Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla als lesauto

This site may earn commission on affiliate links.
Morgenmiddag langs tesland almere na 2lesjes met de Tesla, komen er alloygators in grafiet kleur om de velgen om de boel enigszins heel te houden. Foto's volgen morgen:)

Huidig verbruik tijdens lessen vandaag: 138
Wh/km.
Bedenk je wel dat je een beschadigde Alloygator altijd even goed moet inspecteren.
Als hij naar buiten buiten lijkt te zijn gekomen, moet je hem eerst (laten?) vastzetten voor je er met een hogere snelheid verder mee rijdt.
 
Dat zal voornamelijk een kwestie zijn van met een rubber hamer hem wat terug ertussen tikken, liefste opgekrikt en band wat leeg laten lopen.

Verder zijn alloygators die "zomaar" loskomen ook vaak zelf gemonteerd op onjuiste wijze. De ervaring gaat het ons vertellen! Positieve en negatieve ervaringen met de alloygators zal ik uiteraard ook melden hier:)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Uiteindelijk toch voor de zwarte alloygators gegaan, dat matched toch mooier met de aero wielen vind ik persoonlijk. Verder prima service ook bij tesland.

IMG_20210902_164040.jpg
IMG_20210902_164032.jpg


Vind ze zelf wel netjes! Al vraagt het wel om 255 brede banden..
 
Last edited:
  • Like
Reactions: jpvdheijn and TM3LR
Donderdag ga ik nieuwe velgjes halen met 4seizoensbanden (past beter bij Nederlandse winters dan sneeuwbanden naar mijn mening) en het verbruik is vaak net even gunstiger. Verder heb ik al 180.000km met mn Volkswagen als lesauto op 4seizoensbanden gereden en dat is ook altijd erg goed bevallen (crossclimate+, vector4 seasons gen3, Vredestein quatrac 5)

Dit ga ik laten monteren op Monaco gp6 velgen in 18inch hyper silver, want 19inch alleen maar meer stoeprandgevoelig. De velg is 8j ipv de originele 8.5j en ga er 245/45/18 Bridgestone weathercontrol a005 evo banden onder laten leggen. Deze banden komen uit de meeste tests als beste band met kouder en regenachtig weer. Dit alles moet dus resulteren in ook net even meer velgbescherming vanwege de iets bol staande band en de hogere zijwal. Fotos volgen na montage!
 
4€ van AliExpress;) je zou bijna denken dat het er af fabriek al in zat, geen dubbelzijdig tape etc nodig, door de vorm blijft het al keurig zitten.

Ik heb de 2021 black matte no logo versie en dat matched perfect met het 2021 interieur.
Past goed bij mijn 'Made in China' Model 3. 😂
 
4€ van AliExpress;) je zou bijna denken dat het er af fabriek al in zat, geen dubbelzijdig tape etc nodig, door de vorm blijft het al keurig zitten.

Ik heb de 2021 black matte no logo versie en dat matched perfect met het 2021 interieur.
Ruim dubbele prijs voor de 2019/2020-modellen plus €2,83 voor verzending, dus uiteindelijk €12. Maar is het nog steeds waard
 
  • Like
Reactions: Jasper2020
Nieuwe velgjes en banden liggen eronder. Het was 170km enkele reis dus meteen een mooi moment om het verbruik met de aero wheels en het verbruik met de nieuwe velgen +allseasons te testen.

Mijn verwachting gezien de 245/45/18 ipv 235/45/18 en omdat het allseason is dat het verbruik wel een stukje zou toenemen. Echter ..

Dit was het verbruik met 107 op de cruise control met aero caps en orginele ps4 banden


IMG_20211007_141051.jpg

En dit was het verbruik met de 245 brede Bridgestone allseasons + de originele velgen achterin de auto. Wind kwam vanaf de zijkanten beide ritten voor het grootste deel dus dit had weinig invloed.
IMG_20211007_173846.jpg


Oke wel 10minuutjes file gehad.. maar toch. Naar mijn inziens is het verschil verwaarloosbaar.

Dan nu de wielen zelf, vind het zelf een prachtige combinatie zo, en het idee dat mn velg niet meer buiten mn band steekt zullen een hoop tesla rijders jaloers op zijn;)

IMG_20211007_153510.jpg
IMG_20211007_153302.jpg
IMG_20211007_153144.jpg



Zoals te zien geeft de band voldoende vlees tegen stoepjes met parkeren
IMG_20211007_153316.jpg

IMG_20211007_153243.jpg


Dan nu, hoe rijd dat? Zijn natuurlijk nog vrij verse bandjes dus ze moeten nog beetje ingereden worden. Wel merk ik een klein beetje extra comfort, vooral in 30zones met straatstenen dat het wat mooier weggefilterd word dan met de ps4. Geluid is naar mijn subjectieve mening niet noemenswaardig meer dan met de ps4 met acoustic foam.

Zijn er dan helemaal geen nadelen? Uiteraard wel. Het scherpe randje van de tesla is er af doordat het een band is met een heel ander doel en een stuk dieper profiel, echter is het voor mij mn gereedschap en is het voor mijn gebruik perfect. Ik ben happy!
 
Last edited: