Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend tussen 09:15 en 10:00 uur geladen bij SuC Amsterdam Zuidoost. Hoofdkantoor ziet er fraai uit en het Tesla logo is een echte blikvanger. Bij aankomst 3 van de 8 plaatsen bezet, later was ik de enige.

Wat mij wel opviel is dat er maar met maximaal 64 - 70 kW geladen kon worden. Onze Tesla was behoorlijk leeg (19%) en ik heb drie verschillende stalls (4A, 2A en 1B) geprobeerd. Zijn er forumgenoten met dezelfde ervaring?

2015-03-06 091319.jpg
 
Vanochtend tussen 09:15 en 10:00 uur geladen bij SuC Amsterdam Zuidoost. Hoofdkantoor ziet er fraai uit en het Tesla logo is een echte blikvanger. Bij aankomst 3 van de 8 plaatsen bezet, later was ik de enige.

Wat mij wel opviel is dat er maar met maximaal 64 - 70 kW geladen kon worden. Onze Tesla was behoorlijk leeg (19%) en ik heb drie verschillende stalls (4A, 2A en 1B) geprobeerd. Zijn er forumgenoten met dezelfde ervaring?

Meestal voeren ze de laadsnelheid langzaam op. De eerste paar weken testen ze de SuC's als het ware. Gaat het goed: iedere keer een beetje hoger. Komt vast goed.
 
Maandag was ik bij SuC in Zwolle, het kwam daar op de heenweg niet boven 55 kW uit met een lege accu, alle "A" palen hetzelfde probleem. Op de terugweg wederom hetzelfde probleem. Tijdens het laden even contact gehad met Tesla, ze konden niet aangeven wat het probleem was, lag niet aan de auto. Er waren al meerdere meldingen geweest blijkbaar. Geen idee of het inmiddels weer werkt op het hogere vermogen.


Vanochtend tussen 09:15 en 10:00 uur geladen bij SuC Amsterdam Zuidoost. Hoofdkantoor ziet er fraai uit en het Tesla logo is een echte blikvanger. Bij aankomst 3 van de 8 plaatsen bezet, later was ik de enige.

Wat mij wel opviel is dat er maar met maximaal 64 - 70 kW geladen kon worden. Onze Tesla was behoorlijk leeg (19%) en ik heb drie verschillende stalls (4A, 2A en 1B) geprobeerd. Zijn er forumgenoten met dezelfde ervaring?
 
Er stonden een aantal taxi's maar heb vernomen dat dit niet de bedoeling is. Ik heb het vermoeden dat ze gaan opletten of een VIN niet teveel komt laden want het is echt bedoeld voor doorreis. Ook moeten de Tesla Taxi's hun stroom zelf betalen bij hun centrale dus zal hopelijk wel snel gecorrigeerd worden als ze teveel komen laden want als ze alle 200 besluiten hier te laden dan sta je straks als doorreis Tesla rijder te wachten.
 
.... Dochter naar Schiphol gebracht en vrouw wilde de stoelen een zien/voelen maar die witte P85D met executive seats achterin is al weer weg....

In die witte P85D in de centrale ontvangsthal zaten achterin de nieuwe executive seats. Voorin zaten nog de 1e generatie stoelen maar wel in een verbeterde uitvoering. Ook die zitten al duidelijk beter dan de versie van november 2013.
 
Er stonden een aantal taxi's maar heb vernomen dat dit niet de bedoeling is. Ik heb het vermoeden dat ze gaan opletten of een VIN niet teveel komt laden want het is echt bedoeld voor doorreis. Ook moeten de Tesla Taxi's hun stroom zelf betalen bij hun centrale dus zal hopelijk wel snel gecorrigeerd worden als ze teveel komen laden want als ze alle 200 besluiten hier te laden dan sta je straks als doorreis Tesla rijder te wachten.

Ik dacht vanmiddag rond 16:30 eventjes op een taxistandplaats te zijn beland. Ze bleven maar komen en gaan. Kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.
 
Ik dacht vanmiddag rond 16:30 eventjes op een taxistandplaats te zijn beland. Ze bleven maar komen en gaan. Kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.

Daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Maar aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat elke Tesla Model S met een 85 kWh batterij, en elke Tesla Model S met een 60 kWh batterij waarvoor er betaald is voor de Supercherger optie, dan ook recht heeft om ook gebruik te mogen maken van het Supercharger netwerk.
 
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Maar aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat elke Tesla Model S met een 85 kWh batterij, en elke Tesla Model S met een 60 kWh batterij waarvoor er betaald is voor de Supercherger optie, dan ook recht heeft om ook gebruik te mogen maken van het Supercharger netwerk.

Nee is dus niet zo. Schijnbaar zijn er afspraken over gemaakt en superchargers zijn voor doorreis niet voor continu laden ipv elders on je eigen regio.
 
Nee is dus niet zo. Schijnbaar zijn er afspraken over gemaakt en superchargers zijn voor doorreis niet voor continu laden ipv elders on je eigen regio.

Dat zou best zo kunnen zijn. Al ben ik daar eigenlijk ook niet zo zeker van. Want ja, waarom zou je als taxi-ondernemer van het recht afzien om gebruik te mogen maken van de Supercharger stations? Je hebt er immers voor betaald.

Ik denk eigenlijk dat er op den duur ook op Schiphol een aantal Supercharger stations gerealiseerd zullen gaan worden. Net als op de luchthaven in New York (JFK Airport, NY). Vele andere grote luchthavens zullen dat voorbeeld volgen. We zitten nu eigenlijk nog in een veels te vroeg stadium.