" installatie, waar ik de druk kies en de pomp automatisch uitvalt eens die druk bereikt. Komt die druk dan overeen met het gevraagde? Geen idee, maar op die manier staan de 4 banden wel op dezelfde druk.
Een dergelijke installatie staat op zo een 15 kilometer van thuis, dus een koude band oppompen lukt niet meer...
 
Ik heb een eigen compressor, de compressor van Tesla en een Joe blow fietspomp (die nog het makkelijkst werkt) alledrie met een analoge meter.
Raad je het al, na het oppompen geven alle drie een verschillende waarde aan en als ik dan begin te rijden, krijg ik nog eens een andere waarde in m'n Tesla.
Dus ik ga mijn banden op druk zetten aan een "deftige" installatie, waar ik de druk kies en de pomp automatisch uitvalt eens die druk bereikt. Komt die druk dan overeen met het gevraagde? Geen idee, maar op die manier staan de 4 banden wel op dezelfde druk.
Een dergelijke installatie staat op zo een 15 kilometer van thuis, dus een koude band oppompen lukt niet meer...
Ik zie het ook aan een installatie bij een tankstation (mijn schuldgevoel koop ik weg bij de bijhorende supermarkt). Ik geef 3.0 bar in en rijd volgens Tesla weg met 3.0 bar in alle banden.
 
Hebben jullie geen los bandenspanningsmetertje in het handschoenenvakje liggen?

Als ik de banden op spanning breng check ik altijd even met zo’n digitaal metertje. (Voor een paar euro verkrijgbaar bij de elke bouwmarkt)